מכבי ת"א זכתה הערב (שבת) באליפות ה-24 בתולדותיה והראשונה מאז עונת 2019/20, ובקבוצה כבר עובדים לקראת העונה הבאה, וגם מסמנים מטרה חדשה: עלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות.
שני סימני השאלה הגדולים לקראת העונה הבאה הם עתידם של רובי קין וערן זהבי. במכבי ת"א החליטו לממש את האופציה בחוזהו של המאמן האירי ולהמשיך איתו גם בעונה הבאה, אך הנטייה של קין היא לעזוב את תפקידו, זאת בין השאר בגלל המלחמה, הלחץ מאירלנד שנובע ממנה והריחוק מבני משפחתו. נציגיו בוחנים עבורו אופציות בליגות בכירות יותר, אך אם לא תימצא אלטרנטיבה טובה, קין צפוי להישאר. זהבי בן ה-36, שמסיים בקיץ את חוזהו, כבר סיכם עקרונית על חוזה חדש, אך בסביבתו טוענים כי הוא שוקל לפרוש.
4 צפייה בגלריה
קין
קין
נציגו בוחנים עבורו אופציות בליגות בכירות יותר. קין
(צילום: עוז מועלם)
הבעיה הגדולה של מכבי ת"א - שהופכת את האליפות שלה העונה למרשימה אף יותר - היא נשוא הזרים. למעט מילסון, שהיה הזר הטוב בליגה, רק אנריק סאבוריט היה שחקן הרכב, אך הוא חווה ירידה חדה ביכולתו, וכל הזרים מלבד האנגולי צפויים לעזוב. מדובר בבלם דריק לוקאסן, שחקן הכנף קיקו בונדוסו, השוער אורלנדו מוסקרה ושחקן הכנף הנרי אדו. בגלל שמשרד הפנים החליט כי סאבוריט לא יקבל אזרחות, גם הוא צפוי לעזוב. המנכ"ל בן מנספורד יקווה לצרף הפעם זרים איכותיים בהרבה.
לא מעט שחקנים ישראלים יסיימו בקיץ את החוזה שלהם במכבי ת"א, וחלקם לא בתוכניות של הקבוצה. מדובר בדניאל טננבאום, אייל גולסה ושרן ייני, למרות שהוא מעוניין להישאר. יונתן כהן, שהגיע לפני שנה וחצי, הרוויח כחצי מיליון דולר לעונה, ובקושי שיחק - מחזיק בחוזה לעונה הבאה, אך הוא לא בתוכניות של המועדון. כבר בחלון ההעברות של ינואר הוא הוצע לקבוצות בליגה, ביניהן בית"ר ירושלים, אך הן לא היו מעוניינות בו. מי שעוד מחזיק בחוזה לעונה הבאה אך מכבי ת"א צפויה לשחרר אותו הוא עידן נחמיאס. את מתן חוזז, שהושאל העונה להפועל ירושלים, רוצה הקבוצה למכור.
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל חיפה
מכבי ת"א הפועל חיפה
הזר היחיד שהרשים העונה. מילסון
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
סיכם עקרונית על חוזה חדש. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
ישנם גם שחקנים שמסיימים בקיץ את החוזה שלהם ועדיין ישנה התלבטות לגביהם. מדובר בדן ביטון, שמועמד לבית"ר ירושלים במידה שיעזוב, ניר ביטון, שלא שיחק מאז שקרע את הרצועה הצולבת בברכו בדצמבר, ואבישי כהן, שהפך לאחרונה לשחקן ספסל. מי שמסיים את חוזהו וצפוי להמשיך בקבוצה הוא אופיר דוידזאדה, שיקבל הצעה. לגבי נדב נידם, ששיחק העונה לצד חוזז כמושאל בהפועל ירושלים, טרם התקבלה החלטה.
במכבי ת"א מכוונים להחתים בקיץ שוער איכותי, זאת לאחר שהעונה מי שעמד בין הקורות הוא רועי משפתי, שעד הגעתו לקריית שלום בקיץ שעבר היה שוער המשנה של מכבי חיפה. בלי קשר, שוער נבחרת הנוער ומכבי פ"ת אופק מליקה כבר סיכם עקרונית בקבוצה. מטרה נוספת היא להשאיר את גבי קניקובסקי, שחווה שיפור עצום והוא אחד משחקני העונה בליגה. הקשר בן ה-26 מחזיק בחוזה לעונה הבאה, אולם נציגיו השהו את המגעים שהחלו להארכת חוזהו, גם מכיוון שהוא מעוניין לשחק בחו"ל בעונה הבאה. עוד שחקן שיש לגביו סימן שאלה הוא עדן קארצב, שיחזור אוטומטית לאיסטנבול בשאקשהיר הטורקית, אלא אם מכבי ת"א תשלם עליו 2.2 מיליון אירו, מה שהיא לא מתכוונת לעשות. הקשר מכוון לשחק בחו"ל בעונה הבאה, אך לא בטורקיה, ולכן אם לא ימצא לעצמו אופציה אחרת, ייתכן שבמכבי ת"א ינסו להשאיר אותו בהשאלה לעונה נוספת וישלמו את שכרו הגבוה.
4 צפייה בגלריה
גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי
רוצה לשחק בחו"ל בעונה הבאה. קניקובסקי
(צילום: עוז מועלם)
מי שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה ויישארו בקבוצה הם דור פרץ, מילסון, יוריס ואן אובריים, אושר דוידה, משפתי, עידו שחר, יונס מלדה, רז שלמה מתן בלטקסה, דור תורג'מן ורוי רביבו. השניים האחרונים צפויים לייצג בקיץ את הנבחרת הצעירה של ישראל בטורניר הכדורגל של המשחקים האולימפיים, ואם ירשימו הם עשויים לגרור עניין מקבוצות באירופה.
מי שעוד יהיה בסגל הנבחרת הצעירה למשחקים בפריז הוא החלוץ אלעד מדמון, שיצטרף בקיץ לסגל של מכבי ת"א לאחר שבינואר נרכש מהפועל חדרה עבור שני מיליון אירו. האלופה מעוניינת לצרף גם את שגיב יחזקאל, שמבוקש גם במכבי חיפה ומעוניין לשחק בעונה הבאה בחו"ל. הצהובים גם מכוונים להסכם שיתוף פעולה עם קבוצה מהליגה הלאומית במטרה להשביח אצלה שחקנים צעירים בהשאלה, כמו ההסכם שהיה לה עם בית"ר ת"א/בת ים לפני שזו ירדה לליגה א'.
מדמון: "מכבי ת"א זה המקום המתאים בשבילי"
(באדיבות one)
פורסם לראשונה: 22:34, 18.05.24