חלק מאוהדי מכבי ת"א לא אהבו את ההחלטה של הנהלת קבוצתם שלא למשוך כרטיסים לדרבי (שלישי, 20:30), וחלקם הגיעו הבוקר (ראשון) למתחם האימונים בקריית שלום על מנת להביע מחאה. רובם הצליחו להיכנס למתחם עצמו, אך לאחר מכן סגרה הקבוצה את השערים, לטענתם בגלל העומס.
"לא יכול להיות שתתקבלה החלטה כזו, לא היה דבר כזה שההנהלה שלנו מנעה מאיתנו להגיע למשחק הכי חשוב שלנו, זה לא יקרה", סיפר אחד האוהדים לפני המחאה. "נמצא את הדרך להגיע בכל זאת למשחק אם זה לא ישתנה. ההנהלה הכריזה מלחמה נגד האוהדים, זה ילווה אותם כל העונה. הדרבי הוא הדבר הכי חשוב לכל אוהד מכבי. ההנהלה מנותקת".
4 צפייה בגלריה
מחאת אוהדי מכבי ת"א
מחאת אוהדי מכבי ת"א
""נמצא את הדרך להגיע". מחאת אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם )
4 צפייה בגלריה
מחאת אוהדי מכבי ת"א
מחאת אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם )
4 צפייה בגלריה
מחאת אוהדי מכבי ת"א
מחאת אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם )
כזכור, ביום שישי שיגרה מכבי ת"א מכתב למינהלת ובו הודיעה כי לא תמשוך את 2,300 הכרטיסים שהקצתה לה הפועל. זאת מחשש להתפרעות אוהדים והפחתת נקודות שתבוא בעקבותיה מבית הדין. ההחלטה של מכבי ת"א הגיעה בשל סידורי האבטחה, שלטענתה לא מספיק טובים למשחק הנפיץ מלכתחילה. בית הדין העניש את הפועל ת"א בסגירת מספר יציעים, ובשל כך האדומים שינו את סדר ישיבת האוהדים, שבסיומו הוחלט כי תהיה סמיכות בין ארגוני האולטראס. הדבר הזה הוביל את מכבי "לא לקחת סיכון", לדבריה ולוותר על משיכת הכרטיסים.
גם בהפועל ת"א ביקרו בחריפות את ההחלטה של הנהלת מכבי ת"א: "אין סיכוי שהיינו גורמים לכך שהאוהדים שלנו לא יגיעו לדרבי. זה המשחק הכי חשוב מבחינתם, למה צריך להעניש אוהדים שרודפים אחריך בכל משחק בארץ, למה להשאיר את השחקנים שלך במשחק הכי יוקרתי של השנה ללא עידוד? זה רק מראה כמה ההנהלה מקנדה מנותקת ממה שקורה בארץ. הם שלחו את המכתב בשישי לפני כיפור, הם חששו להוציא את זה בחמישי כי ידעו מה יהיה בבלומפילד במשחק בקונפרנס-ליג. כנראה שלהפועל האוהדים חשובים יותר מאשר למכבי".
גם גורמים בכירים במשטרה הביעו פליאה נוכח ההחלטה של מכבי ת"א: "זה רק מלבה את הרוחות עוד יותר, זה מתסיס את האווירה. בסוף האסון יגיע מחוץ לאצטדיון, מישהו פה קיבל החלטה לא נכונה".
גורם אחר אמר: "ברור לכולם שמכבי ת"א הפרה פה הסכמות של 20 שנה של חלוקת כרטיסים והם ירצו להשיב להפועל בסיבוב הבא. הרי כל משחק הוא סכנת חיים בכדורגל הישראלי, אז מהיום אוהדי מכבי לא ייצאו לבאר-שבע, טדי או חיפה? הם יודעים שזו החלטת המשטרה, זו האחריות שלהם, למה להדליק את האווירה עוד יותר?".
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
שער 11 לא יפתח. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: הרצל יוסף)
הנהלת הפועל יכולה טכנית למכור את הכרטיסים שמיועדים לשער 11 לאוהדי מכבי, אולם הוחלט שלא לקחת אחריות על מכירה שכזו. ככל הנראה גם שערים 10-11 יישארו סגורים במידה והנהלת מכבי לא תשנה את החלטתה, ולא יתמלאו באוהדי הפועל, בשל חשש מהשחתת היציעים. אולם ייתכן כי שער 13 ייפתח, "אם יתבצעו שינויים מהותיים בסדרי האבטחה. זאת בדגש על הסמיכות הצפויה בין ארגוני האוהדים, כדי להבטיח את בטיחות אוהדינו", נכתב במכתב של מכבי בשישי האחרון כהשארת פתח. בפועל במהלך סוף השבוע לא היה כל דיון או ניסיון לשנות את החלטת ממ"ר איילון, תנ"צ חיים בובליל.
בבלומפילד כבר בוצעו החציצות הנדרשות ביציעים והגידור בחוץ. "ההחלטה של מכבי תוביל עתה להיערכות מחודשת למה שיהיה בחוץ, יהיה כאוס אחד גדול", משוכנעים גורמי האבטחה של המשחק.