מיד לאחר ה-1:4 על צלייה הודיעה מכבי ת"א הערב (חמישי) כי היא סיכמה את תנאי העברתו של דניאל פרץ לבאיירן מינכן, בכפוף לבדיקות רפואיות שיעבור השוער בן ה-23 אצל אלופת גרמניה.
"בימים הקרובים אנחנו צפויים להיפרד מהשוער והחבר היקר שלנו, דניאל פרץ, ולאחל דרך צלחה", אמר הבעלים של מכבי ת"א, מיץ' גולדהאר, שנכח הערב בבלומפילד. "דניאל הוא תוצר מחלקת הנוער של מכבי ת"א, מגיל 5, ישראלי ובן אהוב של משפחת מכבי. הוא ניחן באופי המתעלה גם על יכולותיו המקצועיות, שהן מהרמה הגבוהה ביותר. אנחנו עצובים לראות אותו עוזב, אך עם זאת גאים בהרבה מובנים ומאחלים לו ולמועדון החדש שלו, באיירן מינכן, איחולי הצלחה בשנים הבאות".
6 צפייה בגלריה
פרץ
פרץ
נפרד מהצהובים. פרץ
(צילום: עוז מועלם )
6 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
פרץ לפני המשחק האחרון בצהוב
(צילום: עוז מועלם )
רובי קין אמר: "מדובר בשוער ברמה העולמית וגם בבן אדם טוב. בזמן הקצר שהייתי פה נהניתי מאוד לעבוד איתו. בשמי ובשם הצוות אנחנו מאחלים לו את כל הטוב. לדעתי, הוא הולך להיות אחד השוערים הטובים של ישראל. זאת הזדמנות אדירה בשבילו ללכת לבאיירן. מאמין שחבר שלי הארי קיין ישמור עליו וידאג לו".
זהבי הוסיף אחרי השלושער שכבש נגד צלייה: "הדבר ראשון שרצתי לקחת זה לא את הכדור אלא את החולצה של דניאל פרץ, אבל הוא החליט להביא אותה למועדון. היה פה רגע מאוד מרגש ואנחנו גאים בו, מאמינים בו ומאחלים לו את כל הטוב שבעולם.
6 צפייה בגלריה
דניאל פרץ נפרד מכבי ת"א
דניאל פרץ נפרד מכבי ת"א
ברכת הדרך. פרץ וגולדהר בשיחת פרידה לאחר המשחק
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
דניאל פרץ נפרד מכבי ת"א
דניאל פרץ נפרד מכבי ת"א
פרידה מהקפטן. חיבוק אחרון מזהבי
(צילום: עוז מועלם)
"לצערי יהיה מאוד קשה למלא את החלל שדניאל משאיר, לא רק כשוער. הוא מקצוען, ילד מיוחד, יהיה קשה אבל זה יעשה טוב לעתיד של מכבי ת"א. מועדון שבכל שנה מוכר שחקנים בעשרות מיליוני דולרים, מושך אליו הרבה צעירים מוכשרים שיירצו להתקדם לאירופה".
בסיום המשחק הוקרן סרטון לכבוד פרץ, ולאחר מכן הוא הלך להיפרד מהאוהדים. כבר הלילה הוא יטוס לגרמניה במטוס פרטי של באיירן מינכן, ומחר הוא צפוי לעבור בדיקות רפואיות. לאחר הבדיקות, צפוי פרץ לחתום על חוזה עד סוף עונת 2028, כשבכל אחת מהעונות האלה הוא אמור להרוויח, על פי דיווחים בגרמניה, כמיליון אירו.
רגע השיא מבחינת השוער הישראלי יהיה ביום ראשון הקרוב, במשחק מול אוגסבורג במסגרת המחזור השני בבונדסליגה, אז צפוי פרץ לקחת לראשונה חלק בסגל אלופת גרמניה ב-11 העונות האחרונות. פרץ אמור לשמש גיבוי לסוון אולריך, שכרגע ממלא את מקומו של מנואל נוייר הפצוע. כשנוייר יחזור מהפציעה אותה הוא סוחב מהעונה שעברה - פרץ עשוי להתדרדר לעמדת השוער השלישי.
על פי פרסומים, מכבי ת"א אמורה לקבל במסגרת העסקה סכום שנע בין 5-6 מיליון אירו, שיצמח ל-7 מיליון אירו בכפוף למספר הופעותיו ובונוסים שונים שהצהובים יקבלו מבאיירן מינכן. כזכור, החוזה של פרץ במכבי ת"א נגמר בעונה הבאה והוא היה יכול לעזוב אותה כשחקן חופשי.
6 צפייה בגלריה
דניאל פרץ נפרד מכבי ת"א
דניאל פרץ נפרד מכבי ת"א
הפרידה מאוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
הצטיין מול גרמניה ביורו הצעירות. פרץ
(צילום: עוז מועלם)
המעבר המסתמן של פרץ מקבוצה מישראל לאחת האימפריות הגדולות בעולם היא לא פחות ממדהימה. אבל כולם מבינים מאיפה היא הגיעה. פרץ הרי הצטיין במדי הנבחרת הצעירה נגד נבחרתה המקבילה של גרמניה בשלב הבתים של אליפות אירופה עד גיל 21, כשעצר שוב ושוב את חלוצי היריבה ואף הדף שני פנדלים - מה שהוביל לכך שהוא נבחר לשחקן המצטיין במשחק.
מעבר לאותה הצגה נגד גרמניה הצעירה בפתיחת האליפות, פרץ היה אחד הגיבורים הגדולים של הנבחרת של גיא לוזון בטורניר, אם לא הגדול ביותר. הוא גם סיפק עצירה בדו-קרב הפנדלים ברבע הגמר מול גאורגיה, שהייתה השישית (!) שלו בתוך שנה במשחקים מכריעים. בפלייאוף העלייה ליורו הצעירות נגד אירלנד, סיפק פרץ הצגה מדהימה, גם הפעם בדו-קרב מהנקודה הלבנה כשהדף לא פחות משלושה פנדלים והעלה את ישראל לטורניר.
פרץ, ערך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים באוגוסט 2019 במסגרת עונת השאלה בבית"ר תל אביב בת-ים כשערך 34 הופעות וכבש שני פנדלים. שנה לאחר מכן באוגוסט 2022 ובגיל 20, הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים של מכבי ת"א בגמר גביע הטוטו נגד בני סכנין. הוא החל את העונה כשוער הראשון של מכבי ועזר לקבוצה להעפיל לשלב הבתים של הקונפרנס ליג-ולשלב 32 האחרונות. פרץ חגג את הופעת ה-100 שלו במדי מכבי בתחילת עונת 2023/24 בגביע הטוטו נגד הפועל באר-שבע. סה"כ ערך פרץ 106 הופעות בשער מכבי ת"א, 19 מהן בגביעי אירופה השונים.