לוזון: זאת פסגה שקשה להסביר אותה
(צילום: ONE)
איזה ערב אדיר בבלומפילד. אחרי 0:0 ב-120 דקות, הנבחרת הצעירה של ישראל ניצחה הערב (שלישי) 1:3 את אירלנד בדו-קרב פנדלים בזכות תצוגה הירואית של השוער דניאל פרץ, שעצר שלושה פנדלים רצופים וגם כבש אחד, ועלתה לאליפות אירופה בפעם השלישית בתולדותיה.
"זה אושר שקשה להסביר", אמר גיבור הניצחון, דניאל פרץ. "דיברנו לפני המשחק וידענו שאנחנו לא מפספסים את ההזדמנות היום". על כך שהלך קשה: "היינו הרבה יותר דומיננטיים, אבל הגול לא הגיע. מההארכה שתי הנבחרות היו מאוד עייפות וכבר הבנתי שהמשחק הולך לפנדלים".
2 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
"הבנתי שהמשחק הולך לפנדלים". פרץ
(צילום: עוז מועלם)
על הפתק שהוציא לפני הפנדלים: "זה היה עניין פסיכולוגי. להראות לאירים שאני יודע לאן הם הולכים לבעוט". כשנשאל אם היה מעדיף להיות עכשיו עם הנבחרת הבוגרת: "בסופו של דבר הניסיון שלנו פה הוא טוב מאוד לקראת המעבר לנבחרת הבוגרת. אני מאושר להיות חלק מהקבוצה הזאת".
גיא לוזון, מאמן הנבחרת שעורר סערה במהלך המשחק בגלל תקרית חריגה בינו לבין זיו מורגן, סיכם: "הייתה תחושה שיכול ליפול גול לכל צד. ידעתי שבפנדלים יהיה בסדר. לא רציתי לקחת שום סיכון בדקה ה-120 ושהם יעקצו אותנו במתפרצת. האמנתי בשחקנים, האמנתי שיהיה בסדר. בסופו של דבר הקבוצה הטובה יותר ניצחה. אני חוויתי כבר יורו ב-2013 אז אני ממש שמח עבור השחקנים. שמח בשביל אלפי האוהדים שהיו היום. ההפסד ללטביה? אני תמיד האמנתי. בחיים לא הכל הולך חלק. לא הכל הולך כמו שאתה רוצה. ידעתי שאני מגיע כדי להביא את הנבחרת ליורו. שמח שהגעתי, כנראה שזאת הייתה החלטה נכונה".
2 צפייה בגלריה
גיא לוזון חוגג עם השחקנים
גיא לוזון חוגג עם השחקנים
"ידעתי שבפנדלים יהיה בסדר". גיא לוזון חוגג עם השחקנים
(צילום: עוז מועלם)
על הקיץ הנהדר של הכדורגל הישראלי, אמר לוזון: "כל הזמן דיברו על האופי של השחקן הישראלי, אבל זאת סתם סטיגמה. יש לנו את החיילים הטובים בעולם, והם גדלו באותן כיתות עם השחקנים האלה". על כך שהוציא את גלוך: "בכדורגל כמאמן צריך לקבל החלטות לא פופולריות. הייתי צריך שחקנים שיחזיקו לי את מרכז השדה".