העונה החולפת הייתה שנת הפריצה של איתמר שבירו (24), חלוצה של הפועל קריית-שמונה, שסיים כסגן מלך השערים של ליגת העל 2021/22.
שבירו גדל בהפועל באר-שבע ונדד למחלקות הנוער של בית"ר טוברוק ומכבי ת"א, חזר ב-2015 הביתה לנגב אבל לא הצליח לפרוץ, ובקושי קיבל קרדיט בקבוצה של אלונה ברקת. אחרי שכבש רק שלושה שערים במדי הבוגרים, הוא עבר להפועל ראשל"צ, אך בעונה החולפת נחת בחממה של איזי שרצקי בגליל העליון. הערב (19.00) קריית-שמונה ושבירו יפתחו את העונה ויתארחו אצל העולה החדשה, נס-ציונה.
שבירו סיים את העונה שעברה כמלך השערים של הקבוצה (15), נתון שגרם לבעלי הקבוצה להכניס את היד לכיס ולרכוש אותו במיליון שקל (כפי שנקבע בסעיף השחרור שלו). לא סכום אסטרונומי, ובהחלט מניה ששווה להשקיע בה. "זה מפרגן ומשמח מאוד", אומר שבירו בראיון בלעדי ל"ידיעות אחרונות". "עצם העובדה ששילמו עליך סכום כזה, מראה שיש ציפיות ממני".
4 צפייה בגלריה
איתמר שבירו
איתמר שבירו
סיים את העונה שעברה כמלך השערים של עירוני קריית-שמונה. שבירו
(צילום: חיים הורנשטיין)
אתה שווה יותר? "כשאתה רואה את המספרים והסכומים בכדורגל שלנו, אז שחקן שכובש 15 שערים שווה הרבה יותר. לא סתם איזי שילם עבורי מיליון שקל, ובטוח שהוא עוד ימכור אותי בהרבה יותר".
רצית בכלל שהוא ירכוש אותך, או שחלמת לחזור לבאר-שבע, כי אולי אצל אליניב ברדה תקבל צ'אנס? "האמת היא שלא חשבתי על זה. הייתי עסוק בלעשות את העונה של החיים שלי. אני שמח שהגעתי לקריית-שמונה והתחברתי למקום הזה. מצאתי בית חם ואני לא מסתכל אחורה".
מאוכזב שקבוצת הבית שלך, הפועל באר-שבע, לא ספרה אותך? "לא מאוכזב, שמח על המקום שלי עכשיו ולא מתעסק בעבר. הכל לטובה. כשאתה מסתכל על המספרים שלי, הם יודעים שהם הפסידו".

"החלוצים בבאר-שבע לא נתנו שערים"

יש לך מקום בהרכב של באר-שבע הנוכחית? "אני חלוץ שסיים כסגן מלך השערים של הליגה, אצלם החלוצים לא נתנו שערים - תגיד לי אתה אם אני לא שווה מקום בהרכב של באר-שבע? אולי אני לא מבין כדורגל".
מאמצע העונה שעברה כבשת בלי הפסקה. מה הוביל לשינוי אצלך? "כשהגעתי לקריית-שמונה לקח לי זמן להתאקלם, עד שהקבוצה לאט לאט התחברה. זכיתי שם במאמן ענק, סלובודן דראפיץ'. היה לי חיבור מדהים איתו".
4 צפייה בגלריה
שבירו חוגג
שבירו חוגג
"לקח לי זמן להתאקלם". שבירו חוגג
(צילום: אביהו שפירא)
איך החיבור הזה בא לידי ביטוי? "בחום, אהבה, הערכה, בכמה שהוא האמין בי, ציפה וידע מה אני שווה. הוא כל הזמן דחף אותי להתקדם עוד ועוד, וזה גרם לי להחזיר לו על המגרש".
העזיבה שלו הפתיעה אותך? "זה לא המקום שלי להתערב במה שהיה בינו לבין שרצקי. זה ההפסד הכי גדול לכדורגל הישראלי שאין לסלובו קבוצה. הוא מהטופ של המאמנים בארץ, אני זכיתי לשחק אצלו, וזה כבר הישג".
ועכשיו, איך אתה עם מנחם קורצקי? "אני הכרתי את מנחם עוד קודם, בראשל"צ, ויש לי חיבור טוב גם איתו. הוא נותן הרבה ביטחון ואמונה לשחקנים, ונראה לי שהוא נכנס טוב לעניינים".
ועם שרצקי? "איזי אדם מדהים. יוצא לנו לשבת לא מעט, והוא נותן לי הרבה ביטחון ואהבה. אין לי מילה רעה להגיד עליו".
4 צפייה בגלריה
איתמר שבירו
איתמר שבירו
"איזי אדם מדהים". שבירו
(צילום: חיים הורנשטיין)
מהן המטרות של קריית-שמונה העונה? "הסגל עדיין מתגבש. תוך כדי תנועה יהיה יותר קל לדבר על מטרות, אבל השאיפה והיעד העיקרי הם פלייאוף עליון. בעונה שעברה סיימנו במקום השביעי אחרי פלייאוף תחתון מדהים, וזה לא נחשב לכישלון, אבל עכשיו אנחנו רוצים להתקדם עוד צעד".
תגיד, לא מדכא לשחק בקבוצה בלי קהל? "ברור שקהל זה דבר מאוד חשוב. שיחקתי בטרנר עם יציעים מלאים, ואי-אפשר בכלל להסביר את האווירה הזו. אנחנו מנסים להחזיר את הקהל לקבוצה, והלוואי שהעונה האוהדים יחזרו במספרים גדולים יותר מאשר באו בשנים האחרונות".

"לשחק בנבחרת עוד השנה"

בעונה הקודמת היית החלוץ השני הכי פורה בליגה עם 15 כיבושים. העונה תהיה אולי גם מלך השערים? "כן, אני הולך על מלכות השערים העונה. זה משהו שאני מאוד רוצה וחולם להשיג".
4 צפייה בגלריה
איתמר שבירו
איתמר שבירו
"אני הולך על מלכות השערים העונה". שבירו
(צילום: חיים הורנשטיין)
יש לך מקום בנבחרת? "המספרים שלי מדברים בעד עצמם. יש שחקני התקפה מצוינים בנבחרת כמו ערן זהבי ומנור סולומון, אבל אני מאמין בעצמי ואעשה הכל כדי להגשים את החלום הזה בקרוב".
מה הרגע הכי קשה שהיה לך בכדורגל? "אחרי שיוסי אבוקסיס עזב את הפועל באר-שבע. במקומו הגיע רוני לוי, שהביא את השחקנים שלו. הוא מאמן ברמה טופ, אבל אני נדחקתי הצידה".
אילו היית יכול לבחור בין הפועל באר-שבע, מכבי חיפה או מכבי ת"א, על מה היית הולך? "חו"ל. אירופה. בארץ טוב לי בקריית-שמונה ומכאן אני רוצה לעבור ישירות לחו"ל".
פייבוריטית לאליפות העונה? "אני חושב שכל שלוש הקבוצות שהזכרת חזקות ויהיה ביניהן קרב צמוד על האליפות. מדובר בקבוצות עם סגלים מטורפים במושגים של הליגה שלנו, והשאלה היא כמה רחוק הן יגיעו באירופה. בכל מקרה, אלה קבוצות ברמה גבוהה מאוד, שהרבה זמן לא הייתה כמותה בארץ".