מסאי דגו ודיא סבע מדברים לקראת המשחק מול חמרון
(צילום: ONE)
רגע אחרי שהכריזה על כך שדיא סבע חתם על חוזה חדש עד 2028 וכיממה לפני שהיא תארח את חאמרון ספרטנס (שלישי, 20:00) למשחק הגומלין במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות (0:4 ירוק במשחק הראשון), מכבי חיפה עורכת היום (שני) מסיבת עיתונאים, במהלכה מסאי דגו דיבר לראשונה כמאמן הקבוצה.
"להגיע למועדון כזה היה סוג של חלוום שלי, לא ציפיתי שזה יגיע כל כך מוקדם", אמר דגו בפתיחת המסע"ת. "אני עובר חודש מאוד מאתגר ומהנה. אני אחד שמאוד מאמין בעבודה קשה. אני מאוד שמח שהצוות המקצועי החליט למנות אותי ואני הולך לעבוד קשה כדי להוכיח להם שהם צדקו".
4 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
"אני לא הולך לעשות שינויים גדולים". דגו
(צילום: גילי נחושתן)
4 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
"מאמין בקבוצה שנעשה בסוף את האליפות הרביעית הזאת". דגו
(צילום: גילי נחושתן)
על הביקורות שהמינוי שלו עורר: "אני מבין את הספקות של כולם אבל אני מבחינתי בא לעבוד הכי קשה. אימנתי קבוצות בוגרות בעבר ואני יודע איך לנהל חדר הלבשה. אני תמיד מאמין בעצמי ואני מאוד מאמין בקבוצה שנעשה בסוף את האליפות הרביעית הזאת".
על הכניסה לנעליים של ברק בכר: "ברק הוא אחד המאמנים הכי גדולים בכדורגל שלנו, במיוחד במועדון הזה. יצא לי לדבר איתו כמה פעמים כשהייתי בנוער, אבל בסוף לכל אחד יש את הפילוספיה שלו. אני לא הולך לעשות שינויים גדולים. ברק השאיר פה קבוצה נהדרת. אני יודע לאן נכנסתי. המועדון הזה תמיד רוצה כדורגל שמח, כדורגל התקפי, וזה משהו שאנחנו מנסים לעשות אותו מהרגע הראשון שהגעתי".
על השחקנים הרבים שעזבו, בראשם עומר אצילי ומוחמד אבו פאני: "קודם כל אני רוצה להודות להנהלה שלנו שעשתה הכל כדי להשאיר את דיא סבע, הוא אחד השחקנים הכי טובים בארץ. על אלה שעזבו אני פחות רוצה לדבר. בסוף זה מועדון שהוא גדול יותר מהשחקנים שלו".
על העבודה עם ענאן חלאילי וחמזה שיבלי - מגיבורי נבחרת הנוער במונדיאליטו - אותם אימן דגו בעונה החולפת בקבוצת הנוער: "אני מכיר אותם מקבוצת הנוער, לא מסתכל על תעודות זהות אלא על מי הכי מתאים, אבל יש פה קבוצה שרצה".
על השחקנים שמכבי חיפה ניסתה להביא: "יש חוסר מזל בחודש האחרון. הצוות של אלברמן עשה את הכל כדי להביא אותם, אבל בסוף יש דברים של תלויים במועדון. בסוף אני מאמין שיגיע הקשר האחורי שאנחנו מחפשים. זו עמדה שממש חשובה למועדון. אנחנו לא רוצים להביא סתם שחקן, אלא אחד שיחזק אותנו".
4 צפייה בגלריה
דיא סבע ומסאי דגו
דיא סבע ומסאי דגו
"דיא סבע, הוא אחד השחקנים הכי טובים בארץ"
(צילום: גילי נחושתן)
על שילוב בין דיא סבע, צ'ארון שרי וליאור רפאלוב על כר הדשא: "יהיה סיטואציות ששלושתם יהיו על המגרש ביחד. בסוף משחקת קבוצה יריבה מולנו, הם יהיו ביחד בהרבה משחקים. באימונים אני נהנה לראות אותם ביחד, יש משחקים שכן ויש כאלה שלא, אנחנו לפני עונה ארוכה".
