ההחלטה של פיפ"א לפתוח מחדש את תיק הפועל ת"א בנוגע לתשע תביעות של שחקני עבר מהתקופה שקדמה לבעלות הנוכחית, לא תפגע יתר עם המידה במועדון, אם בכלל. מסתמן כי יהיה מדובר בתהליך של לפחות מספר חודשים ובכל מקרה לא אמור להשפיע על העסקה מול קבוצת הרכישה האמריקנית.
ההודעה של פיפ"א התקבלה במשרדי המועדון בוולפסון כבר בשבוע שעבר. הדבר הוביל לעדכון מיידי של הקבוצה האמריקנית לגבי חשיפה אפשרית של תשע התביעות מלפני למעלה מעשור, כשהסכום הכולל נאמד בכ-3 מיליון אירו. על אף זאת, אלו לא החליטו לסגת מההתקדמות שלהם, והודיעו כי למרות הכל הם ממשיכים בהליך ולא מתכוונים לעצור. יחד עם זאת, עליהם להעביר - בלי קשר לזה - כבר בשבוע הבא 7 מיליון שקלים לחשבון נאמנות על מנת לממש את ההחלטה שלהם לקחת על עצמם את ניהול המועדון.
1 צפייה בגלריה
שרון ניסנוב מבעלי הפועל ת"א
שרון ניסנוב מבעלי הפועל ת"א
שרון ניסנוב מבעלי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
למעשה הקאס (המוסד הבינלאומי לבוררות בספורט) לא קיבל החלטה סופית. הגוף לא קיבל את הערעור שהגישה הפועל ת"א וגם לא התנגד להם, אולם השאירו פתח לפיפ"א. מה שעומד לזכותה של הפועל הוא שהקאס הדריך את אנשי פיפ"א כי עליהם להתחשב בדין הישראלי ולהבהיר מדוע הם בחרו כי קבוצת הרכישה שלקחה את הבעלות מידי "הראל אחזקות" שהלכה להליך של פירוק לפני שש שנים צריכים לשלם חובות שלא הם יצרו.
בפיפ"א דרשו מהפועל במכתב שנשלח בשבוע שעבר להגיב כבר בתוך מספר ימים. עו"ד יוסי גייר שמטפל בתיק הזה מול הגופים הבינלאומיים ביקש ארכה שלרוב לא ניתנת, ולכן המועדון יוכל להגיב בעוד שלושה שבועות, לקראת הדיון. ההערכה של גורמים המעורים בנושא, כי פיפ"א עשויה לפסוק נגד המועדון, אולם החלטה שכזו תוביל שוב לערעור לקאס, שלא שלל את הטענות של המועדון.
בכל מקרה, נראה כי עוד מדובר בהליך ארוך, שלא ישפיע על רכישת המועדון על ידי האמריקנים בהנחה ויעבירו את שבעת מיליוני השקלים בימים הקרובים או על ידי גורמים אחרים, מאחר ומדובר בסכום זניח יחסית וההערכה כי ייקח עוד למעלה משנה עד שיגיע להחלטה סופית.