זהבי: העונה הזאת היא פספוס גדול
(ONE)
שחקני מכבי ת"א חגגו ארוכות על כר הדשא בסיום ניצחון החוץ 1:2 על הפועל באר-שבע בטרנר אמש (שני). הקבוצה של אייטור קראנקה שמרה על פער עשר נקודות מהמוליכה מכבי חיפה והתקרבה לדרומיים שבמקום השני עד כדי מרחק של שתי נקודות בלבד. בכך, למעשה, קירבה המנצחת דווקא את הירוקים לעבר אליפות שלישית ברציפות.
מי ששוב עלה מהספסל ושינה את המשחק לטובת הצהובים הוא פארפה גיאגון. הכניסה של הקשר במחצית השניה היה מהלך המפתח במשחק אתמול. מעבר לסחיטת הפנדל בתוספת הזמן, הוא היה השחקן הטוב ביותר במדי האורחת.
4 צפייה בגלריה
קראנקה
קראנקה
הניצחון אתמול יסדר לו חוזה לעונה נוספת? קראנקה
(צילום: עוז מועלם)
חלק מהשחקנים ביקרו את קראנקה, ששוב הכניס את גיאגון רק כמחליף, בדיוק כמו ב-1:1 הביתי נגד מכבי חיפה. "כל דקה שפרפה גויאגון לא על המגרש זה פשע ספורטיבי", אמרו במכבי ת"א. "הכישרון שלו ענק, הוא יכול היה להיכנס לנעליים של אוסקר גלוך. אולי הפוטנציאל שלו לא גבוה כמו שלו, אבל השימוש המוגבל בו מצד קראנקה לא מובן. ראינו מה שקרה עם איביץ' וגיאגון, איך גם קראנקה לא מבין את זה? זה מראה הכל עליו".
עתידו של קראנקה
אם המגמה בעקבות הכישלון בליגה - פער דו ספרתי מהמקום הראשון - הייתה כי קראנקה לא ימשיך לעונה נוספת, נראה כי בכל זאת שלשבועות הקרובים עוד תהיה משמעות לגבי עתידו. התוצאות בששת משחקי הליגה ובגביע המדינה עשויים לשנות את ההחלטה לגביו.
4 צפייה בגלריה
קראנקה
קראנקה
התוצאות בשבועות הקרובים יכריעו בנוגע לעתידו. קראנקה
(צילום: עוז מועלם)
"אל תתפלאו אם בסוף קראנקה יישאר לעונה נוספת", אמרו בקריית-שלום, כאשר המאמן הספרדי מבחינתו הבהיר כי הוא כבר מכין את העונה הבאה. "העונה עדיין לא נגמרה אבל הבאה כבר החלה, אנחנו צריכים לקחת צעד קדימה והשחקנים עשו את זה", העביר קראנקה מסר ברור לשחקניו.
הצהובים מודעים לכך שמדובר בעונה כושלת. הפער מהמקום הראשון הוא דו ספרתי, זאת כשמכבי חיפה עוד שיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות, ולמכבי ת"א ישנו יתרון תקציבי משמעותי על שתי יריבותיה לצמרת. "גם זכיה בגביע המדינה שתמתיק אולי את העונה, לא תשנה את הכישלון הגדול", הודו במועדון. "כבר נכווינו עם פטריק ואן לוון".
4 צפייה בגלריה
פארפה גיאגון
פארפה גיאגון
"כל דקה שהוא לא על המגרש זה פשע ספורטיבי". פארפה גיאגון
(צילום: עוז מועלם)
אחרי הביקורת הפומבית על הגישה של יונתן כהן, החליט קראנקה כי הוא לא יהיה חלק מהסגל של הקבוצה, כשאילון אלמוג נכלל לראשונה העונה בסגל הקבוצה, למרות שלא שותף. בקבוצה מדברים על שפיפות במצב רוחו של כהן, שמאז שחזר מאיטליה לא מצליח להיכנס לעניינים תחת שני המאמנים שעמדו העונה על הקווים.
מי שספג ביקורת היה הבלם ניר ביטון, בעקבות הטעות הגדולה בשער שכבשה באר-שבע. עם זאת, דור פרץ, שכבש את השער הראשון זכה למחמאות. "זה בדיוק ההבדל בגישה בינו לבין יונתן כהן", הסבירו בקבוצה. "גם הוא היה חלוד ולא הצליח להיכנס לעניינים, אבל לא ויתר לעצמו וכובש שערים, גם בנבחרת".

זהבי: "העונה היא פספוס גדול"

אחרי ההחטאה הגדולה שלו, כשנגח החוצה מול שער ריק, ערן זהבי כבש את שער הנצחון בפנדל מדויק בדקה ה-102. "העונה היא פספוס גדול", אמר הכוכב בסיום. "הבקענו הכי הרבה שערים, ספגנו הכי פחות ואנחנו עדיין רחוקים 10 נקודות מהמקום הראשון. זה מאוד מאכזב אותי, כי הנקודות שאיבדנו היו קצת לא מחוייבות וחבל. הצבנו לעצמנו מטרות העונה ואנחנו רוצים לעמוד בהן. כמובן שאנחנו קצת מאחור והדברים לא תלויים בנו אבל אנחנו יודעים שאיך שנסיים את העונה הזו, ונצבור כמה שיותר נקודות בפלייאוף, נחזיר את כוח ההרתעה שלנו, את האמונה של השחקנים, הצוות והקהל ונבוא עם האנרגיות האלה גם לעונה הבאה".
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים עם ערן זהבי
שחקני מכבי ת"א חוגגים עם ערן זהבי
חגגו ארוכות על כר הדשא לאחר הניצחון. שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
על הפנדל: "ידעתי שזאת הבעיטה האחרונה במשחק, זה היה פנדל עם הלב, בחרתי פינה ופשוט הלכתי עם זה". על כך שיתכן מאוד כי הניצחון של מכבי ת"א סידר למכבי חיפה את האליפות השלישית ברציפות: "נמאס לי להסתכל על כל קבוצה אחרת, אמרתי את זה כמה פעמים וזה כבר מאוס".
אייטור קראנקה: "זה היה משחק מדהים, השחקנים השאירו הכל על המגרש. שיחקנו פעמיים נגד באר-שבע ונגד מכבי חיפה והיינו טובים משתיהן. כלום לא נגמר. אנחנו צריכים להמשיך להילחם. אנחנו רוצים לנצח בכל משחק. יש לנו את חצי הגמר בגביע וחשוב להגיע אליו כשאנחנו תחרותיים".