שתי קבוצות ישראליות עלו היום (ראשון) לגמר כחול-לבן היסטורי באליפות העולם בכדורגל חופים, ובני פלפלה כפר קאסם הוכתרה לאלופת העולם אחרי ניצחון 3:4 על עירוני ראש העין בגמר הטורניר שנערך באלגרו, איטליה.
בני פלפלה כפר קאסם היא כבר מעצמה בקנה מידה עולמי. ביוני 2023 זכתה באליפות אירופה והחל מהיום היא גם אלופת העולם. הבעלים נימר עמאר משקיע סכומי עתק במונחים של הענף הזה – כשני מיליון שקל בשנה, סכום שנחשב גבוה גם בסטנדרטים עולמיים. אפילו יש לה אצטדיון כדורגל חופים משלה. ומה זה "פלפלה", אתם שואלים? שמה של הספונסרית הראשית, מסעדת "פלפלה" הידועה מכפר קאסם, שמוכרת עכשיו לא רק בישראל אלא גם מעבר לים.
2 צפייה בגלריה
השחקנים חוגגים
השחקנים חוגגים
שחקני בני פלפלה
(צילום: אייהם ג׳בארין מנהל מדיה פלפלה)
לאליפות העולם הנוכחית הגיעה כפר קאסם עם ארבעה זרים: שלושה שחקני נבחרת ברזיל שזכו איתה השנה בגביע העולם – החלוצים דאטיניה ורודריגו והמגן ברונו שאבייר, ושוער נבחרת שווייץ אליוט מונוד, שנבחר לשוער המצטיין בגביע העולם ב-2021.
סצנת ליגת החופים בישראל צברה פופולריות ונערכה בימי שישי בנתניה, אך בשנת 2020 עם פרוץ משבר הקורונה הליגה הופסקה – ורק השנה חזרה במתכונת מצומצמת שבמסגרתה הליגה נערכה בפורמט של טורניר שנמשך חמישה ימים בלבד בראשל"צ, וכפר קאסם זכתה באליפות השישית בתולדותיה. גם בשנים שבהן הליגה לא שוחקה, כפר קאסם וראש העין המשיכה את פעילותן ושמרו על מערך אימונים והשתתפו בטורנירים בחו"ל.
2 צפייה בגלריה
השחקנים חוגגים
השחקנים חוגגים
השחקנים חוגגים
(צילום:אייהם ג׳בארין מנהל מדיה פלפלה)
בכפר קאסם סיפרו כי למרות ההצלחה הגדולה, אף גורם ממשלתי לא סייע לקבוצה במימון או עזרה בייצוג המדינה. "העירייה תומכת, המדינה אפס, לא עוזרת בכלום. יש לנו ספונסרים שעוזרים מאוד ואני כמובן", סיפר בעבר נימר בן ה־46, שהיה שוער הקבוצה בעבר.
גם ראש העין היא קבוצה ותיקה, וכמו כפר קאסם גם היא נוסדה ב-2007. היא בעיקר האהבה הגדולה של הבעלים ערן אביב, שמחזיק אותה מאז נוסדה. "כדורגל חופים זה ענף שהתחברתי אליו מאוד", הוא סיפר, "בגלל מה שקרה ב־7 לאוקטובר, חשוב לי שדגל ישראל יתנוסס בכל מקום, שנשחק עם דגל ישראל על הגב שלנו".
לראש העין אמנם אין תקציב גבוה כמו זה של שכנתה, אבל גם חצי מיליון שקל זה לא סכום נמוך כדי להחזיק קבוצת כדורגל חופים. מאמן הקבוצה הוא הפורטוגלי מרקו סילבה, ששיחק בראש העין במשך ארבע שנים, ועוזרו הוא הספרדי לורנס גומס, אושיית כדורגל חופים מוכרת וידועה. וכן, גם כאן תמצאו שלל כוכבים של אלופת העולם, נבחרת ברזיל, כמו החלוצים זה לוקאס ואדסון הולק. לצידם גם שוער נבחרת פורטוגל פדרו מאנו.