הנבחרת הצעירה של ישראל רחוקה 90 או 120 דקות מול בלומפילד מלא מחר (שלישי) מהשגת הכרטיס ליורו עד גיל 21, שיתקיים בקיץ הבא ברומניה וגאורגיה. כדי להשיג את הכרטיס לשם, ישראל צריכה לנצח את אירלנד אחרי ה-1:1 בחוץ.
בשישי בערב השיגה הנבחרת של גיא לוזון תוצאה טובה ביכולת פושרת ומטה מול קהל אירי רועש ועוד אחרי שנשארה בדקות האחרונות בעשרה שחקנים בעקבות ההרחקה של סתיו למקין. כל זאת למרות שישראל לא הציגה משחק איכותי, בעיקר במחצית שנייה חלשה במיוחד. עידן טוקלומטי העלה את ישראל ליתרון אחרי נגיחה מדויקת מהגבהה של אושר דוידה בדקה ה-45, אלא שאוון פרגוסון בן ה-17 איזן בנגיחה משלו.
1 צפייה בגלריה
הנבחרת תצטרך להיראות יותר טוב מאשר במחצית השנייה באירלנד. לוזון
הנבחרת תצטרך להיראות יותר טוב מאשר במחצית השנייה באירלנד. לוזון
הנבחרת תצטרך להיראות יותר טוב מאשר במחצית השנייה באירלנד. לוזון
(חגי מיכאלי)
לנבחרת ישראל יש סיכוי גבוה להשיג את הכרטיס ליורו במשחק החשוב ביותר של הנבחרת הצעירה זה עשור, אז עלתה לראשונה בתולדותיה על חשבון צרפת לאליפות אירופה שהתקיימה בהולנד. אולם למרות התוצאה הטובה והיריבה הלא איכותית במיוחד, היא צריכה להגיע טובה הרבה יותר.
שילוב שחקני הנבחרת הבוגרת. המאמן גיא לוזון החליט לפתוח עם ארבעה שחקנים ששיחקו בקמפיין של נבחרת הנוער תחת אופיר חיים בסלובקיה, בו הם סיימו כסגני אלופי אירופה. הארבעה הם כמובן אוסקר גלוך, אל-ים קנצפולסקי, טוקלומטי ולמקין. במשחק מחר לוזון יצטרך לדעת לשלב שלושה שחקנים שהיו ברגים משמעותיים בשלב הבתים במוקדמות ועשו את הקפיצה לבוגרת. הם יחזרו אליו למשחק בשלישי. מדובר בשוברי שוויון כמו ליאל עבדה, עדן קארצב ודורון ליידנר והמטרה תהיה לדעת לשלב אותם בהרכב שלא רץ יחד עד המשחק הראשון מול אירלנד.
יותר כדורגל. באופן טבעי למשחק חוץ מול יריבה אגרסיבית וביתית כמו אירלנד, הקהל המקומי דחף את החבורה הצעירה שלו בדבלין. לכן לוזון פתח עם שלושה בלמים, אולם מעבר לכך שלמקין הורחק, הוא צריך הפעם לשחק עם מערך התקפי יותר. זיו מורגן וגיל כהן יפתחו כבלמים, מחמוד ג'אבר וליידנר כמגנים. לוזון לא צריך לשחק על כל הקופה כיוון שכל ניצחון יספיק לנבחרת כדי להגיע ליורו שני כמאמן אחרי יורו 2013 בישראל. אחרי המחצית השנייה באירלנד, שהיתה חלשה מבחינת כדורגל, המאמן צריך להגיע הפעם עם רעיון אחר לגמרי.
גלוך-טיים. בדיעבד, אם בנבחרת הבוגרת היו יודעים כי רמזי ספורי לא כשיר, אוסקר גלוך היה פותח בהרכב מול אלבניה. במקום זאת הוא הגיע לאירלנד ונראה בעיקר אבוד במשחק. החיבור שהיה לו בנבחרת הנוער בקיץ האחרון, כולל השער האדיר בגמר נגד אנגליה, הפכו אותו לשם חם אצל הסקאוטים. לוזון צריך לנווט את השיטוט של גלוך מדבלין, שם לא היו לו יותר מדי אופציות מסירה, לרגעי קסם בבית שלו, בבלומפילד. יחד עם שחקנים כישרוניים כמו מוחמד כנעאן, שגם צריך להביא הרבה יותר מעצמו ואושר דוידה, הנבחרת הישראלית צריכה לדעת להכריע את המשחק בשלישי ולסיים קיץ נהדר לנבחרות הצעירות.