איביץ': "מכבדים אותם אבל מתרכזים בעצמנו"
(באדיבות ONE)
"ההשפלה מול הפועל ירושלים היא קריאת השכמה עבור מכבי חיפה. ירידת מתח זה משהו שלוקחים בחשבון אחרי העומסים של ליגת האלופות אבל מול הפועל ירושלים נראה שהם היו חסרי אנרגיות. נראה היה שהם סחוטים, הפגרה הגיעה להם בזמן". על החתום: אלי דריקס, אחד מכוכבי העבר והסמלים של מכבי ת"א, שכבר מתכונן למשחק העונה בשבת (20.30, סמי עופר) של קבוצת נעוריו מול האלופה.
דריקס אמנם מזוהה עם הצהובים, אבל אין לו שום בעיה להתייחס למכבי חיפה של ברק בכר, למכבי ת"א ששואפת להחזיר את תואר האליפות, תופעת אוסקר גלוך וגם ערן זהבי וסיפורי החדר הפרטי וזימונו של עומר אצילי לנבחרת.
6 צפייה בגלריה
אלי דריקס
אלי דריקס
"אי אפשר לקטול קבוצה לאור משחק אחד". דריקס
(צילום: ראובן שוורץ)
חלוץ העבר ממשיך ומנתח את היכולת של האלופה בהפסד (3:0) ההוא לקבוצה הצנועה של זיו אריה: "מכבי חיפה באו זחוחים למשחק בירושלים. מצד שני, עד אותו ערב מכבי חיפה הגיעה לכל משחק ברמת דריכות מאוד גבוהה. בכל משחק ושלב באירופה היו מולה קבוצות קשות, ובליגה היו לה גם משחקים קשים. מול הפועל ירושלים הגיעה נפילת מתח, השחקנים לא היו קרובים ליריב, לא אגרסיביים והיריבה ניצלה את זה".
אתה מדבר על בעיה בגישה. איפה החלק של הצוות המקצועי בעניין? "לא תמיד הדברים בשליטה של ברק בכר. במשחקים קודמים הוא פתח בהרכב אחר ולא בהרכב שפתח באירופה, ומה שקרה זה שההרכב השני לא הביא תוצאה טובה במחצית הראשונה עד שהכוכבים נכנסו. אי אפשר לקטול קבוצה לאור משחק אחד. חיפה הראתה מה היא שווה עד הפועל ירושלים".
נראה שיש חוסר בקישור. יש צורך לעבות אותו? "ההחלטות של מכבי חיפה אם לחזק את הקבוצה לא צריכות להתקבל בגלל המשחק מול הפועל ירושלים. הייתה כוונה לחזק את הקבוצה בגוני נאור לפני שלושה שבועות, ולדעתי זה נכון לעבות את הסגל. גוני זו מחשבה לעתיד, לא לטובת שינוי כרגע".
6 צפייה בגלריה
אלי דריקס
אלי דריקס
הכי מזוהה עם מכבי ת"א. דריקס בימיו במדים הצהובים
(צילום: יוסי רוט)
אם כך, מכבי ת"א מגיעה יותר רעננה למשחק העונה? "קצב המשחקים שלה אחר, השחקנים מרוכזים רק בליגה. הם נראים טוב מפתיחת העונה, הביאו בלם, חיזקו את החלק האחורי אבל הם צריכים להתחזק. הם איבדו את פריצה והם חייבים עוד חלוץ. קשה להסתמך רק על יובאנוביץ' וזהבי".
זו כבר קלישאה ישראלית: קבוצה שנאבקת במפעל אירופי לא שומרת על האליפות. זה יקרה גם למכבי חיפה? "זה מוקדם כרגע לקבוע. הליגה ארוכה, יש את מכבי ת"א שהשתפרה בהשוואה לשנה שעברה. להערכתי יהיה מאבק צמוד עד סוף העונה".
מכבי ת"א תהנה מהשחיקה של חיפה בצ'מפיונס? "מכבי ת"א צריכה לנצל את השחיקה של מכבי חיפה. הפגרה תיתן לחיפה להתאושש, ועכשיו מגיע קרב על שש נקודות. אחרי פגרת הנבחרת חיפה תבוא רעננה ונחושה יותר. יהיה קרב אדיר".
6 צפייה בגלריה
ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה עם מוחמד אבו פאני, מאוויס צ'יבוטה
ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה עם מוחמד אבו פאני, מאוויס צ'יבוטה
"מכבי חיפה באו זחוחים למשחק בירושלים"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
למי יש יתרון על הקווים? "אני לא רוצה להגיד מי מאמן יותר טוב. גם איביץ' וגם בכר מאמנים טובים, ושניהם מאוד טקטיים. שחקנים ממושמעים וקשובים להוראות שלהם. הם גורמים לשחקנים להיות מפוקסים. זה קרב שקול בין שני מאמנים טובים מאוד".
נראה שבכר לא כל כך סומך על הספסל שלו. "אני לא חושב שזה נכון, אי אפשר להסיק מסקנה ממשחק אחד. יש למכבי חיפה עומק, אבו פאני שיחק במקום עלי מוחמד, לרוקאביצה קשה להיות שחקן שעולה מהספסל, הוא היה שחקן הרכב כל הקריירה. לחיפה יש ספסל מאוד איכותי ואי אפשר להסיק מסקנות בגלל המשחק מול הפועל ירושלים".
"אני זוכר את בניון וברקוביץ' צעירים, גלוך הוא שחקן מהזן הזה. היה לי חשש גדול שלא ישתמשו בו בגלל פריצה, יובאנוביץ' וזהבי, אבל למעט המשחק באשדוד, איביץ' משתמש בו. הוא צריך להמשיך ולהתפתח ולשחק חופשי מתחת לחלוץ. גלוך לא צריך לקפוץ על כל הצעה. הוא נמצא במקום טוב במכבי ת"א, במועדון גדול. הוא צריך לצאת למקום שמתאים לו"
בינתיים פיירו מתקשה בליגה. "כן, באירופה הוא נראה הרבה יותר טוב. באירופה שחקנים גבוהים אוהבים להרגיש פיזיות. יותר קשה לו מול שחקנים זריזים. היכולת שלו באה לידי ביטוי במיקום ברחבה. באירופה ראינו מה הוא שווה, בליגה הוא נראה איטי וכבד".

