מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון מדבר לפני אירלנד
(צילום: נדב אבס)
הנבחרת הצעירה תעלה הערב (שלישי, 20:15) לקרב המשמעותי ביותר שלה בעשור האחרון. השחקנים של גיא לוזון יתמודדו ראש בראש מול אירלנד על הכרטיס ליורו עד גיל 21 שיתקיים בקיץ הבא - הפאזל האחרון שנותר לכדורגל הישראלי על מנת לסיים קיץ מושלם מבחינתה.
נבחרת הנוער הפכה לסגנית אלופת אירופה, הנערים אירחו את אליפות אירופה בארץ, הנבחרת הבוגרת סיימה במקום הראשון בבית שלה בליגת האומות ועלתה לדרג א', ועתה הגיע תורו של גיא לוזון, אחרי ה-1:1 בדבלין במשחק הראשון.
3 צפייה בגלריה
צריך להיות בורג משמעותי בנבחרת. מוחמד כנעאן
צריך להיות בורג משמעותי בנבחרת. מוחמד כנעאן
צריך להיות בורג משמעותי בנבחרת. מוחמד כנעאן
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
לוזון מקבל חיזוק משמעותי בדמותם של שלושה שחקני הנבחרת הבוגרת ששוחררו לטובת המשימה - דורון ליידנר, עדן קארצב וליאל עבדה, שהיו חלק מהנבחרת לאורך הקמפיין. יש לו גם כוכב שלא מצא את מקומו בדבלין, אוסקר גלוך, אולם אחד האסים החשובים ביותר של הנבחרת הצעירה הוא חמודי כנעאן מ-מ.ס אשדוד.
הכישרון ממג'דל כרום - מועצה בה צמחו שחקנים כמו דיא סבע, עטאא ג'אבר ואחרים - צריך להיות בורג משמעותי הערב במטרה להשיג את הכרטיס היוקרתי, הראשון שישראל תנסה להשיג מזה עשור בכדי לעלות בכוחות עצמה ליורו. כנעאן בן ה-22 הפך למלפפון חם, אולם דרישות גבוהות של אשדוד מנעו ממנו עד כה להגיע לאחת הגדולות שחפצות בו. מכבי חיפה, מכבי ת"א והפועל באר-שבע מפנטזות על ההגעה של הקשר עם היכולות הטכניות המצוינות, יציאה מהמקום, שינויי קצב לא שכיחים בכדורגל הישראלי, בעיטה חזקה, רק שהוא עוד צריך לשפר את קבלת ההחלטות שלו.
3 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל הצעירה גיא לוזון
מאמן נבחרת ישראל הצעירה גיא לוזון
אחד המשחקים החשובים ביותר בעשור האחרון. לוזון ושחקני הנבחרת הצעירה באימון המסכם
(צילום: נדב אבס)
כנעאן הוא פספוס של מכבי חיפה, בה גדל מגיל 11 והפך להיות שחקן מרכזי בקבוצת הנוער, אלא שיציאה שלו ללא אישור מהמועדון למבחנים במועדון בלגי גרמו למועדון לוותר עליו. מי שידעה לעוט עליו היתה אשדוד, שרכשה אותו בגרושים יחסית למה שהוא התפתח לפני ארבע שנים, 450 אלף שקלים. מי שהמליץ לאנשי אשדוד ללכת עליו היה מאמן נבחרת הנוער דאז, אלון חזן שראה אותו במקרה משחק עם ההרכב השני של מכבי חיפה בחצי גמר גביע המדינה לנערים, וכבר אז סימן אותו.
מייד אחרי המשחק הזה חזן הזמין את כנעאן לנבחרת שלו והוא חזר מטורניר ברוסיה כמצטיין. מאז הוא הפך לשחקן הרכב בכל נבחרות ישראל, החל מהנערים ועד לבוגרים. בדיוק הפרופיל שמחפשים בעבור שחקנים כמוהו. , ג'קי בן-זקן התקשר מהר לחזן, שאמר לו לקחת אותו כמה שיותר מהר, הילד יהיה שווה מיליונים. וכמה שהוא צדק. האקזיט הבא של אשדוד.
3 צפייה בגלריה
מוחמד כנעאן
מוחמד כנעאן
האקזיט הבא של אשדוד. מוחמד כנעאן
(צילום: אבי רוקח)
מהרגע הראשון כנעאן שיחק בנוער של אשדוד ובמקביל התאמן בקבוצה הבוגרת של אשדוד, כשבגיל 18 כבר שיחק במשחק הגביע נגד אשדוד ולאחר מכן במשחק ליגה נגד חיפה. הבעיה שאת הפריצה שלו עצרו פציעות, אפילו ניתוח שעבר בשל שבר מאמץ בכך הרגל שהשבית אותו למספר חודשים, או פציעות שריר.
רק באוגוסט האחרון הוא שוב נפצע בשריר הירך האחורי והיה בספק למשחקי הנבחרת הצעירה. נדמה היה שמדובר במכה ללוזון, אולם כנעאן התאושש וכבר עלה לשחק בהפסד אשדוד למכבי ת"א בליגה. כשבהרכב הנבחרת יש את גלוך ואושר דוידה, יחד עם ליאל עבדה וקארצב חוזר בכדי לסגור שטחים, לוזון יצטרך לקבל את כנעאן הטוב והישן הערב, אחד שיכול לקחת על עצמו את המשחק הערב, וגם צריך.