התפתחות דרמטית במו"מ בין ראש קבוצת הניהול של הפועל ת"א דייויד מינצברג למיליארדר היהודי אדמונד ספרא, שעל התעניינותו במועדון פורסם לראשונה ב-ynet.
ספרא גיבש, באמצעות פרקליטו עו"ד רועי רוזן, מזכר הבנות, סוג של זיכרון דברים, המבטא הסכמה לשיתוף פעולה, שנשלח למינצברג לטובת חתימת שני הצדדים. זאת בכדי לקדם את המגעים שעשויים להוביל להעברת הבעלות לספרא.
1 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג ואדמונד ספרא
(צילום: עוז מועלם, Patrick McMullan / Getty Images)
אבוקסיס: "לא דיברו איתי, כרגע אני פה"
(באדיבות ONE)
במזכר ההבנות שנשלח למינצברג ישנו המתווה לעסקה לחתימת הצדדים. מדובר במסמך הכולל היבטים משפטיים ועסקיים בעלי השלכות משמעותיות. הוא למעשה מסדיר חובות וזכויות ומציב את התנאים לביצוע העסקה: סגירת החובות, השבת מלוא ההשקעה של מינצברג, בדיקת נאותות מיידית, לקיחת הקבוצה גם במקרה של ירידת ליגה ובעלות מלאה על המועדון ללא שותפות.
במהלך החג, הצדדים ינסו להגיע לנוסח מוסכם לגבי מזכר העקרונות, שהוא המסמך החשוב ביותר שמהווה מעין טיוטת חוזה בין הצדדים. ברגע ששני הצדדים יחתמו עליו, מינצברג וספרא ייפגשו, או לכל הפחות ישוחחו ביניהם לראשונה, על מנת לסגור סופית את העסקה. במקרה כזה, השלבים הבאים יהיו בדיקת נאותות והעברת זכויות הבעלות לידיו של ספרא.
דירקטוריון קרן ההשקעות שמנהלת למעשה את הפועל ת"א כיום ישנה הסכמה עקרונית לביצוע העסקה. לפחות על פי מקורבים למינצברג, בין היתר אחרי לחץ של אוהדי הקבוצה, נראה כי הוא לא יתעקש על קבלת סכום גבוה ממה שרכש, אולם הוא יציג את הנתונים שבידיו מתוך בדיקת הנאותות של "דלויט" על מנת לקבל את מלוא את ההשקעה.