ברדה:"צריך לשחק כדורגל יותר טוב"
(ברדה:"צריך לשחק כדורגל יותר טוב")
הפועל באר-שבע הייתה רחוקה מלהרשים אמש (ראשון) בניצחון 0:1 על הפועל חיפה בסמי עופר, אך מדובר באחד הניצחונות החשובים ביותר שלה העונה. אחרי שמכבי חיפה ומכבי ת"א כשלו לנצח ביום שבת, הצליחה באר-שבע, לה משחק חסר נגד בני סכנין שיושלם ביום שלישי הבא, לצמק את הפער משתי המוליכות - שתי נקודות מהצהובים ושבע נקודות מהירוקים.
החלוץ פטריק קלימלה חתם היום רשמית לשלוש וחצי עונות בקבוצה לאחר שהשלים בדיקות רפואיות. לאחר החתימה אמר הפולני: "אני נרגש לפתוח פרק חדש בקריירה שלי. לצד השינוי המקצועי מדובר גם במעבר עבורי ועבור משפחתי. שמעתי דברים טובים על העיר בכלל ועל המועדון והאוהדים בפרט ואני מצפה למפגש איתם באצטדיון טוטו טרנר".
3 צפייה בגלריה
פטריק קלימלה עם חולצת הפועל באר-שבע
פטריק קלימלה עם חולצת הפועל באר-שבע
חתם רשמית לשלוש וחצי שנים. פטריק קלימלה עם חולצת הפועל באר-שבע
(הפועל באר-שבע)
ההחתמה של קלימלה התאפשרה לאחר שאנדרה מרטינס נפצע וסיים את העונה, ופינה משבצת לזר שישי. קלימלה שיחק בשנתיים האחרונות בניו יורק רד בולס מהמ-MLS. ב-2021 כבש 8 שערים ובישל 6 נוספים ובעונת 2022 הבקיע 5 שערים ובישל 3.
בנוסף, הבלם אמיר אריאלי, בן 19, שגדל במחלקת הנוער של מכבי ת"א ובגיל 16 עבר לאקדמיה של ברנסלי האנגלית, חתם במועדון.
עוד קודם לפני משחק ההשלמה מול סכנין, בשבת (15:00) תפגוש הקבוצה של אליניב ברדה את סקציה נס ציונה. שתי ניצחונות יעלו את אותה למקום השני על חשבונה של מכבי ת"א והפער ממכבי חיפה יהיה לכל היותר ארבע נקודות. במילים אחרות, שבוע אחרי התיקו נגד מכבי נתניה, שנדמה היה שהוציא את הפועל באר-שבע מהמירוץ לאליפות, היא שוב חולמת.
3 צפייה בגלריה
אנסה חוגג
אנסה חוגג
סחט מחמאות מברדה. אנסה חוגג
(צילום: שרון צור)
החלוץ יוג'ין אנסה, שבימים האחרונים התעקש להישאר בקבוצה ולא לעבור לקבוצה אחרת בה יוכל לשחק יותר, הוא האיש שהביא לבאר-שבע את הניצחון אתמול עם השער שכבש עוד בטרם חלפה הדקה הראשונה של ההתמודדות. למרות הביקורות הרבות אותן הוא סוחב, אנסה הוכיח שלא כדאי למהר להיפתר ממנו. "הוא מתאמן מדהים, גם כשהוא משחק וגם כשלא, הוא תמיד ראשון באימונים", פירגן ברדה לאנסה בסיום. "גם חברים שלו יכולים להעיד את זה עליו. אם יש מגיע, אז מאוד מאוד מגיע לו השער הזה".
חשוב לציין שעוד לפני ההתפתחויות מהמחזור האחרון שהחזירו את באר-שבע לתמונה, אלונה ברקת הוכיחה שהיא עצמה עדיין לא ויתרה על העונה הזאת בכך שהיא שהשלימה את החתמתו של החלוץ הפולני של ניו יורק רד בול, פטריק קלימלה, שעל הנייר נראה כמו שדרוג משמעותי למצבת החלוצים הלא טובה של קבוצתה העונה. קלימלה צפה אתמול במשחק בסמי עופר מהיציע והיום אמור להיות מוצג באופן רשמי כשחקנה של הפועל באר-שבע עד לתום העונה הנוכחית.
3 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
(צילום: שרון צור)
ברדה התייחס בסיום לצירופו של קלימלה: "אני מאוד שמח שהוא הגיע ושהמאמצים שנעשים מאחורי הקלעים נשאו פרי. זה שחקן שרציתי. יש לו דברים שיכולים לעזור לנו. אבל הוא יצטרך את הזמן שלו כי המשחק האחרון שלו היה בחודש אוקטובר".
צירופו התאפשר לאחר שהושג סיכום על גריעתו מהסגל של הקשר הפורטוגלי, אנדראה מרטינש, שסיים את העונה לאחר שעבר ניתוח בכתפו ובכך למעשה סיים את דרכו במועדון. אסטריט סלמאני, שאתמול נעדר מהסגל בשל נסיבות אישיות, עשוי לחפש עד סגירת חלון העברות קבוצה אחרת שתקלוט אותו. באר-שבע אמורה לצרף גם את מתן בלטקסה, הבלם/מגן הישראלי של אוסטריה וינה, על חשבונו של אביב סולומון שיעזוב.