תואר שחקן העונה שהוענק לערן זהבי רגע לאחר שמכבי ת"א הבטיחה בשבת את האליפות הוא תיקון לעוול שנעשה לחלוץ בעונת 2015/16. אז, למרות שניפץ את שיא השערים לעונה בליגת העל והעמיד אותו על 35, הוענק התואר לאלוף החדש אליניב ברדה. הפעם, הבחירה בזהבי עושה עוול לחברו לקבוצה. עם 17 שערים ושבעה בישולים, שהגיעו לצד מנהיגות וניסיון שלא ניתן לכמת בסטטיסטיקה, תרומתו של החלוץ בן ה-36 להחזרת הצלחת לארון של מכבי ת"א לאחר שלוש עונות ירוקות היא אדירה. אבל השחקן בעל הערך הרב ביותר העונה, ה-MVP, הוא ללא ספק מילסון.
שחקן הכנף האנגולי שהגיע בקיץ הוא בדיוק מה שהיה חסר למכבי ת"א השבלונית של העונה שעברה, לה היה עומס חריג במרכז המגרש אבל אפס שחקנים שמסוגלים לבצע דריבל על הקו. כבר בהופעת הבכורה שלו הוא היה מהפנט, כשהתעלל שוב ושוב בטום בן-זקן מאשדוד וסיים עם שער ובישול, ומאז הוא הסיוט של כל מגן ימני בליגה. המספרים היבשים בליגה שלו יפים, עם שבעה שערים ושישה בישולים ב-25 משחקים . הוא גם מוביל את הליגה בדריבלים מוצלחים (83) ורביעי בקבוצה בתיקולים מוצלחים (24). אך הסיפור האמיתי הוא שכל שחקן במכבי ת"א מרוויח כשהדריבליסט הטוב בליגה נמצא על המגרש, כי הוא מפרק את הגנת היריבה ומושך אליו את כל תשומת הלב. איתו ובלעדיו, לרובי קין יש שתי קבוצות שונות.
1 צפייה בגלריה
מילסון
מילסון
כל המשחק של מכבי ת"א תלוי בו. מילסון
(צילום: עוז מועלם)
כשמילסון שיחק באליפות אפריקה, מכבי ת"א הפסידה פעמיים, ניצחה רק בשלושה משמונה משחקים - ואיבדה יתרון של 10 נקודות על פני מכבי חיפה בפסגה. כשהוא חזר האלופה שוב ברחה, וזהבי ודור פרץ חזרו לחיים אחרי תקופות קשות. איתו היא הפסידה רק פעם אחת וצברה 64 נקודות מ-75 אפשריות. ב-25 משחקים עם מילסון כבשה מכבי ת"א 56 שערים (2.24 למשחק), בעוד שבתשעה משחקים בלעדיו מצאה את הרשת רק 14 פעמים (1.55 למשחק). זה פער מטורף. כל המשחק של מכבי ת"א תלוי במילסון.
דפי ההיסטוריה מוכיחים שזו לא הפעם הראשונה ששחקן זר יכול להרגיש מקופח על כך שלא קיבל את התואר האישי. גם לטוני וואקמה ולצ'ארון שרי למשל היו טיעונים טובים בתקופות שלהם. אבל את מכבי ת"א זה לא צריך לעניין יותר מדי, היא רק צריכה לדאוג לעשות הכל כדי להשאיר את מילסון אצלה. בשנים האחרונות ניסו הצהובים שוב ושוב להביא שחקן זר יוצר לעמדת הכנף, אבל לא הצליחו לפגוע. היו להם חלוצים זרים מעולים – וידאר קיארטנסון, ג'ורג'ה יובאנוביץ' וצמד הפריצות, ראדה וסטיפה, הם רק חלק מהשמות – אבל שחקן כמו מילסון לא היה בקריית שלום. ספק גדול אם הם יצליחו להחתים מישהו כמותו, בטח בהתחשב במלחמה שמרחיקה את הזרים.
צפו בנאום הפרישה של שרן ייני
(ONE)
פורסם לראשונה: 01:30, 21.05.24