חגיגות גדולות בבאר-שבע. הניצחון המרשים אתמול (ראשון) 2:5 על מכבי פ"ת העלה את הקבוצה לראשונה העונה למקום השני בליגת העל. לבאר-שבע נקודה יותר מלמכבי חיפה השלישית (לה יש משחק פחות). אוהדי באר-שבע רק יכולים רק להצטער על הנקודה שהורדה ממאזנם וביטול המשחק נגד בני סכנין בעקבות האלימות בין הקהלים.
באר-שבע ללא ספק הציגה אתמול את משחקה הטוב העונה מול הקבוצה שניצחה אותה בגמר גביע המדינה אשתקד. באר-שבע הציגה כדורגל התקפי נהדר בניצוחם של קינגס קאנגווה המצוין, שמלבד שני בישולים, כבש גם שער בכורה במדים האדומים. דן ביטון ויוני סטויאנוב הוסיפו שער ובישול כל אחד. עבור ביטון היה זה שער בכורה מאז חזר לקבוצת נעוריו.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר-שבע חוגגים עם דן ביטון
שחקני הפועל באר-שבע חוגגים עם דן ביטון
עוד ניצחון לאוסף. שחקני באר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
סטויאנוב כלל לא היה אמור לפתוח בהרכב, אך בזמן התכנסות הקבוצה בבית מלון במרכז הארץ, התלונן אמיר גנאח על כך שאינו חש בטוב ואף הקיא - ואת מקומו בהרכב תפס סטויאנוב. בסופו של דבר גנאח אומנם נכלל בסגל, אך לא היה כשיר כלל לשחק ולכן גם לא התחמם.
אוהדי הקבוצה הביעו פליאה מדוע שחקן שלא כשיר נכלל בסגל ובסיום הבהיר קוז'וך בכנות כי בבחירת השחקנים קיים שיקול נוסף מעבר לאלו המקצועיים הרגילים. למעשה, הבהיר המאמן, שבהתאם לתוכנית התמריצים של משרד התרבות והספורט לקידום שחקנים צעירים, החליטה הנהלת הפועל באר-שבע כמדיניות, שבכל משחק ליגה יכללו לפחות שני שחקנים ישראלים מתחת לגיל 21 ברשימת 20 השחקנים לסגל. אתמול שני השחקנים האלו היו גנאח בן ה-20 וקשר קבוצת הנוער, איתי חזות בן ה-18.
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל באר-שבע רן קוז'וך
מאמן הפועל באר-שבע רן קוז'וך
הקהל כבר מאוהב בו. קוז'וך
(צילום: עוז מועלם)
למעשה, בעקבות מדיניות זו המאבק על מקום בסגל של הקבוצה הופך לקשה יותר. אתמול, לראשונה מהמחזור הראשון, נכלל רועי גורדנה בסגל לאחר שהחלים מפציעה, בעוד רותם חטואל שילם את המחיר ולא נכלל ברשימת השחקנים שיכולים ליטול חלק בהתמודדות.
המאמן נשאל האם היכולת של קבוצה העידה על כך שהיא יכולה להיאבק על האליפות ואמר: "זה אולי קלישאה, אבל הקבוצה עדיין רחוקה מאוד ממה שאני מצפה ממנה. אם נגיע לאן שאני רוצה, נוכל לשאוף הכי גבוה. אהבתי מאוד את הגישה של השחקנים. אפילו הגישה של המחליפים שעלו מאוד הרשימה אותי. אלון תורג'מן, סמיר פרהוד ואנטוניו ספר עלו לשחק כאילו שהם פתחו. זאת הגישה שאני רוצה משחקנים בקבוצה".
בסיום דבריו התייחס קוז'וך לעזיבתו לא מזמן של דיינר קיניונס לטובת מכבי פ"ת, בשורותיה פתח אתמול והוחלף במחצית, זאת על רקע הערכה רבה לה זכה הקולומביאני מהצוות המקצועי הקודם של באר-שבע בראשות אליניב ברדה: "ראיתי לנכון שבקבוצה שבניתי אין ל'דייקי' מקום. הוא שחקן מצוין שמשדרג את מכבי פ"ת ואני מאחל לו בהצלחה". בסיום המשחק קוז'וך חגג על כר הדשא עם שני בניו וזכה לקריאות עידוד מהקהל שקיבל אותו בחשדנות רבה בתחילת ההכנות לעונה, אך כעת נראה שהמאמן מאוד מוערך ביציעים.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל באר-שבע יוני סטויאנוב עם דן ביטון
שחקן הפועל באר-שבע יוני סטויאנוב עם דן ביטון
סטויאנוב וביטון
(צילום: עוז מועלם)
גיא מזרחי, המגן הימני של באר-שבע, סיפר על קליטתו במועדון והתחושה המפתיעה עמה התמודד בסיום המשחק: "רן הביא אותי בזמנו למכבי נתניה ויש לנו קשר מאוד טוב. הוא ואני רצינו מאוד להביא את החיבור הזה גם לבאר-שבע ואני שמח שזה קרה. קיבלו אותי פה מאוד מאוד יפה. האוהדים שולחים לי המון הודעות תמיכה. השער השני שספגנו נורא עיצבן אותי. הוא בא מטעות שלי ויצאתי מהמשחק בעצבים".
רק 500 מאוהדי באר שבע הגיעו להתמודדות מתוך 900 מקומות שהוקצו לאוהדי הקבוצה עקב החלטת פיקוד העורף להגביל את כמות הנוכחים באצטדיון ל-2,000 בסך הכל. לפני המשחק לא הגיעו המועדונים להסכמות על מחירי הכרטיסים ולכן החליטה באר-שבע לא לשתף פעולה עם מכירת הכרטיסים המוקדמת לאוהדיה. הדם הרע ששורר בין המועדונים על רקע מעבר קוז'וך לבאר-שבע הורגש - כך זה לפחות נראה - גם בסיום כשהממטרות על כר הדשא הופעלו בזמן ששחקני הקבוצה חגגו מול הקהל שליווה אותם.