מכבי חיפה סימנה וי ראשון העונה לאחר שהשלימה ניצחון כפול על המרון ספרטנס ממלטה, והבטיחה את העלייה לשלב הבמח במוקדמות ליגת האלופות, שם תפגוש את שריף טירספול המולדבית. הירוקים לא שיחקו טוב אתמול (שלישי), למרות ששלטו במשחק והגיעו ללא מעט מצבים. רק כניסתם של המחליפים דולב חזיזה (שהצטיין), צ'ארון שרי ופרנצדי פיירו הובילה למהפך (מפיגור 1:0 ל-1:2) ומנעה מבוכה. הקבוצה של דגו אומנם הבטיחה את העלייה אחרי ה-0:4 במשחק הראשון, אך היה לה חשוב לנצח במשחקה הראשון בסמי עופר מול 30 אלף אוהדיה.
במכבי חיפה ישנה אכזבה ממאור קנדיל, עילאי חג'ג', מחמוד ג'אבר וגוני נאור, שקיבלו הזדמנות לפתוח בהרכב ונראו לא טוב. ליאור רפאלוב היה נקודת האור של מכבי חיפה, עם יכולת נהדרת ובקבוצה שבעי רצון מהפתיחה של הקשר שהיה נהדר ורץ בלי הפסקה למרות היותו המבוגר ביותר בסגל. דולב חזיזה שנכנס כמחליף בישל פעמיים והיה נהדר, כאשר פיירו שכבש במשחק הראשון במלטה, הבקיע שוב, הפעם דקות ספורות לאחר שנכנס כמחליף, ובקבוצה מרוצים מפתיחת העונה שלו.
2 צפייה בגלריה
חזיזה חוגג
חזיזה חוגג
המצטיין של הירוקים. חזיזה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
מסאי דגו שזכה לקריאות עידוד מהקהל נרגש מאוד מהעוצמות שלסמי עופר והוא מבין הייטב לאיזה הר געש הוא הגיע. "אנחנו בתחילת הדרך, יש לנו עוד הרבה מאוד עבודה והרבה מה לשפר", אמר שחקן בקבוצה. "לאט לאט השחקנים יתקדמו וההרכב ירוץ ונראה טוב יותר".

צ'אלובה צפוי לחתום

נת'ניאל צ'אלובה, שהגיע להתרשמות, נכח אמש במשחק. האנגלי בן ה-28 צפוי לעבור היום בדיקות רפואיות ולסגור את הפרטים האחרונים בחוזה בדרך להצטרף למכבי חיפה מווסט ברומיץ', במדיה שיחק בחצי השנה האחרונה בליגת המשנה באנגליה.
2 צפייה בגלריה
נת'ניאל צ'אלובה
נת'ניאל צ'אלובה
נת'ניאל צ'אלובה
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
צ'אלובה הוא שם מאוד מעניין ונוצץ במיוחד: הוא גדל במחלקת הנוער של צ'לסי ואף ערך במדי הקבוצה הבוגרת שלה 15 הופעות. בעבר שיחק גם במדי ווטפורד, נאפולי, רדינג, מידלסברו, נוטינגהאם פורסט וברנלי. אשתקד ערך 13 הופעות במדי ווסט ברומיץ' מאז שהגיע אליה בינואר מפולהאם.
בנוסף, לצ'אלובה יש ברזומה הופעה אחת וקצרה במיוחד בנבחרת אנגליה הבוגרת. זה קרה באוקטובר 2018 במסגרת ליגת האומות מול ספרד, כאשר הוא נכנס כמחליף בדקה ה-90 בניצחון 2:3. מדובר בכישרון גדול, שאפילו גארת' סאות'גייט שם אליו לב. מנור סלומון המליץ לו להגיע למכבי חיפה, הוא החמיא למועדון הירוק על התנהלות אירופאית והעובדה שמדובר בקבוצה בכירה מאוד בכדורגל הישראלי.