הפועל באר-שבע סיימה אמש (חמישי) את הקמפיין האירופי שלה בקונפרנס-ליג עם ניצחון ביתי גדול 0:4 על אוסטריה וינה. עם זאת, בקבוצה יש כמובן גם עם טעם של החמצה מכך שהיא לא הצליחה לתפוס את המקום השני בבית 3, שהיה מוביל לעלייה לשלב הנוקאאוט מול קבוצה שנשרה מהליגה האירופית.
בבאר-שבע ידעו שהם לא תלויים בעצם. ניצחון בכל תוצאה על וינה היה מעלה את האדומים למקום השני רק אם לך פוזנן הפולנית הייתה מפסידה בביתה לוויאריאל החזקה. במקרה של תיקו בפולין, באר-שבע הייתה צריכה לנצח את האוסטרים בהפרש של ארבעה שערים ומעלה כדי לעלות.
2 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל שחקן הפועל באר-שבע עם דור מיכה, רותם חטואל
שגיב יחזקאל שחקן הפועל באר-שבע עם דור מיכה, רותם חטואל
הם עשו את שלהם, אבל זה לא הספיק. יחזקאל, מיכה וחטואל
(צילום: AFP)
באר-שבע הצליחה להשיג את התוצאה שהייתה אמורה להספיק לה לעלות גם במקרה של תיקו במשחק המקביל, אך דווקא במחזור האחרון ויאריאל ספגה את הפסדה היחיד בשלב הבתים, 3:0 לפוזנן, שתמשיך יחד איתה לשלב הבא. בבאר-שבע נזכרו אתמול באכזבה בתיקו במחזור הראשון נגד אוסטריה וינה ובשתי תוצאות התיקו נגד פוזנן, משחקים שעם קצת יותר מזל וריכוז האדומים יכלו לנצח בהם, מה שהיה מעניק להם את המקום השני. בסופו של דבר באר-שבע עשתה קמפיין מרשים. ב-12 משחקים, מחציתם בשלב המוקדמות ומחציתם בשלב הבתים, השיגה מחזיקת הגביע הישראלית שישה ניצחונות, בחמישה משחקים נוספים סיימה בתיקו ורשמה הפסד אחד בלבד, לקבוצה בכירה מהליגה הספרדית: ויאריאל.
גם מבחינה כספית הקמפיין האירופי היה מוצלח עבור הקבוצה של אלונה ברקת. הניצחון אתמול העניק לה חצי מיליון אירו. מארבע תוצאות התיקו בשלב הבתים הרוויחה הקבוצה עוד 664 אלף אירו. לכך יש להוסיף 2.9 מיליון אירו על עצם העלייה לשלב הבתים, כך שבסך הכול תקבל הקבוצה מאופ"א מענקים בגובה של קצת יותר מ-4 מיליון יורו.
אין ספק שהשחקן המצטיין של באר-שבע בקמפיין, לפחות בחלק ההתקפי, היה רותם חטואל עם חמישה שערים. אתמול הוא אמנם לא כבש, אך הוסיף למאזנו בישול לשער השני של הקבוצה, זה של רמזי ספורי. יכולתו של חטואל עשויה להוביל לכך שנציגיו ינסו לשדך לו קבוצה אירופית. באר-שבע, שהאריכה את החוזה שלו בקיץ האחרון לעוד שתי עונות וחצי, לא תמהר למכור אותו וצפויה לדרוש עליו סכומים גבוהים מאוד.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר-שבע
שחקני הפועל באר-שבע
גם 0:4 לא הספיק. שחקני באר-שבע חוגגים עם שכטר
(צילום: AFP)
מנגד, מי שנחשב לאכזבה הגדולה של באר-שבע בקמפיין הוא החלוץ אסטריט סלמאני, שב-11 הופעות בקמפיין שני שערים, שניהם במוקדמות. אתמול הוא נכנס במחצית השנייה ושוב נראה חסר ביטחון, אך במקביל גם לא הגיע להזדמנויות.
לצד ספורי, שפתח וכבש לראשונה מאז החלים מפציעה, המצטיין אתמול בחלק ההתקפי של באר שבע היה דור מיכה, אולי במשחקו הטוב ביותר מאז חזר לארץ והצטרף לבאר-שבע. הקשר בישל את השער הראשון לשגיב יחזקאל וכבש את האחרון, אך השער נחשב לעצמי של האוסטרים.
ביום ראשון תתמודד באר-שבע בחוץ נגד בני ריינה, במה שיפתח רצף של שלושה משחקי ליגה תוך שבוע ואחריהם תצא הליגה לפגרת המונדיאל. בבאר-שבע מקווים לנצח בשלושת המשחקים ולצאת לפגרה במצב רוח טוב ובפער כמה שיותר קטן מהמקום הראשון. רועי גורדנה ושאפי סולימנוב, שלא שיחקו אתמול, אמורים לפתוח נגד ריינה, כמו גם שי אליאס, שריצה אמש עונש הרחקה. גם איתן טיבי, שנכנס אתמול כמחליף, צפוי לחזור ל-11 ואולי אף אור בלוריאן, על מנת להקל במעט על הבלמים מיגל ויטור ואיאד אבו עביד, שסובלים מעומס גדול.
מי שעשוי לעזוב את הקבוצה בינואר הוא אנדרה מרטינש הפורטוגלי, שעם השתלבותם המוצלחת של שי אליאס ועדן שמיר וחזרתם מפציעה של רועי גורדנה ומריאנו בריירו, לא אמור לקבל דקות משחק משמעותיות בקרוב.