אוהדי הפועל באר-שבע פורצים לכר הדשא כדי להתעמת עם אוהדי סכנין
(צילום: לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים)
בלגן גדול הערב (ראשון) בטוטו-טרנר, שגרם לביטול המשחק בין הפועל באר-שבע לבני סכנין. במהלך ניגון ההמנון, חלק מאוהדי סכנין הפנו את הגב למגרש בהפגנתיות. כתוצאה מכך, עשרות אוהדי באר-שבע פרצו לכר הדשא עם מוטות של דגלים והתקרבו באופן מאיים לכיוון יציע היריבה. במקום התחילה מהומה ענקית, שבסיומה שחקני האורחת ירדו לחדר ההלבשה. בסופו של דבר, הוחלט על ביטול המשחק.
הצדדים התחילו במהומה אלימה, ואז נכנסו שוטרים לאיצטדיון. השוטרים נכנסו ועצרו את האוהדים המתפרעים. שחקני בני סכנין ירדו מהמגרש מחשש לביטחונם, ולא חזרו. שחקני הפועל באר-שבע נותרו על הדשא ואף מחאו כפיים לקהל. המשטרה עדכנה כי היא עצרה 12 אנשים בגלל המהומה. אחרי שהשחקנים ירדו מהמגרש, אוהדי הפועל באר-שבע צעקו לעבר אוהדי סכנין "מוחמד מת", ואוהדי סכנין הגיבו בתנועות מגונות.
4 צפייה בגלריה
המהומות בטרנר
המהומות בטרנר
מראות מבישים
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
המהומות בטרנר
המהומות בטרנר
עשרות אוהדי באר-שבע פרצו לכר הדשא
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
המהומות בטרנר
המהומות בטרנר
השוטרים בלמו את הפורצים
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
המהומות בטרנר
המהומות בטרנר
המשטרה עצרה 12 מאוהדי באר-שבע
(צילום: הרצל יוסף)
במינהלת הליגה כתבו כי שחקני בני סכנין סירבו לעלות על הדשא, למרות שהמשטרה הבטיחה כי אין מניעה לקיים את המשחק. "מפקד המשטרה במגרש הודיע לשחקני סכנין כי אין מניעה לקיים את המשחק וכוחות המשטרה פרוסים על מנת להבטיח את קיומו התקין של המשחק", נכתב בהודעה מטעם המינהלת. "למרות זאת חלק משחקני סכנין סירבו לעלות. המשחק לא יתקיים היום והנושא יעבור להכרעת בית הדין".
יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס היה נסער בסיום: "איפה הייתה האבטחה, איפה הייתה המשטרה? מה שאתם ראיתם גם אני ראיתי - מה אני יכול להוסיף? אני רוצה שהמשחק יתקיים ואני רוצה לנצח על כר הדשא. בעצם השאלה אם נספוג הפסד טכני או לא מאשימים אותנו במה שקרה".
"עברתי על השחקנים אחד אחד, אמרתי גם לאלונה - תנסי לשכנע את השחקנים. אנחנו רוצים שהמשחק יתקיים כמשחק חוזר ושהתוצאה תיקבע על כר הדשא. לא רוצה שיתנו הפסד טכני לא לנו ולא לבאר-שבע. שני המועדונים ביחסים טובים, אף פעם לא חשבתי שזה יקרה. האוהדים חצו את המגרש לאורכו. המשטרה ידעה שיש תסיסה? איפה המודיעין?".
אלונה ברקת: "אני קודם כל רוצה להשתתף בצערם של משפחותיהם של ששת החטופים ושלושת הנרצחים בפיגוע הבוקר. זה יום קשה מאוד. אני חושבת שמה שראינו היום זה חלק מתופעה של ביזוי ההמנון. גם ביום כזה שהוא כל כך אמוציונלי אנחנו לא יכולים לכבד את ההמנון? האוהדים שלנו הכינו סרטון למען האוהדים שנרצחו מאז ה-7 באוקטובר. היה נורא חשוב לכבד את האנשים ששילמו בחייהם כדי שאנחנו נוכל לראות כדורגל. כשאתה רואה שאזרחי המדינה לא מכבדים את ההמנון שלנו, אנשים נכנסו לסערת רגשות. אני לא מצדיקה את מה שקרה, אבל זה אקט מקומם".