יום לפני תחילת אימוני הקבוצה לקראת העונה הבאה, מכבי ת"א מצאה מאמן. ז'רקו לאזטיץ', שאימן את באצ'קה טופולה בשלוש העונות הקודמות, חתם אצל אלופת ישראל.
בניגוד לרובי קין שהוביל את הצהובים לאליפות, לאזטיץ' בן ה-42 הוא לא בדיוק שם מוכר לאוהדי מכבי ת"א וחובבי הכדורגל הישראלים. הוא אימן בסך הכל בשלוש קבוצות, ועד 2019 לא אימן אף קבוצה בוגרת. עם זאת, יש לו ארבע שנות ניסיון במועדון פאר כמו פרטיזן בלגרד, שם שימש כמאמן מחלקת הנוער ועוזר מאמן, ובשלוש שנותיו בבאצ'קה טופולה הוא עשה קפיצה גבוהה. בעונה שעברה הוא אף נבחר למאמן העונה בליגה הסרבית, זאת לאחר שהוביל את קבוצתו למקום השלישי.
3 צפייה בגלריה
מאמן באצ'קו טופולה זארקו לאזטיץ'
מאמן באצ'קו טופולה זארקו לאזטיץ'
המאמן הבא של מכבי ת"א. לאזטיץ'
(Alex Grimm/Getty Images)
לאזטיץ' החליף ב-2021 את מלאדן קרסטאיץ', שעזב את באצ'קה טופולה למכבי ת"א, וכעת יעשה את אותה דרך. בניגוד לקרסטאיץ', שלא זכה באף תואר עם מכבי ת"א, לאזטיץ' יקווה לרשום קדנציה יותר מוצלחת בקריית שלום.

דוגל בכדורגל התקפי ויוזם

לאזטיץ' נחשב לאחד המאמנים המבטיחים בסרביה. הוא הפך את באצ'קה טופולה לקבוצת צמרת וכזו שמשחקת כדורגל התקפי. בעונה החולפת היא סיימה במרחק שלוש נקודות בלבד מפרטיזן ורשמה במשחקיה אחוזי החזקה בכדור טובים יותר מאלו של סגנית האלופה (57.1). בנוסף, היא לא ספגה ב-17 מ-37 מחזורים (הכי הרבה בליגה הסרבית) וספגה 39 שערים בלבד במשך כל העונה.
המערך בו נוהג לאזטיץ' לשחק בדרך כלל הוא 4-3-3, אך בלא מעט מקרים הוא יכול לשחק במערכים אחרים שכוללים שלושה בלמים. בנוסף לאחוזי החזקת הכדור המרשימים של באצ'קה טופולה בעונה הקודמת, היא סיימה במקום השני במסירות עם ממוצע של 397.9 למשחק וגם במצבים מסוכנים (119).
3 צפייה בגלריה
מאמן באצ'קו טופולה זארקו לאזטיץ'
מאמן באצ'קו טופולה זארקו לאזטיץ'
הפך את באצ'קה טופולה הצנועה לקבוצת צמרת בסרביה
(Srdjan Stevanovic/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
גווארדיולה
גווארדיולה
המודל לחיקוי. גווארדיולה
(צילום: Justin Setterfield/Getty Images)
הכדורגל של לאזטיץ' מתאפיין בלחץ גבוה על שחקני ההגנה של היריבה והרבה תנועה מצד הקשרים ושחקני הכנף, שבעונה שעברה היו מהשחקנים הפוריים ביותר בקבוצה. אלכסנדר צירקוביץ' (16 ו-4 בישולים), איפט דז'קובאץ (11 ו-6 בישולים) ומילוש פנטוביץ' (11 ו-9 בישולים) היו מעורבים בסך הכל ב-57 מהשערים.

המודל לחיקוי - פפ גווארדיולה

בעקבות סגנון המשחק האטרקטיבי שלו, בסרביה יש כאלה שמשווים אותו לפפ גווארדיולה שנחשב למודל לחיקוי שלו. כשנשאל על כך בריאיון אמר: "הדמיון ביני לבינו הוא הזקן והקרחת, בגלל זה משווים בינינו. הוא גרם לי לחשוב יותר על המשחק, אין ספק שהוא הסמל של העידן הנוכחי בכדורגל, אבל הוא לא המאמן היחיד שאני עוקב אחריו. יש עוד הרבה אחרים".
כשנשאל על ההצלחה שלו בבאצ'קה טופולה אמר: "הסוד הוא מחוייבות ועבודה קשה, אבל צריך לעבוד במועדון יציב עם ניהול נכון. אני שומר על מערכת יחסים מצויינת עם הנשיא והמנהל המקצועי, וכשכולנו באותו ראש - מגיעות התוצאות".
בקבוצה אותה הוא עוזב הבינו כי לא יוכלו לשמור אותו, ולאחר הפרסומים על המעבר לישראל התראיין אחד מחברי ההנהלה והסביר: "לא רצינו לעמוד בדרכו. מכבי ת"א הגישה לו הצעה מדהימה מבחינתו ואחרי שהוא חשב עליה במשך יומיים-שלושה הוא החליט לעזוב. זה אתגר גדול בשבילו".
צפו: הגרמנים בטירוף אחרי השיוויון הדרמטי
(ONE)