מכבי ת"א עברה שבוע לא קל. היא סיימה ב-0:0 מאכזב מאוד מול מ.ס אשדוד ואיבדה נקודות לראשונה העונה בליגת העל, לאחר שדי טיילה בשלושת המחזורים ורמסה את כל מה שעבר בדרכה בלי התנגדות. הקבוצה של רן בן שמעון עשתה למכבי ת"א חיים קשים בי"א, ערן זהבי אפילו החמיץ פנדל, ושער של דריק לוקאסן נפסל בדקה ה-90 בגלל נבדל. זה לא משחק שמכבי ת"א תרצה לזכור. היריבה העיקרית שלה לתואר מכבי חיפה ניצחה בקלות את נס-ציונה ונותרה המושלמת היחידה בליגה. אחרי פגרת הנבחרות, השתיים ייפגשו. צהוב מול ירוק, איביץ' מול בכר. קרב שהוא על הרבה יותר מעוד שלוש נקודות.
אבל לפני שוולדימיר איביץ' יתחיל לחשוב על בכר ומכבי חיפה, יש לו על הראש את הנמסיס הגדול שלו בליגה. המאמן היחיד שהצליח לנצח אותו, והוא עשה את זה פעמיים והצליח למנוע ממכבי ת"א לסיים את העונות הללו עם מאזן נקי מהפסדים. קוראים לו יוסי אבוקסיס. בעונת 2018/2019 היה נדמה שמכבי ת"א בדרך לדאבל מתוק במיוחד, היא כבר הבטיחה את האליפות במחזור ה-28, כשעוד היה חודש מרץ וירד בחוץ גשם. כל מה שהפריד בינה לבין גמר הגביע היא בני יהודה של יוסי אבוקסיס. אבל שער של יובל אשכנזי בטדי העניק לכתומים 0:1 מתוק. חודש אחרי חצי הגמר, בני יהודה ניצחה את מכבי ת"א גם בליגה - הפעם 2:3, ומנעה ממנה לסיים עונה ללא הפסדים.
3 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב מול בני יהודה
מכבי תל אביב מול בני יהודה
אבוקסיס יפתיע שוב?
(צילום: עוז מועלם)
בעונת 2019/2020 מכבי ת"א הצליחה להישאר בלתי מנוצחת עד המחזור האחרון, חיכתה לה שם הפועל באר שבע אותה אימן, כמובן, יוסי אבוקסיס. הפועל באר-שבע ניצחה 0:2 והרסה שוב למכבי ת"א עונה נקייה מהפסדים.
עכשיו איביץ' פוגש שוב את אבוקסיס, אבל ההיסטוריה ביניהם היא הסיבה היחידה של אבוקסיס להיות אופטימי. בית"ר ירושלים מגיעה למשחק אחרי הפסד ראשון בדרבי מזה 31 שנה, כשהיא לא מצליחה להתאושש באמת מהקיץ האיום שעבר עליה. היא הובסה ע"י באר-שבע ונתניה, ועכשיו מחכה לה מכבי ת"א העצבנית, עם ג'ורג'ה יובאנוביץ' שחוזר לסגל וזהבי - שיהיה בטח נחוש להראות ליוסי בניון ואלון חזן ששווה לזמן אותו לנבחרת, גם אם זה אומר שהוא יהיה בחדר לבד. אה, ומדובר גם במשחק בית של מכבי ת"א בבלומפילד. אין יותר קשה מזה עבור בית"ר ירושלים.
3 צפייה בגלריה
אבוקסיס, איביץ'
אבוקסיס, איביץ'
אבוקסיס ואיביץ' ב-2020
(צילום: עוז מועלם)
הקבוצה של קובי רפואה ספגה הפסד כואב במחזור הקודם, 3:2 להפועל באר-שבע שהותיר אותה עם שלוש נקודות בלבד. בצל המשחק יש גם את פרשת אנטואן קונטה, שחזר להתאמן עם הקבוצה אבל עשוי לעזוב אותה מיד אחרי המשחק כי "נמאס לו מכדורגל" והוא רוצה לפרוש. כמו תמיד הפועל ת"א נמצאת על סף סחרור. למזלה מחכה לה נס-ציונה, שהשיא שלה בליגת העל העונה הוא לכבוש שער מול מכבי חיפה. משחק קל כדי לשכוח מהצרות ולצאת בראש שקט לפגרת הנבחרת, אבל אם בטעות הקבוצה של ניר ברקוביץ' תפתיע, הפגרה הזאת תהפוך לקשה ומייסרת.
3 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב
הפועל תל אביב
הפסד לא בא בחשבון, הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
שתי הקבוצות שואפות לפלייאוף העליון, שתי הקבוצות בכושר לא טוב וניצחו רק במחזור הראשון. מכבי נתניה של בני לם לא מצליחה עדיין לעשות שידרוג מהעונה שעברה ולהביא נקודות גם כשקשה ולא הולך טוב, והעונה זה לא הולך לה טוב. יש לה כבר שני הפסדים, הפסד מול מכבי חיפה זה משהו מתקבל על הדעת, אבל להפועל ת"א פחות. הרבה פחות. מכבי נתניה עדיין מחפשת את עצמה. מנגד, גם הפועל חיפה של ניר קלינגר לא בדיוק מזכירה את הפועל חיפה של קלינגר מודל 2017/18 שרצה בצמרת עד הסוף וזכתה בגביע המדינה, היא רוצה להיות המכבי נתניה של העונה הנוכחית, אבל זה לא הולך.
בני ריינה עדיין לא ניצחה בליגת העל, אבל החליפה מאמן למישהו מנוסה בקרבות תחתית (שרון מימר), והצליחה להוציא תיקו 1:1 מול עירוני קריית שמונה בחוץ. אז היא כבר מריחה את הניצחון הראשון וההיסטורי שלה בליגה. היא פוגשת את מ.ס אשדוד, שניצחה את הפועל באר-שבע וסיימה בתיקו מול מכבי ת"א, אבל מתקשה לקחת נקודות מקבוצות נחותות ממנה.