לקראת חזרתו של הכדורגל הישראלי, התבקשו קבוצות שתי הליגות הבכירות למלא בימים האחרונים שאלון שהוצג להם ויוגש לפיקוד העורף. המטרה היא שהמשחקים יחודשו בעוד שבועיים וחצי, או לכל היותר על פי ההערכות בעיכוב של שבוע אחד בלבד, ב-2 בדצמבר. כל זאת, בכפוף להחלטה של גורם אחד בלבד - פיקוד העורף.
בשאלון, שהגיע ל-ynet, התבקשו בימים האחרונים קבוצות ליגת העל והליגה הלאומית למלא את השאלון יחד עם מנהל האצטדיון בו הם משחקים. בין השאר, נשאלו האם מדובר במגרש שמשחקות בו קבוצות נוספות, האם קיים מרחב מוגן באצטדיון, כמה זמן נדרש להגיע למרחב המוגן מזירת המגרש וממתחם חדרי ההלבשה.
2 צפייה בגלריה
יציעים ריקים אתמול בסמי עופר
יציעים ריקים אתמול בסמי עופר
בפיקוד העורף רוצים לבחון את מוכנות האצטדיונים. סמי עופר
(צילום: עוז מועלם)
נציגי הקבוצות והאצטדיונים התבקשו לקחת את הזמן על מנת לתת תשובה מדויקת לפיקוד העורף. עוד שאלה שהוצגה: האם המרחב המוגן רלוונטי עבור בעלי התפקידים (לרבות מתחם ניידות השידור, עמדות הצילום הנמצאות במעלה היציע, אזורי תקשורת ועמדות נוספות בהם נמצאים בעלי תפקידים כגון חפ"ק וכיו"ב).
למעט בית"ר ירושלים ומ.ס אשדוד, יתר קבוצות ליגת העל מעוניינות לשוב כבר בעוד שבועיים וחצי למגרשים. המשנה למנכ"ל מינהלת הליגות, ניר ינקלביץ, שלח לקבוצות מכתב להיערכות לחידוש פעילות הליגות, כשהמטרה מבחינתו כי כבר בסוף השבוע הבא תחזור הליגה הלאומית ושבוע לאחר מכן ליגת העל. על פי ההערכות השונות החזרה תתעכב בשבוע אחד בלבד.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א ערן זהבי, אנריק סבוריט, רוי רביבו, דור פרץ חוגגים על רקע שחקן הפועל ת"א עומרי אלטמן
שחקני מכבי ת"א ערן זהבי, אנריק סבוריט, רוי רביבו, דור פרץ חוגגים על רקע שחקן הפועל ת"א עומרי אלטמן
ליגת העל תחזור בעוד שבועיים וחצי?
(צילום: עוז מועלם)
"הפעילות תתחדש בהתאם למצב הביטחוני ובכפוף להנחיות הרשויות ופיקוד העורף כפי שיחולו במועד חידוש המשחקים", אמר ינקלביץ. "אצטדיוני הקבוצות נמצאים באיזורים שונים, עם הנחיות שונות בדבר קיום פעילויות ואנו מבקשים להיערך מראש עם הנתונים הרלוונטיים ביחס לכל אצטדיון בכדי שנוכל להבין איזה אצטדיונים יוכלו לפעול תחת מגבלות ככל שיהיו ובאילו אצטדיונים לא ניתן יהיה לקיים משחקים וזאת על מנת שניתן יהיה להיערך בהתאם".
למרות ההצהרות של שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, על אפשרות של דחיית חזרתה של ליגת העל בכמה שבועות, מי שיקבע את החזרה והפורמט שלה הוא רק פיקוד העורף, שיבחן את מילוי השאלון שהקבוצות ומנהלי האצטדיונים הגישו להם על מנת לקבל החלטה בכפוף להתפתחויות המלחמה. פיקוד העורף יבחן את היתכנות השבת המשחקים בכל אצטדיון ועל פי הנחיותיו באיזור המסוים, כשייתכן כי חלק מהקבוצות לא יוכלו לארח את משחקיהן במגרשן הביתי בשל ההנחיות.