הלחץ הציבורי עשה את שלו. עיריית לודז' הודיעה היום (שני) כי היא חוזרת בה מהסיכום עם מכבי חיפה על כך שהיא תארח את משחקיה העונה בקונפרנס-ליג באצטדיון LKS.
רק אתמול הודיעו רשמית הירוקים כי המשחקים במסגרת האירופית ייערכו בלודז', מה שעורר זעם גדול ברשתות החברתיות. אוהדים פולניים זעמו וכינו את ישראל כמי ש"מבצעת רצח עם" בעזה. מבול התגובות הוביל גם למסר קשה מפיו של שוער וידז'ב לודז' הפולנית, רפאל גיקביץ', שטען כי "אם זה נכון (ומכבי חיפה תארח באצטדיון המקומי), זו תהיה שערורייה גדולה. אצלי אנושיות באה לפני עסקים".
1 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
(צילום: AP Photo/Petros Karadjias))
והנה, פחות מיממה לאחר מכן, עיריית לודז' מסרה, כאמור, כי החוזה בין הצדדים מבוטל. "בתגובה לפרסומים על כך שמכבי חיפה תשחק באצטדיון העירוני, מחלקת הספורט והתרבות של עיריית לודז' מודיעה שזה לא יקרה", נאמר בהודעה. "בנוסף, אין משחקים של קבוצות ישראליות אחרות שמתכוננים להתקיים בעיר".
"לא נחתם הסכם וגם לא ייחתם אחד כזה. אנחנו שמים את הביטחון של תושבי לודז' בעדיפות ראשונה ועליונה".
גם גורמים בווידז'ב לודז' היו תקיפים ביותר וטענו כי "אם התקבלה החלטה שאיזשהי קבוצה תקבל הרשאה להשתמש במתקנים שלנו, נקווה שאפשר לבטל אותה".
שחקן במכבי חיפה אמר בכעס: "חבל שמערבים פוליטיקה וספורט. זה מה שגורם לשנאה. אנחנו נשחק במקום שמכבדים, מעריכים ואוהבים את העם שלנו".
כל שערי ריאל מדריד ב-2023/24 בלה ליגה
(באדיבות ONE)