מכבי חיפה מבינה שיהיה לה קשה מאוד להשאיר את נטע לביא. הקפטן קיבל הצעה מפתה מאוד מגמבה אוסקה היפנית: חוזה לארבע שנים ושכר של כ-900 אלף אירו לעונה - ובאלופה מבינים שהוא נוטה לעזוב.
אוהדים רבים וגורמים שקרובים לשחקן מנסים לשכנע אותו לדחות את ההצעה. לטענתם, למרות השכר הגבוה שהוצע לו, הליגה היפנית אינה נחשבת חזקה ואינה מסוקרת מספיק, ובנוסף צפויים לו קשיי קליטה והשתלבות במדינה, במיוחד לאור העובדה שרק לפני מספר חודשים נולד לו בן בכור. "כסף זה לא הכל", אמר גורם במועדון. "אם נטע יחליט להישאר, הוא יהפוך למשתכר הגבוה במועדון. יש לו מעמד של מלך פה, כדאי שימתין להצעה מליגה בכירה יותר".
2 צפייה בגלריה
נטע לביא
נטע לביא
נוטה לעזוב. לביא
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
בירם כיאל
בירם כיאל
יחזור ללבוש ירוק? כיאל
(צילום: שרון צור)
כך או כך, במכבי חיפה כבר החלו לבחון אופציות להחתמת מחליף ללביא. מאחר שמכסת הזרים של האלופה כבר מלאה, רשימת המועמדים מורכבת מישראלים בלבד - בירם כיאל שהורחק אתמול במדי בני-סכנין מול הפועל ת"א, עדן קארצב ממכבי נתניה וגוני נאור מהפועל ירושלים. במידה שבכר יחליט בכל זאת להביא שחקן מחו"ל, חיפה תצטרך להקפיא את אחד הזרים שלה, אולי דניאל סונדרגן שמתקשה להחלים מהפציעה. במקרה כזה, בחיפה עשויים להחזיר את חוסה רודריגס ששיחק בעבר במועדון וישמח לשוב.
הערב תצא מכבי חיפה למשחק חוץ בנתניה (20:30) בתקווה להגדיל שוב את הפער ממכבי ת"א והפועל באר-שבע לארבע נקודות. בינתיים, כל הכרטיסים שהוצעו למכירה למשחק הבית מול הפועל באר-שבע ביום ראשון הבא נחטפו תוך דקות בודדות, וסמי עופר שוב יהיה מלא.
שון גולדברג אמר לקראת המשחק: "מכבי נתניה קבוצה מצוינת וזה לא הולך להיות משחק קל. היה שבוע ארוך שיכולנו להתכונן כמו שצריך ונגיע מוכנים. תמיד יש רצון לצאת לאירופה אבל אני בבית חם והרגשתי מהשנייה הראשונה בן בית, ככה שאני מאוד נהנה. כרגע אני כאן ואני שמח שהארכתי חוזה. אני לא מעורב בפרטים על נטע, ברור שאנחנו רוצים שהוא יעשה מה שטוב לו הלוואי ויישאר איתנו, אבל הפוקוס על נתניה. אנחנו מסתכלים על עצמנו ואין קשר ליריבות כל משחק מגיעים לנצח".