אכזבה בבית"ר ירושלים לאחר התבוסה אמש (חמישי) 4:1 לפאוק סלוניקי במסגרת מוקדמות הקונפרנס ליג, שסיימה את דרכה של מחזיקת הגביע באירופה. "עשינו במשחק אחד מספר טעויות של עונה שלמה", תיאר בצורה הטובה ביותר המאמן יוסי אבוקסיס את אחד מהמשחקים המוזרים של קבוצתו בשנים האחרונות.
שני שערים עצמיים, טעויות אישיות רבות, החמצת פנדל, יותר ממחצית מול עשרה שחקנים של פאוק, פעמיים שהממטרות נפתחו באיצטדיון טדי דווקא במומנטום בית"רי, השלכת חפצים מהיציעים, ובסופו של דבר מול ההגרלה הקשה ביותר שיכולה הייתה לקבל במשחקה הראשון באירופה, סבלה בית"ר מחוסר מזל ולא הצליחה לנצח.
2 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים פאוק סלוניקי
בית"ר ירושלים פאוק סלוניקי
מאוכזבים. שחקני בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
בקבוצה נשמעה ביקורת על כל שחקני ההגנה, למעט השוער מיגל סילבה והמגן השמאלי גרגורי מורוזוב, כשעיקרה כוונה לבלם אדי גוטליב שבשני המשחקים שלו מול פאוק גרם לפנדל וכבש שער עצמי, זאת עוד ללא קשר לטעויות משמעותיות שביצע במהלך המשחק. ביקורת נמתחה גם על בן ביטון, שהיה אשם בלפחות שני שערים, וגם על אוראל דגני, בעקבות תגובה איטית בשער השלישי, שסיים את הסיפור של בית"ר.
"עם הגנה כזו לא נוכל להתמודד בליגה, אין כרגע שום שיפור לעומת ההגנה שהייתה הכי חלשה בישראל בשנה שעברה", הודו בבית"ר. "כל טעות אפשרית נעשתה, אם לא נביא בלם איכותי ומגן, אנחנו בבעיה קשה".

שלוש בעיות מרכזיות

לצהובים-שחורים יש שלוש בעיות: החלוץ האיכותי ביותר שלה, יון ניקולאסקו יחתום בימים הקרובים בהירנביין ההולנדית, שתשלם 1.3 מיליון אירו (בית"ר שרכשה אותו בקיץ שעבר ב-90 אלף אירו, תקבל בעבורו מיליון אירו נטו). הקבוצה צפויה להתחזק בארבעה שחקנים אחרי שאיבדה את הצמד שאחראי לרוב השערים שלה בעונה שעברה (ניקולאסקו ודנילו אספריה).
2 צפייה בגלריה
יון ניקולאסקו
יון ניקולאסקו
איזה חיזוק יגיע במקומו? יון ניקולאסקו
(צילום: עוז מועלם)
בבית"ר מאוד מעוניינים באיסמעילה סורו, אולם סלטיק כרגע לא משחררת אותו. אבוקסיס התייחס אמש לנושא החיזוק: "יש רצון גם של הבעלים וגם שלי, אבל השוק לא מלא בשחקנים טובים ואני לא רוצה להביא שחקנים עכשיו ולהצטער עוד חודש. עוד מעט יהיו יותר אפשרויות. אנחנו מודעים לזה שאנחנו צריכים ארבעה שחקני הרכב וכשהם יגיעו אני מאמין שהקבוצה תהיה טובה. קבוצות עם תקציבים פי חמישה מאיתנו לא מצליחות להביא שחקנים, אז גם אנחנו לא. לא רוצה להביא שחקן שניפטר ממנו אחרי חודש. אולי עכשיו אחרי הדחות מאירופה ישתחררו שחקנים. אני וברק אברמוב מאוד רוצים להביא שלושה שחקני הרכב וכשזה יקרה נהיה קבוצה חזקה".
הבעיה השלישית היא שבשלושת השבועות הקרובים עד לפתיחת העונה לא יהיו לבית"ר משחקים רשמיים, מאחר שהפסידה באלוף האלופים נגד מכבי חיפה ולא תשחק בגביע הטוטו ולכן תצטרך לתאם לעצמה משחקי הכנה. במקביל לחיזוק הקבוצה, בית"ר תשב למו"מ עם טרזייה תומא וירדן שועה, על מנת שיחתמו על חוזים חדשים.
בקבוצה היו מרוצים מכמות הקהל שהגיעה. אולם השלכת החפצים, כמו גם פתיחת הממטרות במהלך המשחק, נרשמו בדוח של המשקיף, כך שבית"ר צפויה לקנס כספי מאופ"א. "יש לנו את הקהל הכי טוב במדינה, רק חייבים שיהיו הצלחות, נבנה פה קבוצה טובה העונה", הבהירו בבית"ר.