אם בימים כתיקונם משחק בין הפועל ת"א לבית"ר ירושלים מעורר אמוציות ודריכות, אפשר לומר כבר מעכשיו שהמשחק בין הקבוצות הערב (שני, 20:30) בטדי, בא בתזמון הכי לא נוח לכדורגל הישראלי. כשהאלימות במגרשים שוברת שיאים, וכשהאווירה בין ארגוני האוהדים למשטרה מעולם לא הייתה מתוחה יותר, המשחק בין האדומים לצהובים-שחורים בבירה יכול לעורר דאגה.
כ-25 אלף אוהדים צפויים להגיע למשחק הטעון, כשבכל הנוגע לפרמטר המקצועי, שתי הקבוצות מגיעות חבולות וחבוטות – בית"ר ירושלים אחרי הפסד 2:1 לבני ריינה והפועל ת"א אחרי תבוסה 5:0 סופר כואבת בדרבי.
4 צפייה בגלריה
אבוקסיס ולקאניס
אבוקסיס ולקאניס
אבוקסיס ולקאניס
(צילום: עוז מועלם)
אבוקסיס מדבר לקראת המשחק מול הפועל ת"א
(צילום: באדיבות ONE)
"לפני הכל אני רוצה לבקש מקהל האוהדים של שתי הקבוצות לשמור על סדר", אומר מאמן בית"ר ירושלים, יוסי אבוקסיס. "זה חשוב לנו מאוד. אנחנו רואים מה קורה במשחקים האחרונים, ולנו זה חשוב במיוחד, כשיש לנו עונש על תנאי".
מחזיקת הגביע תארח לראשונה העונה בטדי, אחרי שריצתה שני משחקי רדיוס בבלומפילד. "הקהל שלנו באמת מגיע בנוכחות אדירה למשחקים שלנו, גם בבית וגם בחוץ, וכיף לראות את זה", המשיך המאמן. "אנחנו רוצים לתת להם סיבה לשמוח. בנוסף, אנחנו צריכים לשחק בחוכמה. לפעמים יש עודף רצון ואנחנו טועים במשחקים כשיש המון קהל, מאבדים ריכוז. אין ספק שיש לנו מחויבות אדירה לקהל".

הלחץ מדבר

בית"ר נמצאת בבעיה בעמדות המגינים, אולם נראה כי בן ביטון ישחק, כשגרגורי מורוזוב שלא התאמן בשבועיים האחרונים וחזר רק לאחרונה, עשוי לפתוח בשל הפציעה של לי-און מזרחי. "בשבוע שעבר מאוד כעסתי על ההפסד נגד בני ריינה, הוא הגיע אחרי חמש דקות של חוסר ריכוז. ריינה משני מצבים עשו לנו שני שערים, אלה משחקים של אופי, אני רוצה שלאורך עונה שלמה יהיה לנו אופי לנצח משחקים כי זה באמת משחק שאסור לנו להפסיד אותו. לא זה ולא הפועל חיפה במחזור הראשון. זה לא גרוע, אבל אנחנו מצפים ליותר. נצטרך להיות יציבים ולקחת נקודות גם בימים הלא טובים", אמר אבוקסיס.
"הפועל יבואו בטירוף כי יש יריבות בין המועדונים האלה", הוסיף אבוקסיס. "אני חושב שאחרי כל תוצאה הפועל ת"א תבוא דרוכה למשחק מול בית"ר ירושלים, ולהיפך. נגד בית"ר הקבוצות תמיד באות בטירוף".
4 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים פאוק סלוניקי קונפרנס ליג
בית"ר ירושלים פאוק סלוניקי קונפרנס ליג
חוזרים לטדי אחרי עונש רדיוס. אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
בהפועל ת"א הלחץ גדול, אחרי התבוסה בדרבי. בכל הנוגע להיערכות למשחק, סיכמה הנהלת הקבוצה עם המשטרה כי לא יבקשו מהאוהדים האדומים להציג תעודת זהות בכניסה לטדי. "כל המועדון מאוכזב מהתוצאה בדרבי", אמר המאמן מייקל ולקאניס לקראת המשחק בבירה. "אנחנו צריכים ללמוד במהירות, לאסוף את השברים ולהתכונן למשחק הבא.
"זה אחד הדברים היפים בכדורגל, אפשר לצאת ממשברים תוך שבוע ולחזור לאן שאתה רוצה. זה לא ככה בחיים עצמם. יש לנו את ההזדמנות המושלמת לתקן, השחקנים יודעים שזה משחק גדול. ייבחנו אותנו כקבוצה, בטח אחרי התוצאה מול מכבי. אנחנו יודעים כמה המשחק הזה חשוב, כמו דרבי נוסף עבורנו. הם יריבה חזקה מאוד, אנחנו יודעים למה לצפות.
4 צפייה בגלריה
צ'יבוטה
צ'יבוטה
הפועל ת"א משוועת לניצחון. צ'יבוטה
(צילום: עוז מועלם)
"ראיתי הרבה משחקים של בית"ר ירושלים. אנחנו מגיעים אחרי תוצאה רעה. אני מצפה לאווירה עוינת, בוודאות, אבל זה לא אמור להשפיע על השחקנים. אנחנו חייבים להיות טובים יותר מהמשחק הקודם, בהרבה, ולשחק את הכדורגל שאנחנו רוצים לשחק.
"עברנו שבוע מאכזב ולא רק מבחינת כדורגל, בהתחשב בכל מה שקרה מחוץ לאצטדיון. מחזות קשים מאוד, גם בכדורסל וגם כאן. אסור לעבור על מה שקרה לסדר היום ואלה דברים שלא נחמד לראות, בטח בהקשר של ספורט. אני בטוח שההתאחדות והרשויות יטפלו בזה, ושדברים יחזרו לסדרם".

המשטרה הודיעה: "חל איסור על רחפנים"

משטרת ישראל הודיעה כי השלימה את היערכותה למשחק הטעון. במסגרת היערכות זאת, יתפרסו מאות שוטרים, סדרנים ומאבטחים, באזור האצטדיון, ויפעלו לשמירה על הסדר והביטחון, לאבטחת הקהל ויכווינו את התנועה באזור. כמו כן, תציב המשטרה שוטרים גלויים וסמויים, ותפעל נגד כל מעשה אלימות או הפרת הסדר הציבורי בתחומי האצטדיון ומחוצה לו.
4 צפייה בגלריה
מכבי חיפה בני סכנין
מכבי חיפה בני סכנין
האבוקות שנזרקו על-ידי רחפן במשחקה של מכבי חיפה בסמי עופר
(צילום: אלעד גרשגורן)
"לצד זאת, נערכת המשטרה במעגלי אבטחה ושיטור רחבים מחוץ לאצטדיון, על מנת למנוע ולטפל באירועים חריגים מכל סוג שהם", נאמר בהודעת המשטרה. "חל איסור מוחלט על הפעלת רחפנים במהלך המשחק. לא תותר הכנסת אלכוהול למקום ולא תותר כניסת אוהדים שיהיו תחת השפעת אלכוהול".
"לא תותר כניסה עם נשק לתחומי האצטדיון. הכנסת ציוד עידוד מותנית באישור המשטרה בלבד. חל איסור מוחלט על הכנסת אבוקות ואמצעי פירוטכניקה אחרים - מדובר באמצעים מסוכנים ותבוצע בנושא זה אכיפה. מעבר קהל בין שערים ואי ציות להנחיות הסדרנים או השוטרים המוצבים במקום - מהווה עבירה על החוק ותטופל בהתאם".