מכבי חיפה תארח את המשחק מול הפועל חדרה באצטדיון טוטו טרנר בבאר-שבע ביום שני הבא, זאת לאחר שקיבלה היום (שני) אישור לכך מעיריית באר-שבע אחרי שיח בין הצדדים. לאחר מכן מינהלת הליגות לכדורגל אישרה כי המשחק ייערך בשני (20:30) בטוטו טרנר, ומסרה: "אנו מודים לעיריית באר-שבע על ההירתמות לבקשת המינהלת לשחק בעיר".
מעיריית באר-שבע נמסר: "מדינת ישראל נמצאת במלחמה קשה וכואבת. בכל יום נופלים בקרבות חיילים גיבורים שמגנים על כולנו ומאפשרים לנו להמשיך לחיות ולנהל את שגרת חיינו. בשעה שאחינו בצפון מופצצים בטילים, חובה עלינו לגלות סולידריות ולסייע. לאחר התייעצות בין ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ׳, למפקד מרחב הנגב במשטרת ישראל, תנ״צ אפי שימן, ומפקד תחנת באר-שבע, נצ״מ שלומי דראי, הוחלט לאשר קיום המשחק של מכבי חיפה ביום שני באיצטדיון טרנר, בהתאם לנהלים ולהוראות המשטרה".
2 צפייה בגלריה
אצטדיון טוטו-טרנר
אצטדיון טוטו-טרנר
אצטדיון טוטו-טרנר
(צילום: הרצל יוסף)
מכבי חיפה הייתה אמורה לארח את חדרה בשבת (20:00) באצטדיון סמי עופר במסגרת המחזור השמיני, אך בשל מגבלות פיקוד העורף הוא לא היה יכול להתקיים עם קהל. מאחר שבמועדון בכל זאת יש רצון לאפשר לכמות גדולה ככל האפשר של אוהדים לצפות במשחק, הם פנו בבקשה להעביר את המשחק לבאר-שבע, שם אין הגבלות על התקהלות וניתן להכניס כ-16 אלף צופים. אפשרות אחרת לאצטדיון גדול נוסף ללא הגבלת התקהלות, טדי בירושלים, נפסלה על-ידי הירוקים בשל התנגדות האוהדים לאור תקריות קודמות עם משטרת ירושלים.
אך גם לאפשרות טוטו טרנר היו בעיות. בשבת הקרובה תארח הפועל באר-שבע בטרנר את בני ריינה, כך שבכל מקרה לא ניתן לקיים באותו היום משחק נוסף באצטדיון. בנוסף, בעירייה טענו בהתחלה כי ישנם אילוצים המונעים את קיום המשחק בטוטו-טרנר גם בימים ראשון ושני: יום ראשון הוא יום אבל לאומי לאירועי ה-7 באוקטובר ולכן כלל לא ייערכו בו אירועי ספורט; ואילו למחרת ייערך במתחם קריית הספורט בעיר, שבו שוכן האצטדיון, משחק כדורסל בהיכל הקונכייה בין הפועל באר-שבע להפועל ת"א - ורשיון העסק אינו מאפשר את קיום שני האירועים במקביל, אלא אם המשטרה תאשר זאת (מה שלבסוף, כאמור, קרה).
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
קיבלו את אישור המשטרה. אוהדי מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
לפני קבלת האישור, ראש העירייה רוביק דנילוביץ' אף שוחח עם מאמן מכבי חיפה ברק בכר, שאימן בעבר בבאר-שבע והוביל אותה לזכייה בשלוש אליפויות רצופות, ואמר כי ינסה לסייע בהעברת המשחק לאצטדיון טוטו טרנר.
במקביל למתרחש, בהפועל באר-שבע הבהירו: "אנו מדגישים כי אין ולא היה לנו מעולם כל קשר להחלטת אצטדיון טוטו טרנר באשר לאירוח משחקים של קבוצות או נבחרות. האצטדיון הוא בבעלות עירונית ורק להנהלתו הסמכות להחליט מי תשחק בו. אנו מתפללים לימים שקטים ומקווים כי כל קבוצה תחזור במהרה למגרשה הביתי".
פורסם לראשונה: 15:32, 21.10.24