לחץ על אוסטרליה לתמוך בהצעה של ההתאחדות הפלסטינית, הקוראת להשעות את ישראל מטורנירים בינלאומיים בפיפ"א, זאת לקראת הדיון שיתקיים מחר (שישי) בקונגרס של איגוד הכדורגל העולמי, בבנקוק.
עוד לפני ההצבעה, סרטון שהפיקה ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית הוקרן בפני נציגי קונפדרציית הכדורגל של אסיה, ובו "פשעי מלחמה שביצעה ישראל באצטדיונים ברצועת עזה", לכאורה. לטענתם, כ-91 כדורגלנים, מאמנים ואנשי כדורגל נהרגו במהלך מלחמת חרבות ברזל. בתום ההקרנה, קיימו המשתתפים באירוע דקת דומיה ל"זכר הקורבנות בעזה".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
דרוכים לקראת ההצבעה. נבחרת ישראל
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
כזכור, יו"ר ההתאחדות לכדורגל הפלסטיני, ג'יבריל רג'וב, הגיש בקשה לגוף המנהל העולמי של הכדורגל, לאסור על ישראל להתחרות בטורנירים בינלאומיים בעקבות המלחמה בעזה. ההצעה שמתפרשת על פני 12 עמודים, טוענת כי "הפרות של החוק הבינלאומי בוצעו על ידי הכיבוש הישראלי בפלסטין, במיוחד בעזה – והן מהוות הפרה ישירה של המחויבות של פיפ"א לזכויות אדם".
רג'וב פועל מאחורי הקלעים מול התאחדויות רבות בתמיכת העולם הערבי להוביל בפעם הראשונה להצבעה בנושא ישראל בקונגרס, בו משתתפות כל ההתאחדויות בעולם, ללא הבדל וללא אפשרות וטו, דבר שמגדיל את סיכויו להשיג רוב. מנגד, במשלחת הישראלית שכבר נחתה בבירה התאילנדית, עדיין מעריכים כי למרות דעת הקהל העולמית נגד ישראל, כמו במקרי העבר, הפנייה של ההתאחדות הפלסטינית תעבור סינון משמעותי במועצת פיפ"א כבר היום.
2 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
אופטימיות במשלחת הישראלית. זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
כחלק מהלחץ על אוסטרליה לקחת צד, פרסם נשיא רשת ההסברה של אוסטרליה-פלסטין (APAN), נאסר משני, הודעה המפצירה בהתאחדות האוסטרלית "לתמוך בגירוש ישראל. אנו תומכים חד משמעית בבקשה הפלסטינית לפיפ"א לבודד את ישראל מקהילת הכדורגל העולמית ולחייב את המדינה הנוכלת באחריות למעשיה, וקוראת לפוטבול אוסטרליה לקבל את הכוח המוסרי לתמוך בעתירה של הפלסטיני".
מנגד, יצאה הודעה של "הוועד הפועל היהודי באוסטרליה, שלא לערב פוליטיקה בספורט: "אנו קוראים להתאחדות הכדורגל האוסטרלית להישאר נייטרלית בסוגיה הפוליטית המדוברת, ולכבד את תחושתם של האוסטרלים על ידי סירובם לתמוך בכל הצעה להשעות את ההתאחדות הישראלית מתחרויות. לספורט יש תפקיד חיוני בקירוב בין אנשים ובהדגשת האנושיות המשותפת, ואין להשתמש בו כדי לעורר פילוג".

למרות הקולות, ההתאחדות האוסטרלית, שנמצאת תחת לחץ מצד שני הצדדים, צפויה להתעקש על הנייטרליות שלה, לאחר שהדירקטריון של הארגון כבר הודיע שיימנע בהצבעה.
זמן גריזמן: שלושער לחלוץ ב-0:3 על חטאפה
(אתר ONE)