Fתחושות נהדרות בהפועל באר-שבע לאחר הניצחון 0:2 באיצטדיון טוטו-טרנר על מכבי תל אביב אמש (שני). היה זה הניצחון הכי מרשים של הפועל באר שבע העונה, שהוכיח אתמול שבהחלט צריך לקחת אותה בחשבון במאבק האליפות המשולש יחד עם מכבי ת"א ומכבי חיפה. כעת, באר-שבע במקום השלישי, במרחק שתי נקודות בלבד ממכבי ת"א וארבע נקודות ממכבי חיפה המוליכה. חשוב לזכור שרק ביום חמישי שעבר עשתה הפועל באר שבע משחק גדול נוסף, אז במסגרת האירופית, כשחילצה 2:2 בספרד נגד ויאריאל החזקה.
בניגוד לפעמים קודמות בהן לא הצליחה באר-שבע במעבר בין אירופה לליגה, הפעם היא עשתה זאת באופן מושלם. מאמן הקבוצה אליניב ברדה, שקיבל מחמאות מקיר לקיר על העמדת הקבוצה וניהול המשחק של קבוצתו, התייחס למעבר בין המפעלים "החכמה הגדולה היא לבוא למשחקים בארץ אחרי אירופה בשיא הדריכות והרצינות. כמו שעשינו את זה היום. במשחקים קודמים, כמו נגד נס ציונה, לא הצלחנו לעשות זאת ואיבדנו נקודות יקרות מאוד". הבלם מיגל ויטור סיפק את ההסבר שלו לעניין: "במשחקים אחרים, נגד קבוצות שלא נחשבות לקבוצות הכי טובות בליגה, הציפייה מאיתנו היא לכבוש שערים במהירות ולהכריע את המשחקים מהר. כשזה לא קורה מתחיל לחץ שמשפיע".
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר-שבע חוגגים
שחקני הפועל באר-שבע חוגגים
חזק במאבק הצמרת. שחקני הפועל באר-שבע חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
התפאורה של אוהדי באר-שבע
התפאורה של אוהדי באר-שבע
סיפקו תצוגה. התפאורה של אוהדי באר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
לא בפעם הראשונה העונה גם אוהדי באר שבע סיפקו אתמול תצוגה בעיקר בכל הקשור לתפאורה שהציגו לפני המשחק, שנעשה בהשראת סדרת הילדים המצויירת "אוגי והמקקים".
הניצחון מעניק לבאר שבע ביטחון גדול לקראת המשחק המכריע שינעל את שלב הבתים של הקונפרנס-ליג, בו תארח הקבוצה את אוסטריה וינה. על מנת לעלות לשלב הפלייאוף מול קבוצה שתנשור מהליגה האירופית, הקבוצה תצטרך לנצח ולקוות שויאריאל - שכבר עלתה מהמקום הראשון - תנצח את לך פוזנמן במשחק המקביל. "בשבילנו זה כמו גמר גביע", הצהיר ויטור, "כל מה שעשינו עד עכשיו באירופה מתנקז למשחק הזה, כשהמטרה היא להעפיל שלב".
3 צפייה בגלריה
רותם חטואל
רותם חטואל
שוב עשה את השינוי מהספסל. חטואל
(צילום: עוז מועלם)
מרכז הקישור הבאר-שבעי, שכלל אתמול את עדן שמיר, רועי גורדנה ושי אליאס, הצטיין אתמול. גורדנה שלא רשום למשחקים באירופה, יעדר כמובן מההתמודדות. נראה שברדה יעדיף במשחק נגד האוסטרים לשוב לשיטה הכוללת שני חלוצים. אחרי שנכנס אתמול כמחליף, במועדון יעקבו אחרי מצב התאוששות הברך של מריאנו בריירו ולפי זה יחליטו אם לשתפו במשחק. דור מיכה, תומר חמד ורותם חטואל - שעלה אתמול מהספסל בסערה וכבש את השער השני - עשויים לפתוח.