את יום שבת האחרון התחלתי בצפייה במנצ'סטר סיטי פורצת את הבונקר של צ'לסי ואת פפ גווארדיולה סוף-סוף שובר את הנאחס מול תומאס טוכל. זה היה מדהים, כדורגל ברמה הכי גבוהה שיש, אווירה נהדרת, קצב מסחרר, ומדהים לחשוב שכל זה החל ב-12.30 בצהריים שעון אנגליה.
כמה שעות לאחר מכן (יכול לספור על יד אחת משחקים שהייתי בהם ולא שוחקו בחושך) עשיתי משהו לראשונה מאז התפרצות הקורונה – הגעתי כאוהד לאצטדיון בלומפילד. לא ארחיב פה על מה שראיתי על הדשא, אבל זה אפילו לא היה אותו ענף כמו זה ששוחק כמה שעות קודם לכן בלונדון. לא שציפיתי למשהו אחר, כן?
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
המסכות הן רק המלצה כנראה. אוהדי הפועל תל אביב
(צילום: אורן אהרוני)
בסך הכל היה כיף. כמעט 12,000 צופים, כוס קולה חצי מלאה ב-10 שקלים, בורקס לא משהו ב-20 (ממתי יש בורקסים במגרשים?) ומלא חניה (למרות שלקח כמעט חצי שעה לצאת מהחניון). ממש חזרה לשגרה, איזה כיף שניצחנו את הקורונה, הא? זהו, שלא.
כשעשינו את דרכנו לעבר השער שלנו ראינו תורים גדולים בכניסה לשערים האחרים. טוב, הגיוני, צריך לבדוק לכל אוהד את התו הירוק, כי אסור להיכנס בלי, כך לפחות טוענים. "ראיתי, ראיתי, כנס, כנס, יאללה להתקדם", אמר המאבטח לאוהדים שנהרו פנימה בכניסה לשער שלנו, בלי שאפילו נתן להם הזדמנות להראות את התו הירוק. זה עזר מאוד למנוע תורי ענק, זה פחות טוב מלמנוע מחולים מאומתים להיכנס ליציעים.
אוקיי, זה היה קצת מטריד, אבל בסדר, ניכנס פנימה, ונקנה משהו לאכול (בורקס!). תודה לך מוכר חביב שעשית טובה להראות שיש לך מסכה ושמת אותה בקושי על הסנטר. הוא לא היה היחיד, רחוק מזה. יותר מחצי מהאוהדים ביציע שלנו חשבו כנראה שהמסכה היא המלצה ותחבו אותה עמוק לכיס. העיקר שבכל מקום יש גרפיקה שקוראת לשים מסכות, והשחקנים והכרוז מבקשים מהקהל לפני שריקת הפתיחה להישאר איתן.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א עם מסכות לפני המשחק
שחקני הפועל ת"א עם מסכות לפני המשחק
גם הקמפיין הזה לא ממש עוזר. שחקני הפועל ת"א עם מסכות לפני המשחק
(צילום: עוז מועלם)
בשבוע שעבר אוהד שהגיע למשחק בין הפועל ת"א ומכבי פ"ת נקנס על כך שלא עטה מסכה, ובבדיקה במערכת נמצא שהוא חולה מאומת ובכלל אמור לשהות בבידוד. עם "הנהלים המחמירים" שהיו בכניסה, מה הסיכוי שלא היו עוד כאלו ביציע? עם איך שהיציעים נראו, ביקורת מסכות של פקחים הייתה מכניסה מאות אלפי שקלים בקנסות. אני אופטימי מטבעי, אבל ארשה לעצמי להמר שהמצב דומה גם בשאר המגרשים בארץ.
תכל'ס, לא מגיע לנו שיהיה קהל במגרשים, היה הרבה יותר בטוח לפני כן. כנראה עדיף פשוט לשבת בבית ולצפות – הספה הרבה יותר נוחה, כוס הקולה יותר מלאה, הבורקס יותר טעים. כן, ואין סיכוי להידבק בשלל וריאנטים של קורונה. תשמרו על הבריאות שלכם.