נשיא בית הדין העליון, השופט אמנון סטרשנוב, אישר היום (חמישי) את רישומו של דניאל סונדגרן כישראלי. המשמעות העיקרית: למכבי חיפה התפנה מקום של זר בסגל - וכעת היא תוכל לצרף אחד נוסף לקראת משחקיה בליגת העל ובשלב הבתים של אחד המפעלים האירופיים בהם תשתתף.
סונדגרן, הנשוי לאלין היהודיה, הגיע אתמול למשרד הפנים בקריית אתא כדי להתחיל בהליך קבלת האזרחות - וכעת קיבל את הבשורה המצוינת מבחינתו ומבחינת מכבי חיפה. יש לציין כי אשתו של השחקן, אלין, החלה לפני מספר חודשים בתהליך עלייה.
2 צפייה בגלריה
דניאל סונדגרן
דניאל סונדגרן
יירשם כישראלי. סונדגרן
(צילום: עוז מועלם)
את ההליך ביצעו בני הזוג באמצעות עורכת הדין של מכבי חיפה לענייני אזרחות, ליאת שטיינברג חרלמפ, אשר ליוותה בעבר את התהליך של ג'וש כהן, ג'ו קוזמינסקי ואריק שוראנוב בהגשת הבקשה לאזרחות ישראלית מתוקף חוק השבות.
ליאת שטיינברג חרלמפ: "אני שמחה ללוות את הזוג המקסים, אלין ודניאל, בתהליך העלייה שהחל באמצעותי לפני מספר חודשים במשרד הפנים. אני מלווה את המועדון מספר שנים וזה מאוד מרגש שהעמל נושא פירות".
ליאת שטיינברג חרלמפ עו"דעו"ד ליאת שטיינברג חרלמפצילום פרטי

בלם זר על הפרק

באלופה הישראלית יודעים כי עבדולאי סק ייקח חלק באליפות אפריקה (עם נבחרת סנגל) במהלך חודש ינואר ולכן פעלו לאחרונה לאזרוחו של סונדגרן בהקדם האפשרי. אופציית החזרתו של בוגדן פלאניץ' משבאב אל-אהלי מהאמירויות עלתה על הפרק.
יש לציין כי חיפה היא לא הקבוצה היחידה שרוצה לאזרח שחקן. גם מכבי ת"א פועלת לכך בכל הקשור לבלם אנריק סבוריט, אך ל-ynet נודע כי משרד הפנים לא ידון באזרוחו בחודשים הקרובים. בניגוד לסונדגרן שאמור לקבל אזרחות בעקבות נישואיו ליהודיה, הזכאית לאזרחות מתוקף חוק השבות, במכבי ת"א וההתאחדות מבקשים ממשרד הפנים לאזרח את סבוריט כדי שיוכל לייצג את נבחרת ישראל.
2 צפייה בגלריה
דניאל סונדגרן שחקן מכבי חיפה
דניאל סונדגרן שחקן מכבי חיפה
יכול להיות מרוצה. סונדגרן
(צילום: עוז מועלם)
יש לציין כי אם סונדגרן בן ה-32 יקבל אזרחות ישראלית הוא לא יוכל לשחק בנבחרת, בשל הופעותיו בנבחרת שבדיה, כולל אחת בספטמבר האחרון.