זר חדש להפועל-באר שבע. הקבוצה של אליניב ברדה, שפתחה אתמול (שבת) נהדר את העונה עם ניצחון 0:3 על הפועל חדרה, הודיעה כי סיכמה על אנדרה פוקו, שחקן נבחרת גאבון, שיחזק את הקישור של הדרומיים. השחקן צפוי לעבור בדיקות רפואיות, ולאחר שישלים אותם צפוי לחתום בקבוצה באופן רשמי.
פוקו, 30, שיחק ארבע שנים במדי בורדו הצרפתית, ובשנה החולפת שיחק בליגה הסעודית. יש לו גם 77 הופעות במדי נבחרת גאבון, והוא אחד מעמודי התווך שלה. הוא צפוי להיות הזר השישי של אליניב ברדה אחרי הלדר לופס, אנטוניו ספר, אדריאן פאון, כריס פטרסון ופטריק קלימלה.
2 צפייה בגלריה
אנדרה פוקו
אנדרה פוקו
אנדרה פוקו
(צילום: AP Photo/Themba Hadebe)
במשך כל הקיץ חיכו בהפועל באר-שבע לניצחון מרשים במשחק רשמי ואתמול היא סוף סוף השיגה אותו ובמסגרת הכי חשובה לה: במחזור הראשון בליגת העל. הרבה לחץ השתחרר בקבוצה אחרי הניצחון על חדרה באיצטדיון טוטו טרנר, שפתח עבור הקבוצה של אליניב ברדה את העונה בליגה בצורה מושלמת.
לאור העובדה שנאלץ לעלות למשחק עם סגל מאוד חסר, החליט ברדה לתת את המושכות לשלושת השחקנים היחידים בחלק ההתקפי שנראו טוב במשחקים האחרונים. הראשון הוא אמיר גנאח בן ה-19, שבכל דקת משחק שקיבל הקיץ הראה איזה פוטנציאל טמון ברגליו. השני הוא אנטוניו ספר הרומני בן ה-23, שעד לפני שבוע היה ברור שיושאל כדי לצבור ניסיון. האחרון הוא יוני סטויאנוב, שהיה הבולט בהפסד ללבסקי סופיה במוקדמות הקונפרנס ליג לפני שבוע וחצי, והיה השחקן שכבש באותו משחק את שער השוויון, שלא מנע הפסד 2:1 והדחה.
2 צפייה בגלריה
אנטוניו ספר חוגג
אנטוניו ספר חוגג
בבאר-שבע חשבו להשאיל אותו לקבוצה אחרת. אנטוניו ספר חוגג עם ברדה
(צילום: עוז מועלם)
המהלך של ברדה השתלם, והשלושה, בעיקר ספר וגנאח, הם שהובילו את באר-שבע לניצחון אתמול. ספר החל את המהלך של השער הראשון, גנאח בישל לו את השני והחל את המהלך של השער השלישי. כל זאת כשעל הספסל יושבים שחקנים בכירים מהם כמו אדריאן פאון, שמעמדו בירידה, כריסטופר פטרסון, שעדיין לא כשיר למשחק מלא בשל פציעה, גיא בדש, שעד עכשיו לא הצליח לשחזר את יכולתו מהפועל ירושלים בעונה שעברה ורמזי ספורי, שעבר שבועיים סוערים שהחלו בהשעיה בעקבות עימות אלים עם שי אליאס ומעבר שכבר היה נראה כסופי אך טרם נסגר לאנטליהספור הטורקית.
בסיום המשחק טען ברדה שספורי מקצוען שעשה אימונים טובים ביומיים האחרונים אך החליט שלא לשתפו בשל הסערה סביבו. בשריקת הסיום, ובניגוד למקובל, ספורי מיהר לרדת מכר הדשא ולהיבלע בחדר ההלבשה מבלי להודות לקהל יחד עם חבריו.
מחמאות קיבל בסיום גם אלון תורג'מן, שניצל את העובדה שפטריק קלימלה ותומר חמד לא היו כשירים כדי לפתוח בהרכב ונראה נייד מאוד. במועדון עדיין לא יודעים מתי קלימלה יוכל לחזור לשחק. לאחר ששבר את שתי שיניו הקדמיות במשחק נגד לבסקי סופיה יש בפיו עדיין תפרים שמונעים ממנו לשחק ולאחר מכן הוא יצטרך גם לעבור הליך כירורגי שכולל השתלת כתרים.