מכבי ת"א ניצחה אתמול (חמישי) את בריידבליק 1:2 באיסלנד במסגרת המחזור החמישי של הקונפרנס-ליג - והבטיחה את עלייתה לשלב הנוקאאוט של המפעל. גנט ניצחה את זוריה 1:4 - עמרי גאנדלמן כבש - והבטיחה גם היא את הכטיס לשלב הבא. הצהובים יצטרכו לנצח אותם במשחק "הביתי" בסרביה כדי לסיים במקום הראשון ולעלות ישירות לשמינית הגמר, כשכל תוצאה אחרת תשלח אותם למפגש מול נושרת מהליגה האירופית בשלב הפלייאוף.
כל הזרים של מכבי ת"א - כולל הצוות המקצועי בראשותו של המאמן רובי קין - ישובו היום לארץ לראשונה מאז שעזבו אותה עם פריצתה של מלחמת "חרבות ברזל", זאת לקראת החזרה לליגת העל עם משחק חוץ אצל הפועל ירושלים (ראשון, 20:00). כזכור, קין טרם התייחס לאירועי ה-7 באוקטובר ולמצב בישראל, וספג על כך לא מעט ביקורת מצד אוהדי קבוצתו, כמו גם משחקניו.
2 צפייה בגלריה
קין
קין
חוזר לישראל. קין
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
2 צפייה בגלריה
זהבי והחברים חוגגים
זהבי והחברים חוגגים
זהבי והחברים חוגגים באיסלנד
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
האירי ייאלץ להתמודד במהלך סוף השבוע, או לכל הפחות אחרי המשחק בטדי בראשון, עם שאלות ישירות על ההחלטה שלו להתעלם מהאירועים בישראל.
אתמול עשרות איסלנדים, בהם גם אוהדי בריידבליק, נופפו בדגלי פלסטין מחוץ ובתוך האצטדיון, ודן ביטון וערן זהבי שכבשו את השערים לזכות מכבי ת"א, התייחסו אליהם מיד אחרי שמצאו את הרשת. זה התחיל עם ביטון שהניף דגל ישראל מול וספג כרטיס צהוב, ונמשך לאחר שזהבי חגג בתנועת השתקה לעבר היציע העוין אחרי שער הניצחון שכבש. שני כובשי השערים הצטלמו בסיום אחד ליד השני ויצרו את התאריך 7.10. זהבי פרסם את התמונה באינסטגרם וכתב: "עם ישראל חי".
מאמן בריידבליק האלדור ארנאסון תקף את זהבי וביטון בסיום, ואמר: "הצלחנו למנוע את כל רעשי הרקע סביב המשחק ולהתמקד בכדורגל, אבל העובדה שהם עדיין ניצלו את המשחק הזה כדי להביע את דעותיהם הפוליטיות, זו בושה וחרפה. בושה שגם השופטים ואופ"א איפשרו לדבר הזה לקרות, כי אין קשר לזה ולכדורגל.אחרי הפרובוקציות של שחקני מכבי תל אביב, היה קשה להימנע מעימותים ומתיחות בין השחקנים, וגם ביציעים".
כשקין ניגש לעמדת הראיונות של הטלוויזיה האיסלנדית, הוא נשאל על ידי הכתב: "מדוע השחקנים שלך הופכים את המשחק לפוליטי?", והשיב: "אפשר לשאול את השחקן, הוא זה שעשה את זה. הפוקוס שלנו הוא במשחק בלבד".
זהבי התייחס לתנועת ההשתקה אחרי השער: "כשהכדור נכנס תמיד יש טירוף ואקסטזה. לא אשקר זה הפריע לנו כל המשחק ולא היה נעים. תגובה הולמת זה כדור ברשת".
על הניצחון אמר: "אנחנו רוצים לסיים במקום ראשון בבית הזה והניצחון היה מאוד חשוב. היה לנו מסע ארוך, טיסות ארוכות, כל התנאים הקשים שאפשר לקבל - אבל שמנו הכל בצד וניצחנו במשחק, שזה הכי חשוב".
על החזרה לליגת העל: "יכולנו להתכונן יותר טוב מקבוצות אחרות לקראת החזרה לליגה, אבל מצד שני יש עומס. התגעגענו לליגה ולמדינה שלנו. אני ושחקני הנבחרת לא היינו הרבה זמן בישראל אז נחזור למשפחות. ביום ראשון יש משימה קשה נגד הפועל ירושלים. לא נוותר על אף משחק".