"צריך היה להפעיל שיקול דעת בפרשת זהבי והחדר"

מה דעתך על זימונו של אצילי לנבחרת? "מקצועית, הוא שחקן שמתאים לנבחרת, ומבחינה מוסרית זו שאלה שאין עליה תשובה חד משמעית. קבוצה באופן פרטי יכולה להחליט מה היא רוצה. מה שמפריע לי אצל מיכה ואצילי זה שאחרי ההתנהגות הפסולה ההתנצלות שלהם הייתה צריכה להיות יותר כנה. לבקר בבתי ספר, ומסגרות ולעשות שיחות והרצאות, כדי שאחרים לא יפלו איפה שהם נפלו".
6 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"זכותם של בניון וחזן לקבוע את המדיניות והכללים בנבחרת, אבל אני חושב שהם טועים". זהבי
(צילום: עוז מועלם)
מה השתנה במכבי ת"א בעידן איביץ'? "זה מאמן עם היררכיה ברורה. בשנתיים האחרונות המאמנים היו ברירת מחדל, וההרכב לא היה טוב. נראה לי שבעידן איביץ' הבעלים סומך על הבחירות שלו, ואין לו בעיה לפתוח את הארנק".
מה דעתך על פרשת זהבי? אתה ישנת בזמנו עם פרטנר בחדר? "זכותם של בניון וחזן לקבוע את המדיניות והכללים בנבחרת, אבל אני חושב שהם טועים. הייתי במכבי ת"א כדורסל 16 שנה, והיו שחקנים שישנו בחדר לבד. זהבי לא ביקש לצאת למסיבות. הוא רצה חדר לבד כי לא נוח לו עם עוד מישהו בחדר. זה ערן זהבי, מלך השערים, היה צריך להפעיל שיקול דעת. אתם רוצים להכניס בתקנון ששחקן עם 60 הופעות יוכל לישון בחדר לבד, אז מה הקטע? ערן בשלהי הקריירה".
6 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
"מקצועית, הוא שחקן שמתאים לנבחרת, ומבחינה מוסרית זו שאלה שאין עליה תשובה חד משמעית". אצילי
(צילום: גיל נחושתן)
אז איך אתה מסביר את מה שקרה? "כולם מבינים שנכנס לכאן אגו מאוד גדול של יוסי בניון ואולי גם של זהבי וכל אחד עמד על שלו. אם חשוב לאנשים שערן יהיה בנבחרת, היה צריך להיות מישהו שיפשר בין הצדדים. אם זה היה אחרי משחק עם שלושער של זהבי בנבחרת לא היו נכנסים איתו לוויכוח כזה. אני לא שלם עם ההחלטה הזו, לא הופעל שיקול דעת".

"דניאל פרץ צריך להיות שוער הנבחרת"

זהבי נראה מעט מעבר לשיא. הוא יגיע למספרים שלו במכבי ת"א? "זהבי התחיל את העונה אחרי ניתוח שעבר בקיץ וזה משפיע. הוא מקצוען, עובד קשה, לוקח זמן להיכנס לעניינים. הוא ייכנס לעניינים ולכושר טוב, ויתן מספרים, אין לי ספק בכלל. הוא יגיע ל־17 שערים בוודאות".
6 צפייה בגלריה
דניאל פרץ חוגג
דניאל פרץ חוגג
"שוער העתיד? שוער ההווה". פרץ
(צילום: עוז מועלם)
מי שנראה מצוין הוא אוסקר גלוך. גם אתה מתרשם שמדובר בשחקן של פעם בדור? "אכן. אני זוכר את בניון וברקוביץ' צעירים, גלוך הוא שחקן מהזן הזה. היה לי חשש גדול שלא ישתמשו בו בגלל פריצה, יובאנוביץ' וזהבי, אבל למעט המשחק באשדוד, איביץ' משתמש בו. הוא צריך להמשיך ולהתפתח ולשחק חופשי מתחת לחלוץ. גלוך לא צריך לקפוץ על כל הצעה. הוא נמצא במקום טוב במכבי ת"א, במועדון גדול. הוא צריך לצאת למקום שמתאים לו".
דניאל פרץ הוא שוער העתיד? "שוער ההווה. הוא מספר אחת בארץ. בלי לפגוע באף אחד, פרץ צריך להיות שוער הנבחרת כי מגיע לו, הוא מעולה".
מי פייבוריטית במשחק העונה? "יהיה שקול, העובדה שמכבי חיפה הפסידה לירושלים, ויש לה שבועיים להתכונן זה פועל לטובתה. יש לחיפה יתרון שהמשחק בסמי עופר, אך לדעתי המשחק פתוח וכל תוצאה אפשרית".
פורסם לראשונה: 13:00, 30.09.22