בשל שוק הישראלים הדליל, במכבי חיפה משקיעים הרבה משאבים על מנת לאתר שחקנים זרים ממוצא יהודי, שלא יתפסו משבצת של זר, כך שבסגל הקבוצה בעונה הבאה צפויים להיכלל לא מעט שחקנים שלא נולדו בישראל.
כל ששת הזרים ששיחקו במועדון העונה צפויים להישאר (פרנצדי פיירו, פייר קורנו, צ'ארון שרי, עבדולאי סק, דניאל סונדגרן ודילן בטובינסיקה), כמו גם ארבעת המתאזרחים, (ג'וש כהן, עלי מוחמד, מאוויס צ'יבוטה וניקיטה רוקאביצה). אל העשרה האלה צפויים להצטרף החלוץ הגרמני-יהודי אריק שוראנוב (21), שכבר עבר בדיקות רפואיות, והקשר הצרפתי-יהודי לורן אברג'ל (30) הקפטן של לוריין.
2 צפייה בגלריה
אברג'יל ושוראנוב
אברג'יל ושוראנוב
צפויים להצטרף. אברג'ל ושוראנוב
(צילום: Thomas Eisenhuth/Getty Images, AP Photo/Daniel Cole)
מי שסומן כאחת האופציות היחידות להצטרפות מבין השחקנים הישראלים הוא אושר דוידה מסטנדרד ליאז', בה לא השתלב. הקיצוני שיחק בקבוצת הנערים של הפועל ת"א תחת המאמן החדש מסאי דגו.
במועדון מעריכים כי מבין השחקנים המשמעותיים של העונה מי שעשוי לעזוב הוא רק מוחמד אבו פאני, שקיבל אור ירוק לחפש לעצמו קבוצה, אולם בשלב זה נטען כי לא התקבלה הצעה רשמית לגביו, כשיש לו בכל מקרה סעיף יציאה של מיליון וחצי אירו. ייתכן כי גם דיא סבע, שמחזיק בחוזה לעונה הבאה עם סעיף יציאה לטורקיה או לאמירויות של 250 אלף אירו, יעזוב בקיץ הקרוב. בן שהר והשוער השני גיא משפתי לא ימשיכו בקבוצה.
2 צפייה בגלריה
אבו פאני וסבע
אבו פאני וסבע
עזיבתם נמצאת על הפרק. אבו פאני וסבע
(צילום: עוז מועלם)
חגיגות האליפות ה-15 של הקבוצה יתקיימו הערב (18:30) ברחבת אצטדיון סמי עופר. עשרות אלפי אוהדים ירוקים צפויים להגיע, ועל בימת החגיגה יופיעו יהודה פוליקר – שישיר לראשונה את שיר האליפות החדש – בניה ברבי, סטטיק, נסרין קדרי וחברי להקת "חוות מזור" שיארחו את הראפר פלד.