יחידת ההונאה של משטרת ישראל במחוז מרכז, יחד עם חוקרי יחידת הצפון של הביטוח הלאומי, חוקרים חשד להונאה מתואמת ומתוכננת ע"י עשרות שחקני כדורגל לשעבר. על-פי החשד אותם כדורגלני עבר דיווחו כי פשטו רגל כשפועל הם ניסו להונות את הביטוח הלאומי בסך של מיליוני שקלים.
לאחר מספר חודשים שאגף החקירות של הביטוח הלאומי אסף מידע אודות חשד להונאה לקבלת דבר במרמה מצד 36 שחקני כדורגל, אשר שיחקו בקבוצת הפועל קלנסווה, וניסו להונות את הביטוח הלאומי בסך מיליוני שקלים, הועבר המידע ליחידת ההונאה במחוז מרכז של משטרת ישראל שהפכה לחקירה משותפת.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
על-פי החשד כדורגלני עבר דיווחו כי פשטו רגל כשפועל הם ניסו להונות את הביטוח הלאומי
(צילום: יריב כץ)
על פי החשד, קבוצת הכדורגל המנוהלת ע"י עמותת "אלאהלי כדורגל קלנסווה", דיווחה שהיא נמצאת בהליכי פשיטת רגל והגישה באמצעות העמותה לביטוח הלאומי, תביעות חוב של שחקנים ועובדים בסכום מצטבר של כ-5 מיליון שקל.
על פי החשד, העובדים והשחקנים קיבלו את שכרם במזומן ("בשחור") וללא כל דיווח על העסקתם לביטוח הלאומי, כל זאת במטרה לקבל כספים במרמה.
כאמור, בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה, במהלכה עלו ממצאים רבים המצביעים על חשד לביצוע עבירות מרמה, זיוף, שימוש במסמכים מזויפים, קבלת דבר במרמה והגשת תביעות כוזבות לביטוח הלאומי.
לפני שלושה ימים הפכה החקירה גלויה ושחקני קבוצת הכדורגל וגורמי הנהלה זומנו לחקירה ביחידת ההונאה במחוז מרכז. שם נחקרו על-ידי חוקרי יחידת ההונאה וחוקרי הביטוח הלאומי.