מאור בנימיני, מנכ"ל היכלי הספורט המפעילה את אצטדיון בלומפילד, התארח היום (שלישי) בתוכנית הבוקר של שרון כידון וישי שנרב ברדיו ynet וסיפר מה הפך את הדרבי התל אביבי מאירוע ספורטיבי לביזיון מוחלט. כזכור, כמו בכל דרבי בעונות האחרונות, עשרות אבוקות הושלכו לעבר המגרש בדקות הראשונות. המשחק הופסק וכשחודש שוב הושלכו אבוקות. בנוסף, במהלך המחצית הראשונה האוהדים האדומים השליכו כדורים לעבר המגרש בכל פעם שמכבי ת"א הגיעה להתקפה.
עוד על אירועי הדרבי
בין היתר, סיפר בנימיני בראיון שבתוך כחודשיים יהיו רשתות בחלק מהשערים בבלומפילד. "אנחנו בחלקה שלנו, שזה האצטדיון, מנסים לייצר מצב שאנחנו מכניסים מספר אמצעים שיקשו על הסיטואציה הזו", סיפר בנימיני. "אחת מהדרכים זה באמת רשתות הגנה. אין ניסיון לזה בארץ ואנחנו הלכנו ולמדנו את הנושא מגרמניה, ששם יש היום כמעט בכל האצטדיונים הגדולים את הרשתות האלה, ביציעים הבעייתיים. אני מדבר על יציעים ארבע חמש, עשר ואחת עשרה".
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
יציע אוהדי מכבי ת"א אתמול בדרבי
(צילום: עוז מועלם)
"אנחנו כרגע באיזשהו כמעט", המשיך בנימיני. "הגענו לאותו היצרן שאנחנו רוצים לקחת ממנו שאנחנו מבינים שהוא המוביל בתחום הזה. אנחנו מייצרים את התשתית בשביל זה. בוא נגיד שבאצטדיון בלומפילד זה לא כל כך פשוט לבנות כזה דבר. ואנחנו מקבלים את כל האישורים שנדרשים. אני מניח שבתוך חודשיים אנחנו נראה את זה".
כשנשאל על חווית האוהד באצטדיון, ענה בנימיני: "אחת מהטענות שהיו סביב הסיפור של הרשתות שזה סוג של ענישה קולקטיבית, וסוג של עוד פעם חזרה למצב שאתה שם איזשהן גדרות או מכניס למקום שעוד יותר מתסיס אותם, אבל אנחנו היום במצב שאין לנו ברירה. הגענו לסיטואציה שאנחנו חייבים לעשות את כל מה שאנחנו יכולים, וזה אחד האמצעים. אני מקווה שגם יתר האמצעים ייתנו מענה כולל, כולל אכיפה יותר רצינית. למשל, קנסות מנהליים. אם היה שינוי חקיקה של קנסות מנהליים, אותו אחד בסוף המשחק היה חוטף קנס די רציני, וכך היה יותר מורתע ממצב שבו אחר כך היו מחפשים אותו ומרחיקים אותו לשבועיים או לחודש."
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
הדרבי נשלט על ידי האבוקות
(צילום: עוז מועלם)
איביץ': "קשה לשחקנים עם העצירות האלה"
(צילום: ONE)
על ההשפעה של הרשתות על הנראות של האצטדיון: "עד היום מאוד לא רצינו את זה, והיו באמת קולות שהתנגדו לזה בצורה דרסטית, אבל אין לנו ברירה. אתמול במשחק היו 25 דק תוספת זמן – זו שערורייה, מעבר לזה שזה השפיע בצורה ספורטיבית. אין לנו ברירה אלא לעשות צעדים מהסוג הזה, בסוף יש לנו אחריות לחיי אדם ובנס האירועים האלה כרגע מסתיימים בלי נפגעים מיוחדים, אבל אף אחד לא נותן לנו ערובה שזה לא יקרה בהמשך".

הקבוצות יעמדו לדין משמעתי

תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף החליט להעמיד את מכבי ת"א לדין משמעתי בגין התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות וקריאות גזעניות ואת הפועל ת"א בגין התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדים והתנהגות בלתי הולמת של קהל אוהדים. לבקשת הקבוצות, הדיון ייערך בשבוע הבא. הצפי לענישה: סגירת שערי האולטראס או משחקים ללא קהל.