אם התקלות בהכנות של נבחרת ישראל לקראת המשחק החשוב ביום ראשון נגד קוסובו לא הספיקו, היום (רביעי) התבשר הצוות המקצועי כי שגיב יחזקאל ורמזי ספורי יוכלו להצטרף לאימוני הסגל רק ביום שבת. הסיבה - קבוצתם הטורקית, אנטליהספור, החליטה לשחררם רק בתום משחק הליגה הקרוב בטורקיה נגד אנקרגוצ'ו, שיתקיים בשישי בערב.
למרות לחצים שהפעיל המנהל המקצועי של הנבחרת, יוסי בניון, על מאמן אנטליהספור, נורי שאהין, אותו הוא מכיר מקרוב, במועדון הטורקי הוחלט שלא לשחרר את יחזקאל וספורי מיידית, ולכן הם יגיעו רק בשבת לפרישטינה, קוסובו. מדובר בעוד אתגר עבור המאמן אלון חזן, שיעמדו לרשותו שלושה או ארבעה שחקני הרכב בלבד לאימון המסכם לקראת המשחק החשוב במוקדמות היורו.
5 צפייה בגלריה
יחזקאל
יחזקאל
הוא וספורי יצטרפו לחבריהם בנבחרת יום לפני המשחק נגד קוסובו. יחזקאל
(צילום: עוז מועלם)
הנבחרת תקיים מחר (חמישי) את האימון האחרון שלה בארץ, לפני היציאה ביום שישי לקוסובו. המשחק נגד הבלקנים יהיה הראשון מתוך סדרה של ארבעה משחקים מכריעים במסגרת מוקדמות יורו 2024, בסיומם תוכל החבורה של אלון חזן להבטיח את מקומה בטורניר גדול, לראשונה מאז 1970. שניים מהמשחקים יהיו "ביתיים" ויתקיימו בהונגריה, בשל הוראת אופ"א בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".
בלם הנבחרת, מיגל ויטור, התייחס לקשיים של הנבחרת נוכח המלחמה: "זו סיטואציה קשה לכולם. זה היה חודש קשה שבו נאלצנו להתמודד עם כל מה שקורה, לראות את כל הסבל בישראל, כל החיים שאבדו, לחשוב על כל מי שחטוף בעזה. אלה זמנים קשים למדינה, וזו המדינה שלי עכשיו. ניצחון? זה יכול לתת קצת שמחה לאנשים אחרי כל מה שקרה. אלו זמנים שקשה לחשוב בהם על כדורגל, אבל אני מקווה שנוכל לתרום ולהביא קצת אושר למדינה, שאנשים יחשבו על דברים אחרים".
5 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל מיגל ויטור
שחקן נבחרת ישראל מיגל ויטור
"אלו זמנים שקשה לחשוב בהם על כדורגל". מיגל ויטור
(צילום: עוז מועלם)
שחקן נבחרת ישראל, מיגל ויטור, מדבר לקראת המשחק נגד קוסובו
(קרדיט: עוז מועלם )
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל מתאמנים
שחקני נבחרת ישראל מתאמנים
שחקני נבחרת ישראל מתאמנים
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם המנהל המקצועי יוסי בניון
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם המנהל המקצועי יוסי בניון
אלון חזן עם יוסי בניון
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל אלון חזן דן גלזר עם עדן קארצב
שחקן נבחרת ישראל אלון חזן דן גלזר עם עדן קארצב
דן גלזר עם עדן קארצב ו-ויטור
(צילום: עוז מועלם)
על שמירה על כושר: "לא אשקר ואגיד שאני במצב מושלם, אבל אני מתאמן בקבוצה בפורטוגל בשבועיים האחרונים. אני עובד כדי להגיע בכושר הכי טוב למשחקים האלה. לא קל, אבל לראות איך שכולם סובלים. אני לא יכול להתלונן. אתן את הכל למען המדינה ואשאיר את הכל על המגרש. המשפחה שלי דואגת לי. היה קשה להיפרד מהילדים, מאשתי. ניסיתי להסביר להם שהמצב בישראל בסדר, שאני לא בסכנה. זו האמת. אמרתי להם שזו המשימה שלי - לתת את הכי טוב עבור המדינה, להעניק קצת שמחה לאנשים".
על הלו"ז הצפוף שצפוי לנבחרת: "לא יצא לי אף פעם לשחק ארבעה משחקים בעשרה ימים. זה משהו שונה. ננסה לחשוב על כל משחק בפני עצמו. המשחק הכי חשוב כרגע הוא מול קוסובו. ננצח ואז נחשוב על המשחקים האחרים".
על חידוש המשחקים בליגת העל, שאמורה לחזור ב-25 בנובמבר: "כרגע קשה לדבר על הליגה. הרבה דברים יכולים להשתנות בשבועיים. קשה לי להגיד מה נכון או לא. אני מקווה שהכל יחזור לקדמותו, אבל מצד שני הראש של האנשים לא בכדורגל. קשה להגיד מה הכי טוב כרגע, אבל אני סומך על מי שלוקח את ההחלטות שיעשה את מה שהכי טוב עבור המדינה".
פורסם לראשונה: 11:48, 08.11.23