גם בימים כתיקונם מפגש בין בני סכנין ובית"ר ירושלים נמצא בסיכון גבוה להתדרדר למחוזות שאינם קשורים לכדורגל. בימי מלחמה? קל וחומר, וטוב עשו ראשי ההתאחדות כשהקדימו תרופה בניסיון למנוע אסקלציה, לקראת המשחק הערב (שבת, 19:30) באצטדיון דוחא.
אלא שהפעם יש באירוע יותר מהחזית הלאומנית שמגדירה את היריבות בין שני המועדונים. על המגרש מונח הפעם גם מאבק על מקום בפלייאוף העליון, ועוד כמה סיבות לדאגה.
5 צפייה בגלריה
היציע בסכנין, במפגש האחרון נגד בית"ר
היציע בסכנין, במפגש האחרון נגד בית"ר
היציע בסכנין, במפגש האחרון נגד בית"ר
(צילום: עוז מועלם)

במעמד קהל אחד

כאב הראש שמייצר המתח בין האוהדים נחסך לראשי ההתאחדות בסיבוב הראשון, מכוח הוראות פיקוד העורף (שהתיר כניסה של עד 700 אוהדים, שלא קסמה לקבוצות ליגת העל). לקראת המשחק הערב, במשטרה מיהרו להזהיר ולהיזהר מכאב ראש מיותר, וראשי המינהלת וההתאחדות בחרו ובצדק שלא להתנגד.
"בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל, יהיו ניסיונות מצד גורמים בקהלי שתי הקבוצות לנצל את האירוע הספורטיבי כדי לעורר פרובוקציות", נכתב בהודעה מטעם ההתאחדות לכדורגל. "קיום המשחק (במעמד שני הקהלים) יחייב הקצאה של מאות שוטרים, לשעות ארוכות תוך פגיעה במשימות אחרות של משטרת ישראל במסגרת מלחמת חרבות ברזל. בשל ערך הספורטיביות, הוחלט כי ההחלטה תחול גם על יתר המשחקים העונה בין הקבוצות, אם יהיו כאלה במסגרת הפלייאוף".
במשפט אחד: "אין לנו כוח וזמן לשטויות, לא עכשיו". לגיטימי, ואפילו מתבקש.
5 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר בדוחא
אוהדי בית"ר בדוחא
הפעם יתמכו מהבית. אוהדי בית"ר ירושלים בדוחא
(צילום: עוז מועלם)

מאבק ישיר

הפעם, כאמור, מדובר במאבק שיש בו יותר מהיריבות בין השתיים. סכנין (מקום 6, 25 נקודות) ובית"ר ירושלים (מקום 9, 22 נקודות) מהוות חלק מדבוקה של שמונה קבוצות שנאבקות על שני המקומות האחרונים בפלייאוף העליון, יחד עם בני ריינה, מכבי פ"ת, מכבי נתניה, הפועל ת"א, הפועל ירושלים ומ.ס אשדוד.
על הנייר, לצהובים-שחורים מצפה רצף המשחקים אולי הקשה ביותר עד סיום העונה הסדירה, כשבשניים מהחמישה שנותרו הם יתארחו בטרנר אצל הפועל באר-שבע (מחזור 24) ויארחו את מכבי ת"א (מחזור 25). לסכנין לא מצפה עד תום העונה מפגש נגד אף אחת מהטופ 4 של הליגה. אז בסיום הערב, כשיוותרו 12 נקודות בקופה, ניצחון או הפסד יקבלו משמעות קריטית להמשך המירוץ.

