במכבי ת"א מעריכים כי אחרי שהצליחו להסיר אמש את מרבית המכשולים לצירופו של סתיו למקין מול שחטאר דונייצק, בלם הנבחרת הצעירה יצורף היום (רביעי), על מנת שיוכל להירשם בזמן לליגה האירופית (מועד הרישום למפעל יפוג בחצות).
אתמול עוד היה נדמה כי עסקת למקין, שבכלל היה בדרכו לפרטיזן בלגרד ולא עבר אליה בשל מניעים כלכליים מתובלים בפוליטיים, תהיה קשה למימוש, בשל דרישות גבוהות ובירוקרטיה מול המועדון האוקראיני בו הבלם הישראלי לא הצליח להשתלב. עם זאת, בשעות הלילה המאוחרות חלה התפתחות, מרבית המכשולים הוסרו וההערכה של שני הצדדים היא כי הם יצליחו לפתור עוד היום את אלה המעטים שנותרו.
2 צפייה בגלריה
למקין
למקין
למקין
(צילום REUTERS/Benoit Tessier)
חוזהו של למקין במכבי ת"א כבר סוכם, ונראה כי הוא יושאל לאלופה הישראלית עם אופציה לרכישה בסיום העונה כשהוא אמור לשמור על שכרו משחטאר (450 אלף אירו לעונה). למקין צפוי לעבור לצהובים שנה אחרי שעזב את הפועל ת"א, בה משחק גם אחיו הצעיר, ויצטרף לשחקנים שעשו מעבר דומה כמו הישאם לאיוס, אושר דוידה ורז שלמה. יחד עם שגיב יחזקאל וערן זהבי, יהיו במכבי ת"א לא פחות משישה שחקנים עם עבר ביריבה העירונית.
למקין, ששותף ב-180 דקות בלבד בעונה שעברה בשחטאר, רצה להמשיך לשחק בחו"ל, אולם לא קיבל אף הצעה מעבר לפרטיזן בלגרד, במעבר שנפל לאחר שהקבוצה הסרבית קיימה משחקי אימון ברוסיה - שנמצאת במלחמה עם אוקראינה. הבלם יפתח הערב (19:00) במשחק הנבחרת הצעירה במוקדמות היורו עד גיל 21 מול גרמניה, אחרי שהוחלט שלא לזמנו לסגל הנבחרת הבוגרת.
2 צפייה בגלריה
בלטקסה ודודזדה
בלטקסה ודודזדה
צפוי לעזוב. בלטקסה
(צילום: עוז מועלם)
ההצטרפות הצפויה של למקין למכבי ת"א תוביל לעומס משמעותי על עמדת הבלם במכבי ת"א. מי שצפוי לשלם את המחיר הוא מתן בלטקסה, שכבר התבקש לחפש לעצמו קבוצה חדשה. מי שעוד לא נמצא בתוכניות הוא יונתן כהן.
כפי שפורסם אתמול לראשונה, נדב נידם שהאריך את חוזהו במכבי ת"א הושאל לעירוני קריית שמונה. השחקן כבר סגר את תנעיו בבית"ר ירושלים, אך זו בסוף לא הייתה מוכנה לקלוט אותו בעקבות סירוב מכבי ת"א להוסיף אפשרות של רכישה בסיום העונה.
מי שאמור להירשם היום בנוסף הוא הקשר הברזילאי ווסלי פטאצ'י, שכבר נחת בארץ, עבר בדיקות רפואיות ואמור לחתום באופן רשמי. מכבי ת"א תשלם עליו 1.6 מיליון אירו לסנטוס תמורת 60 אחוז ושכרו יעמוד על כחצי מיליון אירו.