ברדה מדבר לקראת המשחק מול הפועל ירושלים
(באדיבות ONE)
בישורת האחרונה של העונה שעברה, עבר גיא בדש פציעה די נדירה בעינו. פרט לעובדה שהפציעה הזו, פגעה בהפועל ירושלים - כי מדובר באחד משחקני המפתח שלה - כל העניין סביבה הזו היה מבהיל כשהרופאים לפחות בהתחלה לא באמת ידעו לאבחן במדויק במה מדובר. בדש לייט ברומר, שהחל לפרוח רק באמצע העונה שעברה כשהוא בן 28, נלחץ. בסופו של דבר, הצליח להחלים אחרי ניתוח ולעזור לקבוצה שלו להישאר בליגה, אבל זו היה עוד אתגר לא פשוט בשביל הקשר.
מי שמחפש את הסיבות להצלחה של הפועל ירושלים העונה, שלועגת לכל התחזיות ויכולה להתהדר בתואר המרעננת הרשמית של ליגת העל, מבין שבדש הוא הסיבה העיקרית לריצה המטורפת של קבוצת האוהדים האדומה. מספרית, בדש ניפק עד כה, בשמונה מחזורים, שלושה שערים ושני בישולים.
3 צפייה בגלריה
גיא בדש
גיא בדש
אחת הסיבות להצלחה של הפועל ירושלים. בדש
(אלכס קולומויסקי)
בספירה אפשר למצוא צמד מול אשדוד בניצחון 0:3, כשדווקא במשחק הזה, המאמן זיו אריה החליף את בדש שלא הסתיר את האכזבה שלו. למי שלא יודע נספר, שאריה שאימן את בדש בבית"ר תל אביב/רמלה, פשוט לא מוכן להתפשר בכלום מול הקשר כי מבחינתו מדובר באחד הכישרונות הגדולים בארץ. בכל פעם שבדש טיפה מוריד את הרגל מהגז, אריה שם כדי להגיב אם זה בנזיפה ואם זה בחילוף.
"בדש צריך ויכול יותר לתת מספרים וקצב", הסביר אריה את החילוף ההוא. אחרי בישול שער הניצחון בדרבי (אחרי 31 שנים שהאדומים לא ניצחו את בית"ר) לאילוז' יאו, אמר אריה על בדש: "החיבור שלי איתו מצוין עוד מימי בית"ר ת"א/רמלה, ברמת כישרון הוא לא נופל מעומר אצילי, ואם הוא ימשיך ככה הוא לא יהיה בירושלים לעוד הרבה זמן".
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים בכדורגל זיו אריה
מאמן הפועל ירושלים בכדורגל זיו אריה
בכל פעם שבדש טיפה מוריד את הרגל מהגז, אריה שם כדי להגיב
(צילום: גילי נחושתן)

גדל על איל ברקוביץ'

ההשוואה לאצילי, שנשמעה אז כיומרנית מדי, לא באמת מופרכת. מי שעוקב אחרי המשחקים של הפועל ירושלים רואה שמספר 24 פשוט רוקד על המגרש. הוא כובש, מבשל (שני בישולים עד כה) אבל הרבה מעבר לכך, מנהל ומנווט את כל משחק ההתקפה של הירושלמים. בריאיון שהעניק ל-ynet בחודש מאי האחרון אמר בדש: "גדלתי על אייל ברקוביץ', הוא האליל שלי, אני לא אומר את זה בקטע של להחזיר לו בחזרה, כל מי שמכיר אותי יודע שהוא באמת האליל שלי. אני הסתכלתי על איך שהוא משחק ועל הפסים שלו ואמרתי שאני רוצה להיות כמוהו". ברקוביץ' אמר לנו: "בדש הוא השחקן הכי מוכשר ומפתיע שהיה כאן בשנים האחרונות. הוא חייב לשמור על יציבות ולהתפתח למועדון יותר גדול. הוא שווה סגל בנבחרת ישראל לפחות ואין שום סיבה שהוא לא יגיע רחוק".
גם למאמן הנבחרת אלון חזן שם לב לפריחה של בדש והוא זימן אותו למשחק מול מלטה, בו שיחק הקשר כ-16 דקות כמחליף. בדש גם נבחר על ידי מינהלת הליגה כשחקן חודש ספטמבר.
3 צפייה בגלריה
גיא בדש מהפועל ירושלים והלדר לופס מב"ש
גיא בדש מהפועל ירושלים והלדר לופס מב"ש
ייכנס לפנקס של ברקת? בדש
(צילום: הרצל יוסף)
התחלת הקריירה של בדש לא הייתה פשוטה. הוא גדל בהפועל כפר סבא במדיה שיחק בליגה הלאומית, הושאל לעירוני רמת השרון וב-2017 נרכש על ידי הפועל תל אביב שהשאילה אותו לבית"ר תל אביב/רמלה. שם, תחת אריה, כבש שישה שערים ב-47 משחקים בשנה וחצי והמשיך לנדוד הפעם לסקציה נס ציונה. בתחילת העונה שעברה, כשאריה ושי אהרון בנו את הסגל של הפועל ירושלים, אז העולה החדשה, החליט הצוות המקצועי של קבוצת האוהדים לתת את המפתחות לבדש שהחזיר בעונה שעברה עם שלושה שערים ושמונה בישולים.
להפועל ירושלים, בכל מקרה, ברור שיהיה קשה מאד להשאיר את בדש בשורותיה, והשחקן מועמד כבר עכשיו למספר קבוצות בכירות בארץ, למרות שבירושלים מבטיחים שבדומה לגוני נאור שחוזר על ידי מכבי חיפה, כל ההצעות יצטרכו לחכות לקיץ. צריך גם להזכיר שבקיץ האחרון, בדש חוזר על ידי קבוצות מחו"ל אבל החליט להישאר בארץ בגלל שבת הזוג שלו לומדת רפואה. היום (17:30) מול הפועל באר-שבע, הצגה טובה של מספר 24, תכניס אותו לפנקסים של אליניב ברדה ואלונה ברקת.