היסטוריית הסכסוך

50 משחקים שוחקו עד היום בין הקבוצות – בני סכנין ניצחה 18, בית"ר ירושלים 14, ו-18 הסתיימו בתיקו כאשר בדוחא הקבוצה מהבירה ניצחה בסך הכל 4 פעמים ב-23 מפגשים (10 הסתיימו בתיקו). לא רק המיקום של המשחק מדאיג את הצהובים-שחורים אלא גם ובעיקר הסטטיסטיקה המאוחרת כאשר הם גברו על הנמסיס פעם אחת בלבד בששת המשחקים האחרונים, והפעם האחרונה שזה קרה בחוץ הייתה אי שם במסגרת המחזור ה-24 של עונת 2016/17 (26 באפריל) - אבל אז בית"ר הייתה קבוצת צמרת. נכון ל-2023/24 מדובר בנתונים מדאיגים מאוד לקבוצה של גל כהן שמגיעה למחזור ה-21 עם ניצחון אחד בארבעת משחקי הליגה האחרונים.
5 צפייה בגלריה
מאמן בית"ר ירושלים גל כהן
מאמן בית"ר ירושלים גל כהן
מחפש נקודה ראשונה. כהן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
שועה מול סונדגרן
שועה מול סונדגרן
שועה ויונה מול סונדגרן, בסמי עופר
(צילום: עוז מועלם)
סכנין, שעקצה בשבת שעברה את מכבי ת"א (1:1), ולא הייתה רחוקה מלחזור על מלוא שלוש הנקודות, מגיעה למשחק במצב רוח מרומם ועם 4 נקודות שאספה בשלושת המשחקים האחרונים. מצד שני, בסכנין יודעים שהם קבוצת הבית הגרועה בליגה (ארבעה מחמשת ההפסדים שרשמה העונה היו בדוחא).

לא עלה על הגל

בתוך מאבק האיתנים הזה, נמצא גל כהן, שעוד מחכה לנקודה ראשונה שלו מאז שקיבל את המושכות במקום יוסי אבוקסיס. שני משחקים, שני הפסדים, אחד כואב במיוחד – בתוספת הזמן ועוד ליריבה העירונית הפועל ירושלים. "את הניצחון נביא במקום אחר", אמר המאמן לאתר הרשמי של הקבוצה אחרי ההפסד (2:0) למכבי חיפה. "קשה לנו להבקיע, זה משהו שמלווה אותנו לאורך כל העונה. מצד שני אני יכול להגיד ששחקנים בחלק הקדמי עשו עבודה, נלחמו ורצו. (בהמשך) נצטרך למצוא את האיזון הזה, את התחכום".
ניצחון על סלובודן דראפיץ' ושחקניו יוכל להוות פיצוי ראוי. ממלא מקום זמני או לא, אף מאמן לא רוצה להיזכר בירושלים כמי שהפסיד שני משחקים בקליבר כזה בתוך שבועיים.

מלכת התיקו

עוד מוקדם לדעת איך תסתיים העונה עבור בני סכנין אבל כבר עכשיו אפשר לומר שהיא מועמדת מובילה לסיים אותה כאלופת התיקו, כשהיא מוליכה נכון למחזור ה-21 את הטבלה הזו עם 11, כשבני ריינה שנייה (7), ואחריה ארבע קבוצות אחרות (5). התוצאה האהובה עליה היא 1:1 (8 פעמים), מה שהופך אותה לקבוצה עם ההגנה השישית בטיבה בליגה. בשבוע שעבר היה זה הקפטן חסן חילו, שסייפ כאחד המצטיינים של המחזור, אחרי שתסכל את שחקני ההתקפה של רובי קין.
5 צפייה בגלריה
שכר והחברים חוגגים
שכר והחברים חוגגים
שחקני סכנין חוגגים עם האוהדים בבלומפילד
(צילום: יאיר שגיא)
מהצד השני של המתרס, האיש הקטלני ביותר של בית"ר, ירדן שועה (9 שערים ו-7 בישולים), מגיע למשחק אחרי חמישה משחקי ליגה בהם שותף ולא כבש, ושני משחקים ברציפות בהם לא בישל, אבל כמו המאמן שלו, אין משחק טוב יותר עבורו להזכיר לאוהדים מה הוא מסוגל לעשות. "המשחק נגד סכנין הוא הכי חשוב, כמו גמר גביע", סיכם כהן את המשקל הסגולי של המשחק. "אנחנו רוצים לשמח את האוהדים, בטח בתקופה כזו. המשחק הזה ייקבע אם אנחנו מסתכלים קדימה או משנים חשיבה".