במכבי תל אביב החליטו לפעול כדי לצרף את גבי קניקובסקי ממכבי נתניה, ולבשל עסקה שעשויה לכלול גם טרייד שבמסגרתו יעברו שחקנים לנתניה.
במועדון אמנם לא התרגשו מההפסד להפועל ירושלים בגביע הטוטו אחרי דו-קרב פנדלים, מאחר שהם מרוכזים במשחק על העלייה לשלב הבתים בליגה האזורית נגד שחטאר קרגנדי הקזחית בחמישי – ומכאן ההחלטה לשלב צעירים במשחק מול העולה החדשה – אולם עדיין רוצים להתחזק.
4 צפייה בגלריה
גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי. מכבי תל אביב עדיין לוטשת עיניים
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
רונן חנציס חוגג עם אילון אלמוג
רונן חנציס חוגג עם אילון אלמוג
הצעירים קיבלו הזדמנות. רונן חנציס חוגג עם אילון אלמוג
(צילום: אורן אהרוני)
עם 20 אלף מנויים והכנסה גבוהה נוספת מהעלייה לשלב הבתים באירופה, מכבי תנסה לסכם עם נתניה את עסקת קניקובסקי ולהנחית זר בעמדת הכנף, כשהשוער יאניוטיס צפוי לעבור שוב בהשאלה לליגה היוונית, וגם אורוש ניקוליץ' לא בתוכניות.
"המטרה של המשחק הזה הייתה לתת דקות לשחקנים, עדן שמיר, עדן קארצב למשל שלא קיבל יותר מדי דקות לאחרונה, אילון אלמוג, ולראות כמה מהשחקנים הצעירים בסגל שעובדים עם הקבוצה. היו לנו גם שחקני אקדמיה שעלו לבכורה בקבוצה. אלה פחות או יותר היו המטרות של מהמשחק", הבהיר פטריק ואן לוון. ״הצעירים הראו שיש להם כישרון, אבל צריך יותר מכישרון כדי להגיע לשחק נגד בוגרים מקצוענים. ראינו שהם על המסלול הנכון, אבל הם עדיין צריכים לצבור ניסיון ולקבל החלטות טובות ומהירות יותר. השחקנים הצעירים ששיחקו כבר התאמנו איתנו. הם יודעים מה אנחנו מצפים מהם ויודעים שיש להם תמיכה גם מהוותיקים. זה צעד ראשון טוב עבורם".
4 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון. חלק מהשחקנים עלו להופעות בכורה בבוגרים
(צילום: אורן אהרוני)
רונן חנציס הבקיע את שער הבכורה שלו במדי מכבי ת"א. "זה משחק בכורה בהרכב במועדון הכי גדול בארץ. קצת צורם ההפסד, אבל אני מקווה שעשיתי את שלי בצורה הטובה ביותר", אמר חנציס, "זו אולי התחושה כמעט הכי טובה שלי מאז שהתחלתי לשחק. גול בבוגרים זה משהו שחלמתי עליו מגיל קטן, אני גם אוהד מגיל קטן, ואני מקווה לעוד הרבה שערים".
על הניסיונות להוכיח את עצמו הוסיף: "במכבי, כמו בכל מועדון גדול, יש מלחמה לא רק על ההרכב אלא על המקום בסגל. אנחנו עובדים קשה, משתדלים להוכיח כמה שיותר. אם לא מקבלים את הצ'אנס יודעים שיש את המשחק הבא. אנחנו עובדים קשה באימונים ומסתכלים קדימה".

זיו אריה: "המלחמה שלנו היא ביום שני"

עם מענק בונוס של 350 אלף שקלים מהמקום החמישי בגביע הטוטו כבר בעונת החזרה לליגת העל, הפועל ירושלים מרוצה מלא מעט בחינות לקראת משחק הליגה הראשון בעוד שבוע בקרב העולות נגד הפועל נוף הגליל. מלבד הניצחון בפנדלים בבלומפילד נגד מכבי תל אביב אחרי שכבר פיגרה במהלך ההתמודדות, הירושלמים קיבלו מספר שחקנים שערכו הופעות בכורה העונה, ביניהם הבלם הצ'כי אונדז'יי באצ'ו וכן שחקן הבית, המגן הראל שלום, שחזר מפציעה אחרי למעלה מחצי שנה.
4 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים
הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים בסיום
(צילום: אורן אהרוני)
"זה לא פשוט או מובן מאליו מבחינת הפועל ירושלים לנצח את מכבי תל אביב, גם במשחק עם קצת פחות חשיבות בפנדלים. ה-350 אלף שקל חשובים לנו. חייבים לעשות קאט מהיר לקראת יום שני הבא, שם המלחמה שלנו", אמר בסיום המאמן זיו אריה.
הקשר גיא חדידה, שדייק פעמיים מהנקודה הלבנה אמש – פעם אחת בתוך תשעים הדקות ופעם נוספת בדו-קרב בעיטות ההכרעה – הוסיף: "מבחינתו זה עוד משחק אימון לקראת הדבר האמיתי של הליגה. מבחינה אישית אני מרגיש מצוין, ומרגש להתחיל את הליגה".
בצד האדום של הבירה מקווים כי גם הבלם אילוג' יאו מחוף השנהב יעמוד לרשותו של אריה במשחק הליגה הקרוב ויחזק עוד יותר את חוליית ההגנה.