לאחר שהפסידה בשני משחקיה הראשונים, אך הציגה יכולת מעודדת בשלוש מתוך ארבעה המחציות, נבחרת ישראל מתכוננת לקראת צמד המשחקים נגד צרפת ואיטליה במסגרת בית 2 בדרג א' של ליגת האומות. המאמן, רן בן שמעון, דיבר היום (שלישי) במסיבת עיתונאים לקראת ההתמודדות עם הצרפתים בעוד תשעה ימים. בתחילת מסיבת העיתונאים נאלצו בן שמעון והנוכחים להתפנות למרחב המוגן בשל הקלטה.
התייחס בן שמעון לסגל שפורסם לקראת המשחקים: "אהבנו את מה שראינו מהשחקנים בשני המשחקים הראשונים, אך בגלל מכת פציעות היינו צריכים לבצע התאמות".
2 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל רן בן שמעון
מאמן נבחרת ישראל רן בן שמעון
"אהבנו את מה שראינו במשחקים הקודמים". רן בן שמעון
(צילום: שאול גולן)
המאמן דיבר גם על אי זימונו של דין דוד: "הייתה לי שיחה איתו. הוא קצת לא היה מרוצה מהדקות שהוא קיבל, והביע בפניי אכזבה. זה בסדר גמור ואני מעריך את הכנות. הוא אמר לי בשיחה שאם הוא לא מקבל דקות משמעותיות, הוא מעדיף לא להיות בסגל. אני חושב ששחקן לא צריך להעמיד תנאים מוקדמים. כל שחקן אמור להגיע כי הוא מאוד רוצה להיות כאן".
על הציפיות שלו לקראת צמד המשחקים נגד צרפת ואיטליה: "חשוב לי לראות התקדמות וגם לשחק על תוצאה. אני רוצה לראות נבחרת שמאמינה ורוצה לעשות עוד צעד קדימה. לגבי השחקנים - תהיה להם הזדמנות להראות מה הם יודעים, השאלה היא לא כמה דקות הם יקבלו - אלא מה יעשו בדקות האלה".
על אוסקר גלוך: "הוא יקבל את הדקות שהמאמן שלו מחליט שהוא יקבל, אבל חשוב לי להגיד שאני מאוד מעריך אותו. אני נסעתי לראות אותו במשחקים שלו במדי זלצבורג גם בליגה וגם בליגת האלופות. אני מאוד רוצה לתת לו את הבמה להוכיח את מה שיש לו, אבל יש לי גם דרישות. זה תלוי בו. אני מאוד מחזיק ממנו והוא עוד יתרום רבות לנבחרת ישראל".
על תרומת שחקני הספסל: "יש חשיבות גדולה מאוד לשחקנים שעולים מהספסל. אפשר לראות שבשלב המוקדם הזה של העונה שחקנים כמו דור פרץ, גבי קניקובסקי, מחמוד ג'אבר מקבלים המון דקות בקבוצות שלהם והשחקנים המחליפים יהיו צריכים להיות מוכנים. במשחק הקודם הייתי מאוד מרוצה מהצורה שג'אבר ומוחמד אבו פאני נכנסו".
2 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל רן בן שמעון במרחב המוגן
מאמן נבחרת ישראל רן בן שמעון במרחב המוגן
בן שמעון במרחב המוגן בעקבות אזעקה שנשמעה במהלך מסיבת העיתונאים
(צילום: שאול גולן)
לסיום אמר: "הנבחרת ממריאה ב-7 באוקטובר, אם זה היה תלוי בי לא היינו טסים ביום הזה. הייתי רוצה שנהיה קרובים למשפחות. נמצא דרך לציין את היום הזה ולכבד את המשפחות השקולות, את הפצועים ולחזק את חיילי צה"ל".
מוקדם יותר פורסם הסגל המלא של הכחולים-לבנים לקראת צמד המשחקים. מנור סולומון ועמרי גלזר, שהתמודדו לאחרונה עם פציעות בקבוצותיהם, נמנים על רשימת השחקנים שזומנו, בעוד דין דוד, שנמצא בכושר נפלא - נותר בחוץ. גם אוסקר גלוך בפנים, אך כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, הוא לא צפוי לפתוח נגד צרפת.
נבחרת ישראל פתחה את משחקיה בליגת האומות עם הפסד 3:1 לבלגיה במשחק בו נראתה טוב במחצית הראשונה (שהסתיימה ב-1:1), אך לא הופיעה למחצית השנייה, במהלכה ספגה שני שערים, כאשר הבלגים היו יכולים לכבוש יותר, אך החמיצו רבות (כולל פנדל שנהדף על ידי יואב ג'ראפי). במשחק השני הפסידו הכחולים-לבנים 2:1 לאיטליה במשחק "הביתי" שנערך בהונגריה.
פורסם לראשונה: 11:00, 01.10.24