מה יש ללמוד משני משחקי הבכורה של רן בן שמעון בנבחרת ישראל? לא יותר מדי, בטח לא מהמשחק בערב החג מול סגל סופר משני של אחת מנמושות אירופה, בלארוס (0:4), שהאיכות שלה הייתה כשל קבוצת תחתית מהליגה הלאומית. על אף זאת, ננסה לסחוט כמה טיפים למאמן הלאומי.
אל תתחכם, וגם אל תערבב. 22 הדקות הראשונות של בן שמעון כמאמן נבחרת ישראל היו המשפילות ביותר של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. שלושה שערים מהירים של נבחרת הונגריה מול אין-קבוצה של ישראל.
2 צפייה בגלריה
בן שמעון
בן שמעון
22 דקות משפילות. בן שמעון
(צילום: REUTERS/Marton Monus)
למאמן יש שלושה שלבים משמעותיים לקראת משחקים, בטח בעבור מאמן לאומי: הכנה, בזה כשל בן שמעון בענק ולראיה זה נגמר רק עם שלושה שערים של הונגריה, לא כולל הורדת הילוך ושתי קורות; בחירת הרכב, ופה הוא כשל בענק כשלא הבין שעם הסגל הצנוע שקיבל לידיו אין מקום לטעויות; ניהול משחק, במקרה הזה הוא עדיין לא עמד באתגר. בריאיונות בסיום המשחקים, מוטב היה לבן שמעון שלא לערבב עם תשובות בנוגע לשחקנים הנכונים, בעלי הלב הגדול וכיו"ב, אלא לנסות לשקף את המציאות שכולנו ראינו.
הרשימה השחורה. בן שמעון סימן לעצמו בשקט, ובצדק רב, את השחקנים שהגיעו בכל זאת לצמד המשחקים, ואת אלה שלא היה להם את הטירוף הנחוץ - והיו כאלו. אלו שחקנים שלא צריכים להיות בסגל בליגת האומות בספטמבר הקרוב.
אם ניתן היה להבין את ההחלטה שלא לזמן את אלה שנמנו על סגל הנבחרת האולימפית שמתכוננת לאולימפיאדה, לגבי יתר השחקנים לא הייתה מדיניות מנוחה או משהו דומה (למשל, שחקני הקבוצות שמשחקות במוקדמות המפעלים האירופיים), ולכן בן שמעון היה חייב לעמוד על הרגליים האחוריות ולא לקבל את הסגל שהגיע לשני המשחקים הללו.
2 צפייה בגלריה
בן שמעון
בן שמעון
צריך להתנהל יותר טוב גם מול התקשורת
(צילום: EPA/Zsolt Czegledi)
אל תפנטז. הניסיון לשדר אופטימיות לגבי השחקנים שעוד ייצרו נבחרת איכותית במיוחד, לא ממש עושה רושם. גם עם מיגל ויטור, ערן זהבי, אוסקר גלוך, שון גולדברג, מוחמד אבו-פאני, ענאן חלאילי, דור תורג'מן ואחרים לא הייתה הצלחה מסחררת לנבחרת, וזה עוד לפני שהיא תשחק מול נבחרות איכותיות כמו צרפת, בלגיה ואיטליה, כך שגם את השמות שלא שיחקו בשני המשחקים האחרונים צריך לקחת בעירבון מוגבל.
שחקן אחד שיכול לשנות את התמונה הוא מנור סולומון, שכמעט לא שיחק בקמפיין האחרון ומנסה לחזור לעצמו אחרי פציעה ארוכה שהשביתה אותו בתשעת החודשים האחרונים.
לבן שמעון יש חוזה לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות, ולכן הוא חייב להגיע בגישה מקצועית שונה מזו שהציג בשבוע האחרון, גם מבחינת ההתנהלות שלו מול התקשורת. אם לא, אחרי החוויה הלא נעימה שצפויה להיות לו בליגת האומות ובתום משחקי מוקדמות המונדיאל, הוא עלול למצוא את עצמו במצב של אלון חזן או יוסי בניון. ואם יש משהו שההתנהלות מול השניים האחרונים הראתה לנו, היא לחבר'ה בהתאחדות אין שום סנטימנטים.
בן שמעון: "מרוצה מהגישה של השחקנים"
(ONE)