נבחרת ישראל תתארח מחר (שבת, 19:00) בסקוטלנד למפגש קריטי עבור השתיים במסגרת מוקדמות המונדיאל. ניצחון ישראלי יקרב אותה מאוד לעבר הבטחת המקום השני בבית ששווה כרטיס לפלייאוף העלייה למונדיאל.
הערב מאמן הנבחרת וילי רוטנשטיינר והקפטן ביברס נאתכו התייצבו למסיבת העיתונאים ונשמעו אופטימיים. "קצת מצחיק לבוא לכאן כי אנחנו מרגישים כבר כמו בבית", טען רוטנשטיינר והתייחס לריבוי המפגשים מול הסקוטים בשלוש השנים האחרונות. "הגענו ביום שני כדי להתכונן טוב. כבר החלטתי על ה-11 שלי, אבל אני לא אומר לכם מי פותח. העיתונאים הסקוטים פה והאינפורמציה תעבור".
2 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר
רוטנשטיינר
"החלטתי על ה-11 שלי, אבל לא אגיד לכם מי פותח". רוטנשטיינר
(צילום: גיל נחושתן)
"אם נסיים את הבית מעל סקוטלנד זו תהיה הצלחה גדולה", המשיך המאמן האוסטרי. "סקוטלנד פייבוריטית בעיניי. אנחנו יכולים רק להרוויח מחר. לא רק ערן זהבי ישחק, לבד הוא לא יוכל לנצח. הוא דוגמה לכולם. איך שהוא מתאמן ואיך שהוא משחק".
עוד אמר רוטנשטיינר: "כולם יודעים שאם הסקוטים מנצחים הם יהיו מקום שני, אם יהיה תיקו נילחם איתם עד הסוף וגם אם ננצח זה עוד לא אומר כלום לגבינו".
"נקווה שנשב פה אחרי המשחק מחויכים", אמר נאתכו. "מאמינים בעצמנו וחושבים שאנחנו יכולים לנצח במשחק הזה. אין לנו מחסום פה, אבל זה הטבע שבבית נבחרות משחקות טוב יותר. תמיד יותר קשה לשחק בחוץ, בטח כשיש קהל תומך. אנחנו נצטרך להתעלות".
2 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
"קשה יותר לשחק בחוץ, נצטרך להתעלות". ביברס נאתכו
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
הקפטן הישראלי הוסיף: "יחסי הכוחות די שווים גם אם זה טיפה לטובתם. אין פייבוריטית מובהקת במשחק הזה. למרות שחסרים לנו כמה שחקנים, אני מאמין באלו שפה. חובת ההוכחה על אלו שישחקו ולא משנה אם זז ההופעה הראשונה שלהם או הופעה מספר 81".
״לפעמים הגיל עושה את שלו, יכול להיות שזה אחד הטורנירים האחרונים שלי", סיפר הקשר הוותיק. "היה לי החלום בתור ילד להוביל את ישראל לאירוע גדול. זה בוודאי החלום הכי גדול שלי בקריירה. מצד אחד נבחרת ישראל לא עשתה כלום ב-50 השנים האחרונות, אז זה לא משהו שאני או הדור שלי מפספסים, אבל אני והחברים שלי רוצים לעשות זה. אם לא נעלה לאירוע גדול זה משהו שיהיה חסר לי. המטרה שלנו לעשות היסטוריה".
בצד המקצועי, הבלם עידן נחמיאס נטש את האימון בשל כאבים, כשדור פרץ תורגל כבלם ודן גלזר כקשר. המשמעות היא שההרכב הצפוי הוא: אופיר מרציאנו; אלי דסה, ניר ביטון, דור פרץ, איאד אבו עביד, סאן מנחם; ביברס נאתכו, דן גלזר, מנור סולומון; ערן זהבי, מונס דאבור.