זו כנראה אחת ההחתמות המפתיעות של הקיץ עד כה, בטח במושגים של האלופה מכבי חיפה, שבעקבות הצלחת העונות האחרונות "נקלעה" לעונת בנייה מעוררת שאלות. איתמר ניצן (36) הודיע שלשום (חמישי) על פרידה ממכבי נתניה, פחות מיממה לפני שהפך רשמית לשחקן הרביעי שחותם במדים הירוקים לקראת עונת 2023/24.
בנוסף לאפקט ההפתעה, מדובר ככל הנראה בהחתמה מאולצת, כזאת שהמנהל המקצועי גל אלברמן היה חייב לבשל לאחר ה"הברזה" של ניית'ן בקסטר, שהותירה את הירוקים חסרי אונים. בהינתן שמכבי חיפה לא מעוניינת ל"בזבז" שחקן זר על עמדת השוער והלחצים על ג'וש כהן לא נשאו פרי, נאלץ אלברמן להפנות מבט אל עבר השוק המקומי, כשניצן בן ה-36 הפך למנצח הגדול של הסיטואציה. על פניו נראה ששוער מכבי נתניה בעונה שחלפה יזכה בכפפות ההרכב על פני השוער הצעיר שריף כיוף, שאף הוא מוצא את עצמו נכון להיום בפוזיציה מאוד מפתיעה ומטלטלת יחסית לשוער בן 21.
2 צפייה בגלריה
איתמר ניצן שוער מכבי נתניה
איתמר ניצן שוער מכבי נתניה
איתמר ניצן שוער מכבי נתניה
(צילום: עוז מועלם)
"מכבי חיפה הייתה חייבת למצוא פתרון לבעיה שנוצרה לה", אומר שוער העבר של הקבוצה ומאמן השוערים, גיורא אנטמן. "לפעמים צריך לתת מענה למשהו לא צפוי, וזה מה שקרה. אבל שלא יהיו טעויות, אם בוחנים את הרזומה של ניצן אז הוא יכול להתאים למכבי חיפה בנקודת זמן הזו".
"זה נכון שכבר לפני מספר חודשים דובר שג'וש רוצה לעזוב לארה"ב ושהוא מחפש אתגרים אחרים. זה היה משהו ידוע ואני חושב שמכבי חיפה הייתה צריכה למצוא פתרון הרבה קודם. אבל אם מסתכלים על אחת הדרישות שיש משוער שבא למועדון בסדר גודל כזה - לעמוד בלחץ שמייצרים 30 אלף אוהדים בסמי עופר, אפשר לומר שאיתמר הוא אחד כזה. הוא הצליח להתמודד עם הלחץ של אוהדי בית"ר ירושלים בטדי, אז מבחינה מנטאלית הוא יכול להתאים גם למכבי חיפה".
בעונת 2018/19 הצטרף ניצן לבית"ר ירושלים שהפכה לתחנה המשמעותית בקריירה שלו עד כה. במדיה רשם השוער 120 הופעות שהתפרסו על פני 4 עונות. מי ששימש כשוער לצדו היה דודו גורש, שכבר הספיק לפרוש ממשחק פעיל, ומספר: "איתמר מאוד מתאים למכבי חיפה ולסגנון המשחק שלה. יש לו משחק רגל נהדר, הוא בשל, עבר קריירה לא קצרה, אני כלל לא מופתע מההעברה הזאת. לטעמי הוא אפילו עולה על ג'וש בכמה דברים, במשחק הרגל, לדוגמה, כך שאני חושב שמכבי חיפה אפילו התחזקה".
2 צפייה בגלריה
ייתן פייט? כיוף
ייתן פייט? כיוף
ייתן פייט? כיוף
(צילום: חגי מיכאלי, One)
בניגוד לגורש, אנטמן טוען שיש לניצן "עקב אכילס" שהופך אותו לפחות יציב מכהן: "מדובר בשוער שאוהב לקחת לא מעט סיכונים, ומהבחינה הזאת חיפה נחלשה. ג'וש היה שוער מאוד יציב, וייצר שקט עבור הקבוצה שלו. הוא לא ניסה אפילו לעשות דברים מסובכים. אצל נתניה, ההימורים של איתמר עלו לפעמים ביוקר".
ומה בנוגע לתחרות מול השוער הצעיר כיוף? "אם אני משווה את זה למכבי ת"א הם החליטו שדניאל פרץ יהיה שוער ראשון, הם לקחו את זה בחשבון", אומר אנטמן. "בתקופתי בחיפה לקחו בחשבון שניר דוידוביץ' יקבל את הצ'אנס, אפילו שזה יהיה כרוך בשכר לימוד. כיוף נקלע למצב, אני לא חושב שזה יהיה טוב עבורו להיכנס ישר לקלחת כי אם משהו 'יתפקשש' זה יפגע בו מאוד. הוא צריך לקבל את ההזדמנות שלו באופן מושכל".
גורש נוטה להסכים: "מכבי חיפה זה לא מועדון שיכול להמר בעמדה הזו, ולתת לשוער בן 21 את הכפפות. בניגוד לכיוף, בקבוצה יודעים מה יקבלו מאיתמר, ואני רואה בזה יתרון. בניגוד לשחקן שדה, שוער בן 36 נמצא בשיא הקריירה שלו".