"הבסיס הגדול של השחקנים ממשיך פה לעוד עונה, כל הזרים שהצטרפו בשנה שעברה פה חוץ מדילן בטובינסיקה. עם עוד זר נוסף וישראלי אחד שאנחנו רוצים, בסוף תהיה קבוצה חזקה. צריכים להיות מחוברים מעכשיו כי אנחנו לפני משחקים חשובים".
על ההכנות לעונה הוסיף: "שלחנו עשרה שחקנים לנבחרות השונות, כמה הם חזרו עם עומס שניסינו להוריד במחנה. אנחנו נכנסים לשבוע מאתגר, החל ממחר ועד לאלוף האלופים בשבת והמשחק בשבוע הבא באירופה. כל משחק בשבוע הזה הוא חשוב".
דיא סבע אמר: "אני שמח להיות פה, אני נמצא במועדון הכי גדול בארץ והיה לי כיף בכל שנייה ודקה בחצי השנה המדהימה שלי פה. אני שמח להמשיך. ההחלטה בינואר הייתה מהלב, זה מועדון שגדול יותר מכל שחקן. שמח שקיבלתי את ההחלטה ושלם איתה במאה אחוז. יש לנו הרבה מטרות, עונה ארוכה והרבה אתגרים. לשמור על התואר זה עוד יותר קשה, בטח אחרי שלוש שנים מדהימות".
על השכר הגבוה והמשא ומתן: "אם הייתי מסתכל על כסף, לא הייתי פה, היו לי הצעות יותר גבוהות מבחוץ. זה לא החלק החשוב בעניין. אני מאמין מאוד במועדון הזה, עשו הכול כדי להשאיר אותי פה וזה מחמיא מאוד".
4 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
"אני מכוון הכי גבוה שאפשר". סבע
(צילום: גילי נחושתן)
על התפקוד במגרש והצורך למלא את מקומו של עומר אצילי: "בורכתי שאני יכול לשחק בכמה תפקידים. אם אתה רוצה להבקיע ולבשל, צריך להיות כמה שיותר קרוב לשער. שם הכסף הגדול, בטבעיות שלי אני רוצה להיות שם. אני מכוון הכי גבוה שאפשר, רוצים להצליח כקבוצה. אני יודע מה מוטל עליי ואעשה את המאה אחוז. עומר חבר ואח, אני מאחל לו בהצלחה. אני יודע שאני שחקן שצריך להביא מספרים".
מאחר שמדובר במשחק בית ראשון לעונת 2023/24, ובעקבות האווירה המחשמלת שצפויה להיות באצטדיון, ההתרגשות בקרב שחקני מכבי חיפה גדולה. וזאת למרות היריבה הלא אטרקטיבית. ליאור רפאלוב צפוי לקבלת פנים חמה מהקהל המקומי ולהיכלל בהרכב הפותח של דגו, שמתכנן לבצע שינויים לעומת ה-11 שפתחו במשחק הראשון במלטה. היריבה של חיפה בסיבוב הבא תיקבע גם כן מחר, כאשר פארול הרומנית תתארח במולדובה אצל שריף אחרי שניצחה בביתה 0:1 במשחק הראשון.
בנוסף, עבור חיפה המשחק מחר יהווה גם סוג של ניסוי כלים אחרון לקראת משחק אלוף האלופים במוצ"ש, נגד בית"ר ירושלים - קרב על התואר הראשון עליו יתמודדו המועדון ודגו העונה. ההרכב שיעלה מחר, תלוי בהרבה מובנים בתוכנית המשחק הצפויה בשבת. דגו לא מעוניין לייצר עומס מיותר על רגלי השחקנים שלו, שמגיעים למשחק מול מחזיקת הגביע כפייבוריטים לזכייה בתואר.