עד לפני שנתיים, הארון שפסו עוד שיחק עם עירוני טבריה מול בני ערערה ומגדל העמק בליגה א'. הוא גם בכלל לא אמור היה לפתוח אתמול (ראשון) בבלומפילד מול מכבי ת"א בהרכב הקבוצה איתה עלה מהליגה השלישית. רק ברגע האחרון הוא הוזעק להרכב בשל פציעה של חאתם אל-חמיד, וכבש את השער המפתיע שסידר לקבוצתו נקודה מוצדקת מאוד.
ה-1:1 בין האלופה לעולה החדשה, שפערי התקציב ביניהן עומדים על פי 10 אולי מתויג כסנסציה, אבל טבריה, שתיזזה בין האזעקות בצפון, הגיעה מוכנה יותר, עם ניהול משחק מדויק של אלירן חודדה.
3 צפייה בגלריה
לאזטיץ'
לאזטיץ'
טבריה הגיעה מוכנה יותר. לאזטיץ'
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א דור פרץ עם יוריס ואן אובריים, נמניה סטואיץ'
שחקן מכבי ת"א דור פרץ עם יוריס ואן אובריים, נמניה סטואיץ'
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים. תיקו מפתיע
(צילום: עוז מועלם)
בפעם הראשונה מאמן הצהובים ז'רקו לאזטיץ' ספג ביקורת, בין היתר על ההחלטה לפתוח עם ארבעה בהגנה, ועל השיבוץ של עידן נחמיאס כמגן שמאלי. הביקורת כלפי הסרבי הייתה גם על החילופים, כששחקנים כמו נמניה סטואיץ', דור פרץ ונחמיאס נראו תשושים בדקות הסיום. "היינו רעים מאוד, לא אשתמש בתירוצים, האחריות היא שלי. טבריה היו טובים", אמר לאזטיץ', שנראה עצבני בסיום ואף זרק בקבוק בעצבים. "אולי עדיף שלא הגיעו אוהדים לראות את מכבי במשחק הזה".
"היינו אסון. שיחקנו בלי אחריות, בלי אומץ, כאילו לא עשינו כלום באימונים", הוסיף המאמן. "שום דבר לא עבד. הדבר היחיד הטוב זה שלא הפסדנו. כשאתה מפסיד בכל עימות, אתה לא יכול לנצח, לא מעניין טקטיקה או מערכים. עליתי עם הקבוצה הטובה ביותר ברגע הזה, שחקנים טריים. אני ויתר השחקנים, כולם, אחראים על התיקו הזה. יש לנו מסע ארוך. זו ההתחלה וזה היה שיעור טוב בעבורנו".
"״צריכים למצוא את הדרך לשחק יותר טוב"
(באדיבות ONE)
דור תורג'מן שצפוי לחזור להרכב מול מיטיולן ביום חמישי הקרוב במסגרת הליגה האירופית, נותר יחד עם אופיר דוידזאדה מחוץ לסגל במשחק נגד טבריה בשל פציעות קלות. במקום תורג'מן פתח ערן זהבי, שהציג יכולת ירודה מאוד, ללא אף בעיטה לשער, ולא בכדי הוחלף בדקה ה-70. הכוכב נראה חסר ביטחון וירד מתוסכל מהיכולת שלו לספסל. "ברגע שהחלוץ שלך מקבל הזדמנות נגד טבריה והוא לא מצליח לבעוט אפילו פעם אחת לשער, הוא צריך להבין למה הוא לא משחק הרבה ודור תורג'מן הוא החלוץ הבכיר", אמר גורם במכבי לגבי זהבי.
אבל זה לא היה רק זהבי. גם שחקנים אחרים שקיבלו הזדמנויות, כמו הישאם לאיוס, יוריס ואן אובריים ו-ווסלי פטאצ'י לא שידרגו את המשחק כשעלו מהספסל. במכבי ת"א יש שלושה זרים שהם בינגו: סטואיץ', טייריס אסנטה ואיסוף סיסוקו. באשר להנרי אדו ובעיקר פטאצ'י - הם עדיין בסימן שאלה. אמש הברזילאי קיבל את ההזדמנות והציג יכולת בינונית מאוד, מה שהוביל את לאזטיץ' להוציא אותו כבר במחצית.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי, הישאם לאיוס
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי, הישאם לאיוס
לא ניצל את ההזדמנות שקיבל. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
אין מדובר במשחק הראשון העונה שמכבי ת"א מציגה יכולת ירודה: נגד הפועל באר-שבע היא הייתה פחות טובה, מול עשרה שחקנים של הפועל ירושלים היא כבשה שער ניצחון בדקת הסיום וכאמור, גם אתמול מול טבריה היא לא נראתה טוב. כאמור, בחמישי הקרוב מכבי שוב תשחק בליגה האירופית בסרביה, שם היא תקווה להשיג נקודות ראשונות. ביום ראשון היא תחזור לליגה כשתתמודד נגד מכבי נתניה.