רגע לפני שג'ק אנגלידיס, יד ימינו של מיץ' גולדהאר, עזב את ישראל, הוא כינס את שחקני מכבי תל אביב לאסיפת חירום בקריית שלום. אנגלידיס היה זה שביצע את הזעזוע בקבוצה עם פיטוריו של פטריק ואן לוון ומינויו הזמני של ברק יצחקי.
"אנחנו מכבי ת"א, ואתם צריכים לקחת את הקבוצה קדימה", אמר אנגלידיס לשחקנים באותה שיחה. "מה שהיה כבר שייך לעבר. אני מבקש מכם לא להסתכל יותר לאחור, אלא קדימה. אנחנו מועדון עם היסטוריה גדולה ותארים, ויש פה את הסגל הטוב בארץ. לא משנה מה היה עד עכשיו, אנחנו מאמינים בכם במאה אחוז ומשוכנעים שהעתיד שלנו יהיה טוב יותר. אתם צריכים להיות מאוחדים, ביחד, זה הכוח שלכם. מעכשיו מסתכלים רק קדימה, יש לכם בעלים שיעשה הכל כדי שנצליח".
2 צפייה בגלריה
ג'ק אנגלידיס
ג'ק אנגלידיס
מאמין בסגל הקיים. אנגלידיס
(צילום: עוז מועלם)
ברק יצחקי העביר אתמול את האימון השלישי שלו על הקווים, כשהוא ידריך את הקבוצה מחר (שבת, 17:30) בקריית שמונה. הצוות ההולנדי של המאמן המפוטר ואן לוון יסייע לו. מדובר בעוזר פטר ואן דר-ברג ומאמן השוערים דניס דנטנאר, יחד עם מאמן הכושר יוסי זיגדון. ואן לוון בחר שלא להגיע להיפרד מהשחקנים בקריית שלום. הוא הסיר עוקבים ברשתות החברתיות מיצחקי וממרבית שחקני מכבי וניתק כל קשר עם המועדון.
"ואן לוון חשב שהיה צריך לתת לו קרדיט גדול יותר, שהוא עדיין היה האיש שיכול לשקם את הקבוצה", אמרו בסביבתו. אולם שחקנים במכבי הגיבו ואמרו: "הוא היה המאמן הכי מקובע בכדורגל הישראלי. גם כשזיהו את זה, וזה קרה בפלייאוף העליון בעונה שעברה, לא רצו להתערב לו יותר מדי. זה בסופו של דבר פגע בו".
2 צפייה בגלריה
ברק יצחקי
ברק יצחקי
אין לו כוונות להמשיך בעמדת המאמן. יצחקי
(צילום: מכבי תל אביב)
ליצחקי אין יומרות להמשיך כמאמן, אלא לשוב לתפקידו כמנהל מחלקת הכדורגל של המועדון. אנגלידיס ממשיך לנהל מגעים עם מספר מועמדים זרים. המטרה היא לאתר מאמן עד לדרבי מול הפועל ת"א בעוד שבועיים.
יצחקי יפתח עם לואיס הרננדס בקריית שמונה, על חשבונו של שרן ייני המורחק. למרות הזעזוע על הקווים, לא צפויים עוד שינויים מהותיים. ההתלבטויות הן לגבי דן ביטון, שעשוי לפתוח בשלישיית הקישור, ואדוארדו גררו או ברנדלי קוואס בכנף הימנית. "לא חשוב מי המאמן, אנחנו צריכים לנצח בקריית שמונה ובדרבי כדי לחזור לעניינים. אנחנו עוד יכולים לעשות משהו", אמרו שחקנים במכבי.
פורסם לראשונה: 09:05, 29.10.21