עכשיו זה רשמי: אנריק סבוריט יעזוב את מכבי ת"א לאחר שש עונות מוצלחות, בהן זכה ב-9 תארים. שחקן ההגנה הספרדי בן ה-32, שהצטרף למכבי בקיץ 2018, כבש 14 שערים ב-248 הופעות בכל המסגרות.
סבוריט, שערך את הופעת הבכורה שלו במכבי במוקדמות הליגה האירופית נגד פרנצווארוש, ייצג את מכבי במפעלים האירופיים השונים ב-50 משחקים. סבוריט קיווה לקבל אזרחות ישראלית - והחוזה שלו במכבי אף התנה את המשכו בכך, אבל בעקבות הקריטריונים החדשים במשרד הפנים שקידם השר משה ארבל - שנחשפו ב-ynet - נמנעה ממנו האפשרות הזאת.
3 צפייה בגלריה
סבוריט דומע במסיבת העיתונאים, היום
סבוריט דומע במסיבת העיתונאים, היום
סבוריט דומע במסיבת העיתונאים, היום
(צילום: שחר גרוס, ONE)
3 צפייה בגלריה
סבוריט
סבוריט
שש עונות, תשעה תארים. סבוריט
(צילום: עוז מועלם)
נתונים: ירון משעל
הוא הופיע עם מכבי בשלב הבתים של הליגה האירופית (2020/21) והקונפרנס ליג (2021/22) והעפיל פעמיים עם הקבוצה לשלב 32 האחרונות בנוסף להעפלה היסטורית לשמינית גמר הקונפרנס ליג בעונת 2023/24. בשש עונות מוצלחות במכבי, זכה סבוריט בתשעה תארים: שלוש אליפויות, גביע המדינה, שלושה גביעי טוטו ושני תארי אלוף האלופים.
יש לציין כי סבוריט ואשתו ג'נירה היו תומכים נלהבים של ישראל ולא חששו להמשיך ולחיות יחד עם ילדיהם בארץ לאחר ה-7 באוקטובר בפרט ובשנים האחרונות בכלל.
לפי ההיסטוריון ירון משעל, סבוריט הוא אחד מתשעה שחקנים זרים בלבד בתולדות הכדורגל הישראלי ששיחקו לפחות שש שנים רצופות באותו מועדון. השיאן הוא מוראד מגמדוב, ששיחק 18 עונות ברציפות במכבי פ"ת, מ-1995 עד 2012.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א אנריק סבוריט, אנדרה ז'ראלדש, גבי קניקובסקי
שחקני מכבי ת"א אנריק סבוריט, אנדרה ז'ראלדש, גבי קניקובסקי
קדנציה ארוכה ומרשימה במכבי ת"א. סבוריט (ראשון מימין)
(צילום: עוז מועלם)
"בחודשים האחרונים כולם מדברים על זה וזו אכן תהיה העונה האחרונה שלי פה", אישר סבוריט במסיבת עיתונאים, כשהוא לא מצליח לעצור את הדמעות. "אני רוצה להודות למועדון ולכל האנשים שעזרו לי. כשהגעתי לכאן בעונה הראשונה, נחתי בישראל והרגשתי בודד בשדה התעופה. מיד עטפו אותי בצהוב".
"הגעתי לכאן ולא ידעתי אנגלית, אפילו לא מילה, אבל כולם דאגו לי ועזרו לי ולמשפחתי. זה כל כך קשה להיות זר ולדעת שיש אנשים שיעזרו לך זה דבר מדהים. אני רוצה להודות לעוד המון אנשים במכבי וגם לדניאל טננבאום, שעשה הכל כדי לעזור לי, למשפחה שלי, לאמא שלי, לכולנו. הרבה בזכותו אני כאן שש שנים, בזכות אנשים כמוהו".
"זה הרגע הנכון, אחרי שזכינו באליפות", המשיך סבוריט. "נגמר הפרק פה, אני צריך לנסות דברים חדשים בכדורגל. שחקנים אחרים צריכים להראות שהם ראויים למועדון הזה. אחרי שש שנים, צריך לשנות דברים".
מנכ"ל מכבי ת"א, בן מנספורד, החמיא לו: "הוא בן אדם מיוחד, שהבין מהר מאוד את מהות המכביזם וזכה בשלל תארים. כשאתה זר שמגיע למדינה זרה ולמועדון גדול ומיוחד, זה לא קל - בטח לא בימים קלים כמו שהיו לאנריק ולמשפחתו".
רובי קין: "זו הסיבה שאני כאן, באתי לנצח"
(באדיבות ONE)