כשהיא בפיגור של שמונה נקודות ממכבי ת"א שבפסגה, מכבי חיפה מתכוננת למשחק העונה מחר (רביעי, 20:30) נגד הצהובים בבלומפילד, במסגרת משחק השלמה מהמחזור השביעי, בידיעה שהפסד יקטין משמעותית את הסיכויים שלה לזכות באליפות רביעית ברציפות.
מכבי ת"א היא הבלתי מנוצחת היחידה העונה, והיא סופרת כבר 16 משחקי ליגה רצופים ללא הפסד, מאז שנוצחה 3:1 בחיפה במפגש האחרון בין השתיים בפלייאוף העליון בעונה הקודמת. מנגד, מכבי חיפה ללא הפסד ב-12 משחקי הליגה האחרונים שלה.
3 צפייה בגלריה
מסאי דגו מכבי חיפה מ.ס אשדוד
מסאי דגו מכבי חיפה מ.ס אשדוד
"מאוד מאמין בקבוצה שלי". דגו
(צילום: אלעד גרשגורן )
ניצחון החוץ האחרון של מכבי חיפה על מכבי ת"א היה באוקטובר 2016, עם 0:2 באצטדיון נתניה. הניצחון האחרון על מכבי ת"א בבלומפילד היה אי שם במאי 2011, עם 0:2 בפלייאוף העליון הודות לצמד של תומר חמד. מי שלקח חלק בהתמודדות ההיא הוא רפאלוב, שחזר הקיץ למכבי חיפה מבלגיה ומאז מציג יכולת נהדרת.
"גם אצלם, המשחק הזה תלוי בנו", אמר מאמן מכבי חיפה מסאי דגו במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. "אם אנחנו נבוא ונהיה מאוד אגרסיביים ונקבל החלטות טובות - אנחנו ננצח. אני לא אומר את זה חלילה כדי לפגוע בקבוצה היריבה, אני מאוד מאמין בקבוצה שלי ותמיד חושב שהדברים תלויים בנו".
"מכבי חיפה היא האלופה בשלוש שנים האחרונות, צריכים לבוא מחר ומהרגע הראשון להראות דומיננטיות ולעשות הכל כדי לנצח", המשיך דגו.
על המאמן היריב רובי קין: "כשהוא הגיע אז התעמקתי כדי באמת יותר להכיר אותו, כולנו יודעים שהוא היה שחקן גדול, והוא מוכיח שהוא מאמן מצוין. ברור שיהיה קרב מעניין כי שנינו רוצים לבוא מוכנים ברמה הטקטית, אבל בסוף בכדורגל יש שחקנים שעולים - ומחר יהיו שחקנים נהדרים על המגרש. אנחנו צריכים לבוא עם גישה טובה, להיות אמיצים ולהאמין שאנחנו יכולים לנצח בכל מגרש. אני מאוד מאמין, מאוד סומך על השחקנים שלי, יש פה הרבה שחקנים מנוסים שעברו משהו בקריירה שלהם, אבל אני באמת רוצה כמה שפחות לדבר ושנבוא מחר צנועיים ונעשה הכל כדי לנצח ולהמשיך קדימה".
3 צפייה בגלריה
קינדה
קינדה
"גדי מאוד מוכשר, אנחנו מכירים המון שנים"
(צילום: צילום: מכבי חיפה, ראובן כהן ושרון בוקוב)
על השחקנים החדשים גדי קינדה וקני סייף, שיהיו מחר לראשונה בסגל הקבוצה: "מאוד שמחתי שהם חתמו, שני שחקנים איכותיים ומאוד מוכשרים. שניהם עשו קריירה מאוד יפה ואני בטוח שהם יעזרו לנו, אבל המשחק האחרון שלהם היה בערך לפני חודש - גדי לפני חודש וחצי - והדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לזרוק אותם כמה שיותר מהר ושחלילה יהיו פציעות. בנינו תוכנית ומחר הם בסגל. אם הם ישחקו אני בטוח שהם יעזרו לנו. אם לא אז יש לנו עוד הרבה משחקים. אלה שני שחקנים שחיכיתי להם ואני שמח מאוד שהם איתנו".
"שמחתי מהבשורה שקינדה יוכל לשחק מחר. הסגל מאוד קצר ויש כמה פציעות. גדי וקני יעזרו לנו, לא יודע אם במיידי. גדי מאוד מוכשר, אנחנו מכירים המון שנים, חיכינו שהוא יחתום. הוא בא לפה עם תשוקה אמיתית להצליח יחד עם כולנו, בטוח שהוא יהנה ויצליח".
על הרצף העגום של מכבי חיפה מול מכבי ת"א בבלומפילד: "אותי זה באמת לא מעניין. 10, 12 שנה, אנחנו צריכים לבוא מחר ולעשות את הכל. אנחנו יודעים שיהיה קשה, השחקנים מכירים את השחקנים היריבים, משחקים איתם ביחד בנבחרת, יש פה קרב מאוד מעניין שכל המדינה מחכה לו. הדבר הכי חשוב זה לעשות הכל כדי לנצח".
3 צפייה בגלריה
רפאלוב חוגג מכבי חיפה
רפאלוב חוגג מכבי חיפה
שותף שניצחון האחרון של מכבי חיפה על מכבי ת"א בבלומפילד. רפאלוב
(צילום: אלעד גרשגורן )
רפאלוב על הרצף העגום של מכבי חיפה מול מכבי ת"א בבלומפילד: "רק אתמול זה נודע לי. באופן כללי זה נתון שלא מחמיא לנו בכלל. חשוב מאוד שזה לא יחלחל לחדר ההלבשה כי הבנתי שבשנים האחרונות כן היה התחלות משחק פחות טובות. אנחנו ננסה לשים את כל הדברים בצד מחר ולתת לכל השחקנים להיות מרוכזים אך ורק באלמנטים הטקטיים".
על עומס המשחקים אמר רפאלוב: "לא פשוט לעשות את ההכנות האלה כל ראשון ורביעי, זו תקופה מאוד אינטנסיבית. צריך לדעת איך להשתמש בסגל בצורה נכונה ולהכניס כמה שיותר שחקנים שיהיו שותפים למסע הזה".
על ההפרש ממכבי ת"א שעומד על שמונה נקודות: "אף קבוצה לא זוכה באליפות לפני שהיא השלימה מחצית מהדרך. בלי שום קשר לתוצאה, אני לא חושב שהאליפות תוכרע מחר בבלומפילד. אנחנו עתידים לפגוש אותם בעוד שלושה משחקי ליגה חוץ מהמשחק מחר. כמובן שניצחון ייתן פוש אדיר, אבל אני לא מאמין שלמחר תהיה השפעה על זהות האלופה".
על צ'ארון שרי: "חוץ משיתוף הפעולה המקצועי, יש לנו ילדים באותו הגיל ואנחנו שכנים, מבלים גם בזמן הפנאי. אני מנסה לדחוף אותו ולהחזיר אותו לארץ, מקווה שזה יתאפשר מהר כי אנחנו צריכים אותו מרוכז אך ורק בכדורגל. אין ספק לאף אחד בנוגע לאיכויות שלו והתרומה שלו למכבי חיפה, שחקנים כאלה הופכים אותי לטוב יותר. יש בינינו חיבור מצוין, אנחנו גם קרובים בגיל. מקווה מאוד שהוא יחזור להיות צ'ארון שרי שכולכם מכירים ואנחנו נעשה את הכל כדי לעזור לו".