מכבי ת"א הבטיחה הערב (שבת) כמעט בוודאות את הזכייה בתואר האליפות. ניצחון 0:1 בסמי עופר על מכבי חיפה פתח פער של 8 נקודות בפסגה, כשנותרו שלושה מחזורים בלבד לסיום העונה בפלייאוף העליון.
ערן זהבי כבש את השער הבודד בפנדל ובסיום התחבק עם הבעלים מיץ' גולדהאר ודמע. הצהובים למעשה יוכלו להבטיח את התואר כבר בשבת הבאה, במשחק הביתי בבלומפילד מול הפועל באר-שבע.
3 צפייה בגלריה
קין
קין
קין ואוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
קין: “שמח עבור האוהדים, המשחק עבורם"
(ONE)
כשנשאל במסיבת העיתונאים מאמן מכבי, רובי קין, לגבי עתידו במועדון בעונה הבאה, השיב: "בואו נהנה מהרגע. אני תמיד נותן את אותה התשובה, נחכה ונראה".
"זה ניצחון חשוב", הוסיף קשר הצהובים, דור פרץ. "מכבי חיפה? שימשיכו להתעסק בנו. כשאנחנו מתרכזים בעצמנו זה מתבטא באיכות, בכל משחק עושים הכי טוב. יש משמעות ענקית לנצח כאן, תחושה של אושר".
3 צפייה בגלריה
גולדהאר
גולדהאר
גולדהאר בטירוף
(צילום: עוז מועלם)
"אני מאוד מאוכזב", אמר בסיום המשחק מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו. "פתחנו טוב כמו שרציתי, ב-15-20 הדקות הראשונות היינו חייבים לייצר שער. אחרי זה, משום מקום, הגיע הפנדל הזה. אין מה לעשות. היינו בשליש האחרון של מכבי ת"א הרבה פעמים, הכנסנו כדורים פחות איכותיים. אני רוצה לתת מילה טובה למכבי ת"א, יש משחקים שבהם צריך לשחק כדי לקחת אליפות".
"שלטנו במשחק, נתנו לנו ליזום, אבל היינו ביום לא טוב התקפית", המשיך דגו. "הרבה פעמים הגענו לשליש האחרון, אנחנו יודעים לייצר שערים. היום פחות וחבל, אני חייב לפרגן לשחקנים שלי שנתנו היום 200 אחוז. מצד שני הייתה כאן קבוצה. צריך לפרגן להם. משחק פחות טוב שלנו. זהו, ממשיכים הלאה".
3 צפייה בגלריה
לורנצו שימיץ'
לורנצו שימיץ'
שימיץ' מתוסכל. חיפה זקוקה לנס
(צילום: עוז מועלם)
דגו הוסיף: "מי שבמקום הראשון זאת הקבוצה הטובה בישראל. כרגע הם במקום הראשון, אני חייב לפרגן להם. אני מרגיש כאילו העונה הזאת היא כמו חמש שנים, עם כל מה שהיה פה עם המלחמה ואירופה. אני חושב שהשחקנים שלי נתנו הכל וניסו, הגענו למצבים היום. במיוחד ב-20 הדקות הראשונות".
על העונה שעבר על הקווים, אמר דגו: "עברתי תהליך מטורף. הגעתי בהתחלה עם המון חששות והמון ביטחון עצמי, אמרתי שלאט-לאט אלמד את הקבוצה. לא עוד שחקנים בכדורגל הישראלי, זרים ברמה הגבוהה ביותר ועם אישיות מאוד דומיננטית וחזקה. מהרגע הראשון ועד עכשיו נהניתי בעונה הזאת. אני בחור חזק, אני מאמין שהעתיד יהיה הרבה יותר טוב. מאמין שביום מן הימים אחזור לפה שוב".